חדשות מופעים רדיו | טלוויזיה

תכנית רדיו ‘קול שישי עם ירון אנוש’ חוגגת 25 שנים עם המאזינים

'קול שישי' תוכנית הרדיו עם ירון אנוש (כל יום שישי, 16:00-18:00) הפעם סיבה מספיקה לחגיגה יוונית עם המאזינים שתפתח בסוף ספטמבר ותמשך עד סוף מרץ 2020. בין האירועים; שידורים חיים של התכנית מול קהל, מופע מחווה ל-מיקיס תיאודוראקיס עם מריה פרנדורי והתזמורת המקורית שלו, המלחין היווני סְטַמָֿאטִיס סְפַּאנוּדַֿאקִיס עם כל ההרכב המוסיקלי שלו, יהודה פוליקר, פנדליס סאלאסינוס ועוד.
0
0
ירון אנוש, שדר רדיו חוגג את השנה 25 שנים לתכניתו 'קול שישי' עם המאזינים | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
ירון אנוש ‘קול שישי’

על גלגולה של תוכנית רדיו מושלמת “קול שישי” (כל יום שישי, בין השעות; 16:00-18:00) עם מגיש מושלם שאני נמנה עם ששת מאזיניו על פי הגדרתו, כמעט בקביעות מוחלטת. אביא את פנייתו של עיתונאי ושדרן רדיו, המגיש ירון אנוש (64) בתאגיד ‘כאן’ אל קהל מאזיניו הרבים בדף הפייסבוק שלו כפי שפרסם אמש (חמישי).

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק’ או בטוויטר.

אנוש, שהיה עורך וכתב ב’רשת ב’ של ‘קול ישראל’ (רשות השידור). החל לשדר בשנת 1993 את התכנית “‘קול שישי“, תוכנית רדיו שונה לחלוטין באותה העת בנוף השידורים כשהיא הייתה מוגשת אישית, רגועה מלטפת בקולו הרדיופוני והנעים וכללה, כמו היום; פינות לאיתור ספרים, מתכונים, בישולים לשבת, המלצות לטיולים ובעיקר מוזיקה יוונית.

אנוש, יזם בשנת 2007 את חידושה של התכנית הפופולרית “המדור לחיפוש קרובים” והחל להגישה בהצלחה גדולה. העיתונאי אנוש, שימש יושב ראש אגודת העיתונאים בירושלים ואף חבר מועצת העיתונות.

בראשית שנות ה-90, עבר להתגורר באי היווני קורפו ושם לימד את השפה עברית את ילדי הקהילה היהודית באי.

בשנת 2004, עבר אנוש לשדר את התכנית ב”רדיו ללא הפסקה” ובסינדיקציה ב”רדיו צפון ללא הפסקה“.

בשנת 2007 שב ירון אנוש אל רשות השידור וחזר להגיש את תכניותיו “קול שישי” ו”המדור לחיפוש קרובים” לשביעות רצונם של המאזינים, עד שנת 2012.

אנוש, המשיך לשדר את “קול שישי” עד לסגירתה של ‘רשות השידור’. בשנת 2017, עם פתיחת שידורי הרדיו של תאגיד השידור הציבורי, המשיך לשדר את תכניתו “קול שישי“.

אנוש, תושב ירושלים, נשוי ואב לשלושה, המתפרנס נוסף על עבודתו ברדיו, גם כמדריך טיולים ל-יוון, כמומחה למוזיקה ולתרבות יוון. הוא מקיים עד היום גם מופעים המשלבים מוזיקה יוונית וסיפורים אודות יוון, כמו זה המתוכנן להיפתח ברחבי הארץ בסוף ספטמבר.

תוכנית רדיו “קול שישי” חוגגת השנה 25 שנים וזו סיבה מספיקה לחגיגה יוונית עם המאזינים שתפתח, כאמור, בסוף ספטמבר שנה זו וימשכו עד סוף מרץ 2020.

קבעתי לעצמי 2 כללים מנחים; אשדר רק מה שאני אוהב ומעניין אותי ואתן לששת מאזיניי להירגע משטף החדשות”

בין האירועים; שידורים חיים של התכנית מול קהל, מופע מחווה ל-מיקיס תיאודוראקיס עם מריה פרנדורי והתזמורת המקורית שלו, המלחין היווני סְטַמָֿאטִיס סְפַּאנוּדַֿאקִיס עם כל ההרכב המוסיקלי שלו, יהודה פוליקר, פנדליס סאלאסינוס ועוד.

פנייתו של ירון אנוש המגיש תוכנית רדיו “קול שישי” אל מאזניו בדף הפייסבוק, להגיע אל ‘אירועי 25 שנים ל”קול שישי“‘ עם תיאור של גלגולה של אחת מתכנית הרדיו המאוזנות ביותר. ריגשה אותי וכך כתב ירון אנוש, לא נגעתי;

“25 שנים ל”קול שישי“…

כן, רבע מאה. היה זה שלום אורן, אז מנהל רשת ב’, שבא אלי יום אחד והציע שאשדר תכנית אישית בת שעתיים בימי שישי בין שש בערב לשמונה.

הסכמתי למרות אחוזי ההאזנה שעמדו על פחות מאחוז אחד. הרבה פחות. מנהל “קול ישראל” הוסיף שראוי שאעסוק בדרכי בענייני אקטואליה.

אני סברתי אחרת. קבעתי לעצמי 2 כללים מנחים; אשדר רק מה שאני אוהב ומעניין אותי ואתן לששת מאזיניי להירגע משטף החדשות שהרשת ממטירה עליהם במשך השבוע כולו.

לאחר השידור הראשון, זומנתי ללשכת מנהל הרדיו שנזף בי. השידור לא היה לטעמו – אישי מדי וחדשותי פחות מדי. “אנחנו רשת חדשות” – פסק. “בוא נדבר עוד שלושה חודשים” – אמרתי; “במילא אף אחד לא מאזין בשעות האלה ל‘רשת ב“‘.

הוא שילח אותי מהחדר. הלכתי… קיוויתי שלפחות כמה אנשים יאהבו את זה. אין הנאה גדולה יותר מלחלק אהבות… וכל השאר היסטוריה. אנחנו עדיין כאן. רשות השידור, פחות.

אין לי אלא להודות לכל אחד ואחת מכם ומכן על כך. אין זה דבר מובן מאליו עבורי. גם היום בחלוף השנים.

ועוד משהו…

בימים אלה, אנו מסיימים את ההכנות לאירועי 25 שנים ל”קול שישי“. הם יחלו בסוף ספטמבר וימשכו עד סוף מרץ 2020. גם כאן בחרתי את מה שאני אוהב. יש לי את כל הכוונות ליהנות מהם.

בין האירועים; שידורים חיים של התכנית מול קהל ב-תל אביב, חיפה, ירושלים ובאר שבע, מופע מחווה ל-מיקיס תיאודוראקיס עם מריה פרנדורי והתזמורת המקורית שלו, סטמטיס ספנודאקיס עם כל ההרכב המוסיקלי שלו (25 משתתפים), יהודה פוליקר, פנדליס סאלאסינוס ועוד.

… נפתח בסוף ספטמבר בעיר הרצליה, שבה נולדתי וגדלתי, עם “זורבה היווני” היצירה המוסיקלית הנהדרת (לטעמי) מלווה בסיפור המעשה, עם 85 משתתפים על הבמה. זהו. רציתי שתדעו.

ומי בֵּינֵיכֶם/ן שמעוניינים/ות לקבל את הפרטים המלאים על כל האירועים מיד כשנסיים את ההכנות (באמצע אוגוסט), מוזמן להעביר אלי כתובת אימייל ונעדכן לפני פרסומם ברבים. ניתן להעביר גם לאימייל; ‏kolshishi25years@gmail.com

תודה מקרב לב על ההאזנה.
רק טוב לכולנו.

ירון“.

להאזנה של תכניות קול שישי עם ירון אנוש ששודרו.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן