חדשות ירושלים מבזקים חדשות ‘כאן ישראל’ פלילים

שוטר קיבל עונש מאסר בפועל על מעשה מגונה בכוח בשוטרת בת 19

השוטר ירושלמי, הורשע בכך' כי הוא והמתלוננת שהוּ בעיר אילת שבמהלך נופש יחידתי, ליד חדרה בבית המלון, כשהוא משך אותה, הכניס אותה לחדרו, נעל את הדלת ואף ניסה לנשקה ◄ עורכת דין ליאת יונניאן מהמחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה: "יש להתייחס בחומרה למעשיו של השוטר שכללו הפעלת כוח, נעילת הדלת ותקיפה המתמשכת חרף מחאותיה של השוטרת. אנו מבקשים לחזק את ידה של המתלוננת, ומקווים כי פסק הדין שניתן היום יהווה תמרור אזהרה ומסר ברור שכל אדם, קל וחומר שוטר, אשר מבצע עבירות מעין אלה ראוי שיוטל עליו עונש מאסר".
0
0
שוטר מואשם במעשה מגונה בכוח בשוטרת בת 19, אילוסטרצייה | עיבוד: שולי סונגו ©
שוטר מואשם במעשה מגונה

בית המשפט המחוזי בעיר ירושלים קיבל היום (יום חמישי, י”א בחשון, תשפ”א) את ערעור המחלקה לחקירות שוטרים (מחש) וגזר עונש מאסר בפועל על שמעון לוי, שוטר מירושלים שהורשע בגין עבירה של מעשה מגונה בכוח כלפי חיילת משטרה (שח”ם – שירות חובה במשטרה) בת 19.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

הרשעת הנאשם שבאה לאחר ניהול משפט, התבססה על עובדות כתב האישום המתוקן, אשר יפורטו להלן; על פי האמור בכתב האישום המערער, היה בזמן האירוע שוטר במשטרת מוריה והמתלוננת שירתה במשטרת מוריה כחיילת משטרה (שירות חובה במשטרה, שח”ם).

האירוע נושא כתב האישום, התרחש ביום 16.9.19, בעת שהמערער והמתלוננת שהו בעיר אילת ב”נופש יחידתי“.

על פי הנטען בכתב האישום לאחר שהמערער שמעון לוי, המתלוננת ושאר שוטרי היחידה, סיימו לאכול ארוחת ערב בבית המלון, פנו כולם כל אחד לחדרו. המתלוננת, הגיעה לחדרה ודפקה על הדלת, אך שותפתה לחדר לא פתחה את הדלת.

המערער לוי, ראה זאת ובהמשך לכך, הוא משך את ידה של המתלוננת באמצעות שתי ידיו והכניס אותה אל חדרו. המתלוננת התנגדה למשיכתו.

המערער, סגר ונעל את דלת חדרו, תוך שהוא אוחז בכוח בפרקי ידיה של המתלוננת. לאחר מכן, אחז שמעון לוי, במתלוננת חיילת משטרה וניסה לנשקה בפניה.

המתלוננת ניסתה להתנתק מאחיזתו של הנאשם שמעון לוי, ובהמשך לכך, זרק לוי, את המתלוננת על המיטה הזוגית שבחדר, נשכב עליה, החזיק בפרקי ידיה ולכד את רגליה ברגליו.

המערער, ניסה לנשק את המתלוננת בפיה, אך הדבר לא עלה בידו לנוכח התנגדותה והוא נשקה בלחיה ובצווארה.

בנוסף ניסה הנאשם שמעון לוי להסיט את חולצתה של המתלוננת באזור החזה באמצעות אצבעותיו. המתלוננת חיילת משטרה, כל העת התנגדה למעשיו של המערער לשמעון לוי וצעקה מספר פעמים שיעזוב אותה.

בשלב מסוים, הרפה המערער מאחיזתו במתלוננת וזו נמלטה מן החדר.

בית המשפט המחוזי בעיר ירושלים; “בעת פעילות משותפת של היחידה המשטרתית, לגביה קיימת ציפייה אלמנטארית, כי המשתתפים בה יהיו מוגנים מפני תקיפה, קל וחומר תקיפה מינית…”

בית המשפט המחוזי בעיר ירושלים בשבתו כבית-משפט לערעורים פליליים,  קיבל את עמדת המחלקה לחקירות שוטרים וקבע, כי יש להחמיר בעונשו של השוטר ולהטיל עליו עונש מאסר בפועל.

בפסק הדין, קבעו השופטים, כי; “הטלת עונש של מאסר לריצוי בעבודות שירות איננה נותנת משקל מספיק לשיקולי ותכליות הענישה. מדובר בעבירה שבוצעה על ידי שוטר.

מטעם דוברת מחוז ירושלים אגף דוברות הסברה ותקשורת של משרד המשפטים, מסרה הגב’ מורן שמואלוף לאתר ’כאן ישראל כאן נעים אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה‘ כי בהודעה מטעם המחלקה לחקירות שוטרים, נמסר; “יתר על כן, העבירה בוצעה על ידי שוטר ותיק כנגד חיילת צעירה המשרתת במשטרה”.

עוד קבע בית המשפט, כי; “יש ממד מובהק של חוּמרה בביצוע העבירה בעת פעילות משותפת של היחידה המשטרתית, לגביה קיימת ציפייה אלמנטרית, כי המשתתפים בה יהיו מוגנים מפני תקיפה, קל וחומר תקיפה מינית.

הדברים אמורים ביתר שאת, כאשר מדובר בשוטרת שחם צעירה לימים”.

עורכת דין ליאת יונניאן, המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה | צילום: אתר מכון גשר למנהיגות | עיבוד צילום: שולי סונגו
עורכת דין ליאת יונניאן

עורכת דין ליאת יונניאן, היא סגנית בכירה בפרקליטות המדינה, המחלקה לחקירות שוטרים. מנהלת תיקים בבתי המשפט בעיקר בנושא עבירות מין ועבירות טוהר המידות.

כמו כן, אחראית יונניאן, על הכשרה וליווי המתמחים במחלקה. היא בוגרת תוכנית המצטיינים לתואר ראשון במשפטים ובחשבונאות ובוגרת תוכנית המנהלים לתואר שני במדיניות ציבורית, של האוניברסיטה העברית.

עורכת דין יונניאן, טענה, במשפט, כי; “יש להתייחס בחומרה למעשיו של השוטר שמעון לוי שכללו; הפעלת כוח, נעילת הדלת ותקיפה המתמשכת חרף מחאותיה של השוטרת.

אנו מבקשים לחזק את ידה של המתלוננת, ומקווים, כי פסק הדין שניתן היום, יהווה תמרור אזהרה ומסר ברור שכל אדם, קל וחומר שוטר, אשר מבצע עבירות מעין אלה, ראוי שיוטל עליו עונש מאסר“.

אל  29-10-2020 החלטה בערעור – שמעון לוי.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן