כאן נתניה פלילים

תיק השוחד וניגוד עניינים של ראש העיר נתניה גב’ פיירברג נסגר

פרקליטות המדינה; "הגם שראש העיר נתניה, הגב' פיירברג, לא נהגה כמצופה מאדם במעמדה, התמונה הראייתית שהתגבשה אינה מספיקה להביא להגשת כתב אישום בחשדות שנבחנו" ◄המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה בד בבד, הודיעה לבא כוחה של סגן ראש העיר, הרב שמעון שר, כי היא שוקלת להעמידו לדין, בכפוף לשימוע, בגין עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים.
0
0
מרים פיירברג-אכר ראש עיריית נתניה ברקע בניין עיריית נתניה | צילום: רן אליהו | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
מרים פיירברג-אכר

שבוע טוב לגברת מרים פיירברג-אכר, פרקליטות המדינה, הודיעה היום (ראשון, כ בסיון התשע”ט) אל בא כוחה של ראש העיר נתניה, על סגירת תיק החקירה הפלילי נגדה בחשד שפעלה בניגוד עניינים בתהליכי תכנון ורישוי לטובת מקורביה ובחשד שקיבלה שוחד.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק’ או בטוויטר.

כזכור, ראשת עיריית נתניה, נחקרה, בין היתר, בגין חשדות לפיהם פעלה ב‘ניגוד עניינים בהליכי תכנון ורישוי’ לטובת מקורביה ולטובתה, במסגרת טיפול העירייה במיזמי בנייה, שונים.

בין המיזמים היה “פרוייקט קורל“, בו ראשת העירייה הגב’ פיירברג, עצמה רכשה קרקע לדירה.

הגב’ פיירברג-אכר, כמו כן, נחשדה בכך שקיבלה לכאורה ‘שוחד’ במסגרת משא ומתן לרכישת שירותי בנייה במסגרת מיזם הבנייה ‘קורל’ היוקרתי של בניין בן 19 קומות.

סגן ראשת עיריית נתניה הרב שמעון שר, נחקר בחשד לכך שביקש וקיבל טובות הנאה שונות כשוחד מבעלי עניין בתחום הנדלן בעיר, בהיותו יושב ראש ועדת המשנה לתכנון ובנייה ב‘וועדה המקומית לתכנון ובנייה נתניה’.

לאחר סדרת דיונים בראיות ומשמעותן, שהתקיימה בהשתתפות גורמי פרקליטות ומשטרה, במסגרתה נבחנו ממצאי החקירה בעניינה של ראשת העירייה, החליט פרקליט המדינה לאמץ את עמדת המשנה לפרקליט המדינה (עניינים פליליים) ועמדת המחלקה הכלכלית, לפיה הגם שראש העיר נתניה, הגב’ פיירברג, לא נהגה כמצופה מאדם במעמדה, התמונה הראייתית שהתגבשה אינה מספיקה להביא להגשת כתב אישום בחשדות שנבחנו.

ראש מחלקת דוברת פרקליטות המדינה באגף דוברות הסברה ותקשורת של משרד המשפטים, עורכת דין עדן קליין, מסרה

בתו כך, הודיעה המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה לב”כ של סגן ראשת העירייה, הרב שמעון שר, כי היא שוקלת להעמידו לדין, בכפוף לשימוע, בגין עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים.

בעניינו של סגן ראשת העירייה, הרב  שמעון שר, החליט מנהל המחלקה הכלכלית, על דעתו של המשנה לפרקליט המדינה (עניינים פליליים) לזמנו לשימוע.

בכתב החשדות שנשלח לרב שר, הוצגו לו החשדות, כי ביצע שורה של עבירות לקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים.

על פי כתב החשדות, ביקש וקיבל סגן ראש עיריית נתניה, הרב שר, תרומות לטובת ‘מוסדות צאנז’ מבעלי עניין בנדלן בעיר נתניה, כאשר כיהן שר כיושב ראש וועדת המשנה לתכנון ובנייה בשנים; 2016-1998.

על פי כתב החשדות פנה הרב שר לבעלי העניין, בבקשות התרומה, ביודעו שהם הגישו או צפויים להגיש בעתיד בקשות לאישור תכניות בנייה והיתרים ל‘וועדת המשנה’ ומשכך, יתקשו לסרב לבקשותיו לתרומה.

כפועל יוצא מבקשותיו של שר, העבירו בעלי העניין למוסדות צאנז למעלה משלושה מיליון ₪.

החקירה נוהלה על ידי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח”ה) בלהב 433, יחד עם רשות המסים (פקיד שומה חקירות – מרכז).

מדוברת פרקליטות המדינה אגף דוברות הסברה ותקשורת | משרד המשפטים, נמסר, עוד, כי; “בעניינם של חשודים נוספים שנחקרו במסגרת חקירה זו, תתקבל החלטה בהקדם”.

 נגד סגן ראשת עיריית נתניה הרב שמעון שר, יוגש כתב אישום בעבירות שוחד. מעשיו אינם משיקים למעשיה של פיירברג.

כפי שפרסמנו בלראשונה ‘נתניה | מרים פיירברג-אכר לא תועמד לדין באשמת שוחד’ בתאריך 08/06/2018 זאת לאחר שגורם במשטרה, העריך שמחדל וטעות בשיקול דעת ובעיתוי פתיחת החקירה, הסבו נזק בתיק החקירה.

ומאידך נגד סגן ראשת עיריית נתניה הרב שמעון שר, יוגש כתב אישום בעבירות שוחד. כשהנימוק היה כי מעשיו אינם משיקים למעשיה של פיירברג.

ראשית כל הפרשה החלה, כזכור, ביולי 2016 פרסם עיתון “הארץ” תחקיר שהעלה סימני שאלה באשר למיזמי נדלן של הקבלנים אברהם תשובה ואיציק תשובה ובהם נכסים של פיירברג ובני משפחתה, שעל היתרי הבנייה שלהם חתמה פיירברג.

כעבור כחודש וחצי, בראשית ספטמבר 2016 “התפוצצה” לכאורה ‘פרשת השחיתות בעיריית נתניה’ שהכתה גלים גדולים ברחבי המדינה. ראשת העיר נתניה הגברת מרים פיירברג-איכר, נעצרה עם עשרות החשודים ונחקרה כאחד האדם באזהרה ב‘יחידת להב 433’.

לאחר שנחקרה באזהרה בחשד לקבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים. הורה, בית המשפט, לבקשת המשטרה, על הרחקתה מן העירייה ל-13 יום. 

החקירה נסבה בין היתר גם על ‘מלון קוראל‘ בעיר, אחד מתחמי הבנייה היקרים בעיר נתניה שעליו נטען, כי הוא אחד ממוקדי החקירה העיקריים.

הסיבה להתמקדות החקירה בזמנו במתחם היוקרתי, הייתה העובדה שנתגלה, כי הגברת פיירברג-איכר, רכשה בבניין דירה בשותפות, אך לפי החשד, היא הסתירה והסתתרה את עובדת היותה כרוכשת זאת בחיפוי של עורך דין שרכש בפועל את הנכס.

העננה במרץ 2017, לפיה החשד בקבלת שוחד וחשיפת השיטה שבה העבירו, לכאורה, קבלנים ויזמים כספים לפיירברג ולגרוש שלה שכנע את המשטרה, כאמור, לקבוע, כי ישנה תשתית ראייתית לביצוע דבר עבירה חמורה.

אך ייאמר מיד, כי הפרקליטות, אף היא עדיין מתלבטת האם יש בכלל תשתית הראיות שאספה המשטרה, די חומר שיבסס את הטענות והחשדות, כדי להעמיד את הגברת פיירברג ואחרים לדין ובכך לקבל את המלצת המשטרה. בפרקליטות, טרם נפלה ההחלטה.

עורך הדין נתי שימחוני ועורכת הדין אילנה זיבנברג, המייצגים את הגברת פיירברג-איכר, ראשת עיריית נתניה, הצהירו אז; “אנו מקווים, כי המשטרה, תגיע לכלל מסקנה שאין כל תשתית ראייתית לביצוען של עבירות כלל ועיקר.

ראשת העיר נתניה, הגברת פיירברג-איכר, נשמעה אז במרץ 2017, סמוכה ובטוחה, כי בסופו של יום הפרקליטות, תחליט לסגור את התיק ותגיע להחלטה מושכלת שלפיה לא דבק בה כל רבב והיא תמשיך לשרת נאמנה את העיר נתניה ותושביה כשטובתם בלבד לנגד עיניה, כפי שעשתה ב-18 השנים האחרונות”. סיכמו אופטימיים הסניגורים.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן