חיפה מבזקים חדשות ‘כאן ישראל’ פלילים צער בעלי חיים

תושב חיפה בעט בכלבתו והשליכה מהחלון נעצר על ידי המשטרה

החשוד בעט בכלבה שלו, השליך עליה חפצים וגם השליך אותה ממרפסת ביתו בגובה של 2 מטרים ◄ שוטרי תחנת חיפה אשר הגיעו למקום עיכבו את החשוד תושב חיפה בן 42 לחקירה בתחנת המשטרה והזעיקו את הווטרינר העירוני שלקח את הכלבה הפצועה והמפוחדת למקום מבטחים ולקבלת טיפול רפואי. החקירה נמשכת.
1
0
שוטר מתחנת חיפה מחלץ כלבה פצועה בזירת פשע, מהתעללות על ידי בעליה תושב חיפה | צילום: דוברות משטרה | עיבוד: שולי סונגו ©
שוטר מחלץ כלבה פצועה

שוב התעללות קשה בבעל חיים. המשטרה, עכבה לפני זמן קצר, הערב (חמישי, כ’ בתשרי התשפ”א) לחקירה תושב חיפה תושב חיפה בן 42 בחשד, כי בעט בכלבה שברשותו ואף השליך אותה מן החלון. שוטרי תחנת חיפה אשר הגיעו לזירת הפשע, הזעיקו את הווטרינר העירוני שלקח את הכלבה הפצועה והמפוחדת למקום מבטחים ולקבלת טיפול רפואי.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

המשטרה פתחה בחקירה על התעללות בבעל חיים, אשר חוק צער בעלי חיים, קובע בין היתר עונש חמור על התעללות בבעלי חיים לארבעה שנות מאסר, או תשלום קנס בסך 226 אלף שקלים כשלפני זמן קצר הערב (חמישי) עם קבלת דיווח ב‘מוקד 100’ בדבר התעללות בכלב בעיר חיפה.

מן החקירה, עולה, כי החשוד בעט בכלבה שלו, השליך עליה חפצים וגם השליך אותה ממרפסת ביתו בגובה של 2 מטרים.

מטעם דוברות משטרת ישראל (אשר) נמסר על ידי הילה צמח כרמל לאתר כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ כי שוטרי תחנת חיפה אשר הגיעו לזירת הפשע, עיכבו את החשוד תושב העיר חיפה בן 42 לחקירה בתחנת המשטרה והזעיקו את הווטרינר העירוני של חיפה אשר לקח את הכלבה הפצועה והמפוחדת אל מקום מבטחים ולקבלת טיפול רפואי.

החקירה נמשכת.

דיווח על הזנחה / התעללות בבעלי חיים | משרד החקלאות

הכרת החקיקה בנושא, והגורמים המוסמכים לאכוף את החוק וכמו כן, דיווח מסודר ואמין במקרה של חשד להתעללות בבעלי חיים, יאפשרו לשירותים הווטרינריים לבדוק את המקרה, להנחות, להסביר ולפעול לאכיפה והחרמת בעלי חיים במקרים החמורים.

█ חקיקה

​​​​​​חקיקה המגנה על בעלי חיים, נקבעה בישראל משנת 1994, בה נחקק חוק צער בעלי חיים (הגנה על בעלי חיים) התשנ”ד-1994. ​

במהלך השנים שחלפו מאז, התווספו לחוק הראשי קובצי תקנות המסדירים תחומים שונים של החזקת בעלי חיים והטיפול בהם. ניתן לצפות במידע בדף תקנות צער בעלי חיים והגנת חיות הבר​.

 צער בעלי חיים 

בעלי חיים רבים נמצאים בסביבתנו; חיות מחמד שחלקנו רואים בהן בני משפחה, חיות משק שמתוצרתן מיוצרים מוצרי מזון שונים וחיות בר החולקות איתנו גם את המגורים בערים צפופות.

רוב האנשים המגדלים בעלי חיים, מודעים לאחריות הכבדה הנובעת מכך ומעניקים לבעלי החיים שבחזקתם טיפול ראוי ונכון, אבל ישנם גם מקרים אחרים, מקרים בהם בני אדם פוגעים בבעלי חיים ומתעללים בהם.

פגיעה בבעלי חיים, יכולה להיות התעללות ופגיעה מכוונת או הזנחה וחוסר יכולת לספק טיפול או תנאים מינימאליים הדרושים לבעלי החיים. בשני המקרים נגרם סבל לבעל החיים, פעולה או מחדל היכולים להגיע כדי עבירה על החוק.

במקרים רבים התעללות בבעלי חיים, נובעת מחוסר ידע והבנה של צרכי בעלי החיים המוחזקים על ידי אותו אדם. כך למשל; מתן מזון לא מתאים או חסר, כלי מים שאינם מתאימים, כלוּב קטן או הבנוי מחומר שאינו מתאים, חוסר באמצעי העשרה התנהגותית, אי מתן טיפול רפואי נאות, וכו’.

חשוב לדעת, כי הזנחה ממושכת, יכולה להביא למידת סבל רבה, בדומה לבעלי חיים שעוברים התעללות מכוונת.

התעללות מכוונת, שמטרתה גרימת סבל לבעל חיים, נעשית בדרך כלל על ידי אנשים עם בעיות רגשיות. חשוב לדעת שמחקרים רבים, הראו קשר בין התעללות בבעלי חיים לבין אלימות כלפי בני אדם.

כל אחד יכול לתרום למניעת התאכזרות כלפי בעלי חיים; תשומת לב ואכפתיות הן המפתח.

הכרת החקיקה והגורמים המוסמכים לאכוף את החוק ודיווח מסודר ואמין במקרה של חשד להתעללות בבעלי חיים, יאפשרו לנו לבדוק את המקרה, להנחות ולהסביר במקרים מסוימים ולפעול לאכיפה והחרמת בעלי חיים במקרים החמוּרים.

דיווח על חשד למקרה של הזנחה של בעל חיים או התעללות בו הינו צעד חשוב ביותר לקידום רווחתם של בעלי החיים. יש להעביר לגורם מוסמך דיווח מפורט, רצוי מלווה בתיעוד המקרה.

ישנם; סימנים גופניים וסבי​בתיים היכולים להעיד על הזנחה / התעללות בבעל חיים.

במקרה בו מדובר ב-התעללות ופגיעה מכוונת – יש חשיבות גדולה במיוחד לעדות מפורטת של מי שנכח במקום וראה את המתרחש. בהתאם למידע זה, ייבדק האירוע ובמידת הצורך, יחולצו בעלי החיים ויטופלו, ונגד המתעללים ינקטו אמצעי ענישה על פי חוק.​

█ איך מדווחים?

איך מדווחים על הזנחה / התעללות או על חשד להתעללות בבעלי חיים?

אם נתקלתם בבעל חיים ואתם חושדים, כי הוא עובר התעללות או הזנחה, אנא פנו אלינו, או למשטרת ישראל או אל הרופא הווטרינר הרשותי בהקדם האפשרי.

בפנייתך​, חשוב לציין את הפרטים הבאים;

  • מקום ותאריך האירוע.
  • פרטי המחזיק בבעל החיים.
  • הסימנים שהובילו לחשד.
  • חשוב מאוד – צילום ותיעוד הפרטים במלואם מהווים בסיס חשוב לטיפול בתלונה.
  • פרטי הפונה כולל מספר טלפון להתקשרות.
  • פרטי עדים שנכחו במקום (אם יש).

פרטים בסיסיים אלה, חשובים, כדי להתחיל חקירה בחשד להתעללות. עם זאת, גם אם אין בידכם את כל הפרטים, אך יש לכם חשד להתעללות –  אל תהססו לפנות.

​פניות בנושא ניתן להעביר אל מחלקת צער בעלי חיים בשירותים הווטרינריים באמצעות;

  • כתובת דוא”ל: welfare@moag.gov.il
  • פקס; 03-9681661,
  • כתובת דואר; השירותים הווטרינריים ובריאות המקנה, ת.ד. 12 בית דגן 50250.

המידע הובא מתוך אתר משרד החקלאות ופיתוח הכפר.

1
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן