פלילים צבא | משטרה | ביטחון

שני עובדי שַּׁבַּ”כּ נאשמים בגניבת כסף מהקופה הציבורית

בתום החקירה, הגישה המחלקה לחקירות שוטרים כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים נגד שני עובדי שירות הביטחון הכללי. ממה שהותר לפרסום כתב האישום מייחס להם, בין היתר, עבירות של גניבה בידי עובד ציבור וזיוף◄ שב"כ, מסר, כי הוא רואה בחומרה רבה כל פגיעה בחוקי המדינה ובערכי הארגון וסומך ידיו על המחלקה לחקירות שוטרים ועל מערכת אכיפת החוק שימצו את הדין עם המעורבים בעניין.
0
0
שני עובדי שַּׁבַּ"כּ נאשמים בגניבת סכומי כסף מהקופה הציבורית | עיבוד צילום: שולי סונגו©
שני עובדי שַּׁבַּ”כּ נאשמים בגניבת סכומי כסף מהקופה הציבורית | עיבוד צילום: שולי סונגו©

שני עובדי שַּׁבַּ”כּ (שירות הביטחון הכללי), נאשמים בגניבת סכומי כסף מהקופה הציבורית במסגרת עבודתם. מדובר, כהגדרת שב”כ, בשני עובדים מדרג זוטר אשר עבדו בתחום המנהלה והכספים – כך הותר היום (שני, י”ט באייר התשע”ז) לפרסום.

רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן נעיםבפייסבוקאו בטוויטר.

החשדות נגד השניים עלו במסגרת הליך ביקורת פנימית שבוצע ע”י שירות הביטחון הכללי, במהלכו עלה חשד לאי סדרים כספיים, חריגה מנהלים וחשד למעשי גניבה, חשד שנפל לפתחם של שני העובדים.

דוברת מחוז ירושלים של משרד המשפטים הגב’ אפרת אורן, מסרה, לפורטל כאן נעים, כי; עם היוודע החשד, הועבר המידע אל המחלקה לחקירות שוטרים (מח”ש), אשר לאחר קבלת אישור מפרקליט המדינה, כנדרש, פתחה בחקירה פלילית. השב”כ שיתף פעולה באופן מלא עם המחלקה לחקירות שוטרים  וסייע בכל הנדרש במהלך החקירה.

בתום החקירה, הגישה המחלקה לחקירות שוטרים כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים נגד שני העובדים. ממה שהותר לפרסום כתב האישום מייחס להם, בין היתר, עבירות של גניבה בידי עובד ציבור וזיוף.

השב”כ, מסר, כי הוא רואה בחומרה רבה כל פגיעה בחוקי המדינה ובערכי הארגון וסומך ידיו על המחלקה לחקירות שוטרים ועל מערכת אכיפת החוק שימצו את הדין עם המעורבים בעניין.

כל פרט נוסף בנוגע לחקירה, לתיק ולהליך המשפטי, מעבר לאמור לעיל, אסור בפרסום, לרבות כתב האישום עצמו וזהות העובדים.

החלטת בית המשפט המחוזי מרכז לוד בעניין שני אנשי השב"כ
החלטת בית המשפט המחוזי מרכז לוד בעניין שני אנשי השב”כ

החלטת בית המשפט המחוזי מרכז לוד.

שירות הביטחון הכללי

שירות הביטחון הכללי, מכונה בדרך כלל שַׁבַּ”כּ, או הַשַּׁבַּ”כּ (בראשית ימיו נקרא; שִׁין-בֵּית, וכך הוא מכונה עד היום בכמה שפות זרות), הוא ארגון ביון המהווה חלק חשוב בקהילת המודיעין הישראלית. השב”כ כפוף למשרד ראש הממשלה ונועד להגן על המדינה מפני ריגול, חתרנות פנימית וטרור המסכנים את ביטחונה.

◄תפקידיו כוללים;

  • סיכול ריגול: סיכול פעילותם של מרגלים הפועלים בישראל.
  • אבטחת אישים: שמירה על ביטחונם האישי של מנהיגי המדינה.
  • סיכול טרור פנימי: חשיפת וחקירת התארגנויות טרור בישראל וביהודה, שומרון ועזה. סיכול ומניעת פיגועים (בסיוע כוחות ביטחון אחרים כגון הימ”מ וצה”ל).
  • פיקוח ואבטחה: פיקוח על אבטחת נכסים אסטרטגיים של המדינה, כגון; מטוסי נוסעים, שדות תעופה ונציגויות ישראל בחו”ל. אבטחת מידע ביטחוני ומדיני.
  • סיווג ביטחוני: השב”כ, אחראי על קביעת סיווג ביטחוני לתפקידים ולמשרות, ועל קביעת ההתאמה הביטחונית של המיועדים לתפקיד או למשרה מסווגים, בשירות הציבורי ובגופים נוספים, בהתאם להחלטות הממשלה.

מטה השב”כ שוכן בצפון תל אביב, סמוך לתחנת הרכבת תל אביב אוניברסיטה. עוד מידע בהרחבה על שירות הביטחון הכללי.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן