הטור של גדעון רייכר

זכו במכרז לאחר שהורשעו בגרימת מות סגן הילה בצלאלי

מדוע? שאלו הורי החיילת סגן הילה בצלאלי (20), זכרונה לברכה, שנהרגה באסון קריסת הגשר בהר הרצל בעת חזרות להדלקת המשואות בשנת 2012, את עיריית תל אביב -יפו, מדוע הענקת למורשעים הללו, הרשלנים את הפרס? התגובה היתה; "הם היו הזולים ביותר". גם אלה בעירייה, שהעניקו להם את הזכות לבנות ולהרוויח, הציגו את הזילות הגבוהה ביותר במדד הזילות הציבורית. עדיין ראוי לבטל את ההסכם הזה.
0
0
סגן הילה בצלאלי זיכרונה לברכה, שנספתה באסון קריסת הגשר בהר הרצל 2012 | מימין: גדעון רייכר
סגן הילה בצלאלי זיכרונה לברכה, שנספתה אסון קריסת הגשר בהר הרצל 2012 | מימין: גדעון רייכר

בצהרי היום של ה-18 באפריל 2012, לקראת טקס הדלקת המשואות; אירע ‘אסון קריסת הגשר בהר הרצל’ בעת החזרות זאת לאחר שבשיא חזרות תרגילי הסדר המסורתיים של דגלני צהל וההכנות לקראת טקס יום העצמאות שהיה צפוי להיערך במקום שבוע, קרס גשר שהחזיק את מערכת התאורה. התוצאה הקטלנית; סגן הילה בצלאלי, רק בת 20, זכרונה לברכה, מהישוב מבשרת ציון, נהרגה ושבעה בני אדם נפצעו.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

בעקבות קריסת הגשר, נמחצו למוות את סגן בצלאלי ושבעה חיילים נוספים נפצעו בדרגות שונות. מחקירת המקרה, עלה, כי כבל שחיבר את הגשר הכבד לבטונדה באמצעות ווים מיוחדים, נקרע, כתוצאה מטלטלת הרוחות העזות ששררו במקום. עם קריעת הכבל, אשר לפי תקני הבטיחות, היה אמור לעמוד בעומס הרוחות, הבטונדה שיצבה אותו, נגררה והביאה למעשה, שהגשר קרס.

ארבעה אנשים היו חשודים בגרימת המוות ברשלנות ופציעת אחרים, נעצרו. בין העצורים היה גם מנהל חברת “עיצוב הבמה“, המהנדס הראשי של הטקס ועוד שני בכירים נוספים. עד כאן העובדות בעבר ואילו כיום, מתברר, כי אותה חברת “עיצוב במה” אשר מנהליה הורשעו בגרימת מותה ברשלנות של סגן בצלאלי ז’ל, זכתה לאחרונה במכרז של עיריית תל אביב-יפו ל… עיצוב במות לאירועים ברחבי העיר ללא הפסקה.

אנחנו עדיין זוכרים את הטרגדיה הנוראה כאשר גשר התאורה של החברה קרס בהר הרצל וגרם למותה של הילה בחזרות להדלקת המשואות. מנכ’ל החברה ומנהל התפעול הורשעו וריצו מאסר בכלא. החברה, עצמה גם הורשעה.

והנה עירית תל אביב-יפו, מעניקה למורשעים הללו שנטלו את חייה של החיילת רבת החן את הזכות לעיצוב בימות לאירועים שמארגנת עירית תל אביב ולגרוף ממון רב.

מדוע? שאלו סיגלית וירון, הורי החיילת ובִּתם השנייה סגן הילה בצלאלי, זכרונה לברכה, את עיריית תל אביב -יפו, מדוע הענקת למורשעים הללו, הרשלנים את הפרס? התגובה היתה; “הם היו הזולים ביותר”. גם אלה בעירייה, שהעניקו להם את הזכות לבנות ולהרוויח, הציגו את הזילות הגבוהה ביותר במדד הזילות הציבורית. עדיין ראוי לבטל את ההסכם הזה.

בושה!!!

0
0



אודות הכותב

גדעון רייכר

גדעון רייכר, הוא עיתונאי ופובליציסט וותיק. שדרן רדיו, מגיש בטלוויזיה, רייכר, התמחה בסיקור ענייני משפט, צרכנות וביורוקרטיה ובבירור תלונות מאת צרכני התקשורת על גופים ציבוריים. מגיש את התכנית "נדודי שינה עם גדעון רייכר" בתחנת גלי צה"ל, התכנית ששומעת אתכם.
השכלה; האוניברסיטה העברית ירושלים, כיתת ‏1967‏ • ירושלים. תיכון חדש חיפה, כיתת ‏1954‏ • חיפה. הפקולטה למדעי הרוח, האוניברסיטה העברית בירושלים, מדע המדינה וסוציולוגיה.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן