חדשות כאן ישראל כנסת ישראל

תנועת אומץ בפנייה אל יור הכנסת אדלשטיין: ‘זכות הציבור לדעת’

"הוועדה המסדרת" בראשות חבר כנסת מיקי זוהר (הליכוד), ממליצה להפסיק את פעילותה של וועדת השקיפות בכנסת. בתנועת אומץ, טוענים, כי הנגשת המידע לאזרחי המדינה היא אבן יסוד בדמוקרטיה וביטול העברת מידע חיוני זה הוא פגיעה קשה בעקרונות הדמוקרטיים. לפיכך, תנועת אומץ, מתנגדת בכל תוקף להפסקת פעילותה של 'וועדת השקיפות'.
0
0
פליצ'ה פלד, יושב ראש תנועת אומץ,  עם יושב ראש הכנסת חבר כנסת יולי אדלשטיין | עיבוד צילום: שולי סונגו
פליצ’ה פלד, יולי אדלשטיין

התנגדות נמרצת להפסקת פעילותה של ‘וועדת השקיפות בכנסת’ הפועלת למען האינטרס הציבורי בשל מה שמוגדר ״זכות הציבור לדעת״! מביעה תנועת אומץ, (אזרחים למען מנהל תקין וצדק חברתי ומשפטי) בפניית בכתב אל יושב ראש הכנסת היוצאת, חבר כנסת יולי אדלשטיין.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

עולה, כי יושב ראש תנועת אומץ, מר פליצ׳ה פלד ורכז תחום השלטון המקומי ב-חיפה והצפון, דר’ זכריה ציוני, פנו אל יושב ראש הכנסת כבר לפני כניסת חג הפסח בטענה, כי מחומרים שהגיעו אל משרדי תנועת אומץ, מתברר, כי “הוועדה המסדרת” בראשות חבר כנסת מיקי זוהר (סיעת הליכוד), ממליצה להפסיק את פעילותה של וועדת השקיפות בכנסת.

החלטה זאת ניתנה עקב יחסים עכורים בין יושבת ראש הוועדה המיוחדת ליישום הנגשת המידע הממשלתי ועקרונות שקיפותו לציבור, חברת הכנסת סתיו שפיר מטעם מפלגת העבודה, לבין ראשי הקואליציה, חבר הכנסת מטעם מפלגת הליכוד בכנסת העשרים דוד ביטן ועמיתו חבר הכנסת דודו אמסלם שהגיעו להתנגחויות ועימותים בכנסת האחרונה.

לעניות דעתם של אנשי תנועת אומץ, אין כל סיבה מוצדקת להפסקת פעילותה של ועדה חשובה זו, אשר תפקידה העיקרי הוא לחשוף ולהציג בפני הציבור, אי סדרים ומחדלים מקפחים.

 אומץ; ביטול השקיפות, יעודד מעשי שחיתות בשלטון המרכזי וגם בשלטון המקומי

בנוסף לכך, זוהי פגיעה קשה בעקרונות הבאים;

  • זכות הציבור לדעת.
  • שקיפות – שהיא חשיפה של פעילות ופעולות אסורות על פי החוק או אינן כשרות בלשון המעטה.
  • יכולת הפיקוח של הרשות המחוקקת על הרשות המבצעת.

דוברת תנועת אומ״ץ הגב’ מיכל אדר, מסרה לפורטל כאן ישראל | כאן נעים אתר החדשות המקומיות של כל המדינה, כי; עוד טוענים באומץ, כי הנגשת המידע לאזרחי המדינה היא אבן יסוד בדמוקרטיה וביטול העברת מידע חיוני זה הוא פגיעה קשה בעקרונות הדמוקרטיים.

זאת ועוד, מדגישים בתנועת אומץ, הדוגלת בשקיפות מלאה, ניתן לקבוע בוודאות, כי ביטול השקיפות, יעודד מעשי שחיתות בשלטון המרכזי וגם בשלטון המקומי, שחיתויות להם נחשפים ב‘תנועת אומץ’ השכם והערב בהסכמים קואליציוניים שערורייתיים ובמספר לא מבוטל של ראשי רשויות מקומיות אשר נחקרו, נשפטו ואף הורשעו.

לפיכך, תנועת אומץ, מתנגדת בכל תוקף להפסקת פעילותה של ‘וועדת השקיפות’. העתקים מפניית התנועה בנושא, נשלחו לכב’ שופט (בדימוס) יוסף שפירא המשמש מבקר המדינה, אל חבר הכנסת ניסן סלומינסקי – יושב ראש ועדת חוק חוקה ומשפט ואל יושבת ראש ועדת השקיפות – חברת כנסת סתו שפיר ולחברי ועדת השקיפות בכנסת’.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן