בעולם רדיו | טלוויזיה

‘המדור לחיפוש קרובים’ ברשת ב’ קול ישראל לשרות ממשלת דרום קוריאה

היום חמישי, 13.5.10, תשודר בתוכנית "מדור לחיפוש קרובים", הבקשה והשיחה של העיתונאי ירון אנוש, מגיש התוכנית, עם שגריר דרום קוריאה בישראל, מר מה יאנג-סאם (MA Young-Sam), ברשת ב’ של קול ישראל, בשעה 16:45, באיתור חיילים יהודיים, אשר לחמו במלחמה נגד קוריאה הצפונית
0
0
ירון אנוש מגיש התכנית "המדור לחיפוש קרובים"
ירון אנוש

בקשה יוצאת דופן ללא ספק, נרשמה לאחרונה, אצל אנשי התכנית הפופלרית “המדור לחיפוש קרובים” ברשת ב’ של “קול ישראל”, בהגשתו של ירון אנוש, כאשר ממשלת דרום קוריאה, ביקשה סיוע התכנית במסע חיפושים לאיתור חיילים…

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק’ או בטוויטר.

ייאמר מיד, מדובר באיתור חיילים יהודיים, אשר לחמו במלחמה נגד קוריאה הצפונית והפניה המפתיעה והרשמית, של ממשלת דרום קוריאה, נעשתה במלאת 60 שנה לתחילת המלחמה, וכי כל רצונה של קוריאה, הוא להביע את הוקרתה לפועלם של הלוחמים ואנשי ה’סגל הרפואי’, אשר לחמו לצידם.

כזכור, ניהלה דרום קוריאה, מלחמה עם צפון קוריאה בשנים; 1950-1953, בין אלה שנטלו חלק בלחימה היו גם חיילים יהודים, אשר לחמו במסגרת הכוחות האמריקנים והבריטים, וכן, כוחות האו”ם, לצדה של דרום קוריאה.

ירון אנוש
ירון אנוש

היום חמישי, 13.5.10, תשודר בתכנית “מדור לחיפוש קרובים“, הבקשה והשיחה של העיתונאי ירון אנוש, מגיש התכנית, עם שגריר דרום קוריאה בישראל, מר מה יאנג-סאם (MA Young-Sam), ברשת ב’ של קול ישראל, בשעה 16:45.

השגריר הדרום קוריאני בישראל, אמר בשיחה, כי הם יודעים שבקרב כשני מיליון חיילים זרים, שהגיעו לקוריאה בשנות המלחמה, היו יהודים לא מעטים.

לדבריו, הם מאמינים, כי רבים מאותם חיילים יהודים, עלו במהלך השנים לארץ ישראל, חלקם כאשר התבגרו, ודרך התכנית הרדיופונית “המדור לחיפוש קרובים” שעליה, שמעו רבות, הם מאמינים, כי יוכלו לאתר רבים מהם.

עוד הוסיף השגריר, מר יאנג-סאם, כי אותם חיילים יהודים שימצאו, יוזמנו לטקס מיוחד, ובו תוענק להם תעודת הוקרה ומדליה על פועלם.

תיבת הטלמסר של המדור; 052-999-0006, הדואר האלקטרוני; Mador2@gmail.com.

התכנית “המדור לחיפוש קרובים“, משודרת בימים; א’-ה’, ב-16:45 ברשת ב’, ומספר הפניות אליה הוא בין 50-120.

█ המדור לחיפוש קרובים

המדור לחיפוש קרובים” על פי ויקיפדיה, היא תוכנית רדיו במתכונת המדור לחיפוש קרובים שודרה גם בשנים 2000 ו-2002 בשיתוף פעולה בין קול ישראל, הסוכנות היהודית והארכיון הציוני המרכזי. החיפוש בארכיון הציוני, הכולל שמונה מיליון מסמכים, בוצע על ידי בנות השירות הלאומי המשרתות שם.

ההשראה לשם התכנית *המדור לחיפוש קרובים ולריכוז מענים (במסמכים שיצאו לאור מטעמו באנגלית כונה; “Search Bureau for Missing Relatives“) של הסוכנות היהודית פעל בין השנים; 1945‏ ו-2002, ונועד לסייע לניצולי השואה לאתר קרובים ומכרים שאבדו בזוועות השואה. את המדור ניהלה בתיה אונטרשץ משנת 1972 ועד לסגירתו.

בשנת 2007, חודשה תוכנית רדיו של ירון אנוש ברשת ב’ של “קול ישראל” באותה מתכונת ובאותו שם; “המדור לחיפוש קרובים“, המשודרת חמש פעמים בשבוע.

הפניות הן לאיתור נעדרים מתקופת השואה אך גם לאיתור נעדרים בקרב ואף ניסיונות לחידוש קשרים שנותקו בתקופות שונות ובנסיבות שונות. בחודש אפריל 2012, עברה הפינה להגשתו ועריכתו של איזי מן. התכנית משודרת כיום ב”כאן” – תאגיד השידור הישראלי, ב”כאן תרבות104.9 ו-105.1 fm. בימים ראשון עד חמישי בשעה 15:05.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן