מסים

רשות המסים בעיר חדרה: למה סוכן ביטוח לא רשם 69000 ₪

סוכן ביטוח, טען; "אנחנו רושמים בסוף החודש את החשבוניות..." ◄ המבצע נערך כחלק מפעילות נרחבת של 'רשות המסים' כנגד מעלימי מס והון שחור ובמסגרת הנחיית מנהל הרשות, עו"ד ורו"ח משה אשר, למשרדים האזוריים ברחבי ישראל, להגביר פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר ע"י עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת.
0
0
רשות המסים בעיר חדרה: למה סוכן ביטוח לא רשם 69000 ₪ | צילום: אילוסטרציה, ארכיון Kan-Naim | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
רשות המסים בעיר חדרה: למה סוכן ביטוח לא רשם 69000 ₪ | צילום: אילוסטרציה, ארכיון Kan-Naim | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

אנשי יחידת ניהול ספרים ערכו מצבע ביקורת בעיר חדרה ובסביבה. במסגרת המבצע, שנוהל על ידי פקיד שומה חדרה, נערכו 151 ביקורות בעסקים ממגוון תחומים ביישובים מהאזור, מהן עולה, כי כ- 7% מהעסקים שנבדקו לא רשמו הכנסות כדין.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

במשרדו של סוכן ביטוח מחדרה, נערכה ביקורת בה גילו מבקרי הרשות הכנסות לא רשומות של כ- 69,000 ₪ שהתקבלו בגין פרמיות של חברות ביטוח שהסוכן עובד איתן. הסוכן הביטוח, טען; “אנחנו רושמים בסוף החודש את החשבוניות”.

בחנות פירות וירקות בעיר אור עקיבא, נמצאו הכנסות של כ- 2,100 ₪ שלא נרשמו בספרי העסק. בעל החנות, הסביר; “אני רושם בסוף היום”. גם אצל דיאטנית מהאזור, הבחינו  אנשי יחידת ניהול ספרים של רשות המסים, כי היא השילה ממשקל הכנסותיה, סך של כ- 1400 ₪ כשנתגלו הכנסות לא רשומות שלה. הדיאטנית, מסרה בתגובה; “היית בחו”ל ואמרתי למישהו שירשום, כנראה שהוא פספס”.

“לפני שבוע הייתה בעיה בקופה והסרטים נתקעים, מאז…”

בחנות לממכר מוצרי טבק בעיר באקה אל גרביה, גילו המבקרים, כי במקום לא מנוהלים “סרטי קופה רושמת” כבר מספר חודשים. בעל החנות, טען להגנתו, כי; “לפני שבוע הייתה בעיה בקופה וה”סרטים” נתקעים, מאז”.

מבצע הביקורת בעיר חדרה ובסביבה. במסגרת המבצע, שנוהל על ידי פקיד שומה חדרה, נערך כחלק מפעילות נרחבת של ‘רשות המסים’ כנגד מעלימי מס והון שחור ובמסגרת הנחיית מנהל הרשות, עו”ד ורו”ח משה אשר, למשרדים האזוריים ברחבי ישראל, להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר ע”י עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

█ רשות המסים בישראל

רשות המסים בישראל הוקמה, הלכה למעשה, בעקבות החלטת הממשלה בדבר איחוד האגפים – מס הכנסה ומיסוי מקרקעין, המכס ומע”מ, ושע”מ (שירות עיבודים ממוכנים), שהתקבלה ביום 15.9.03, במטרה: “לאחד את ניהול נושא גביית המסים תחת מנהל ראשי אחד ולהסמיך אותו על פי חוק להפעיל את חוקי המס הרלוונטיים”. האיחוד נכנס לתוקף ביום 1.9.2004. החל ממרס 2013 מכהן משה אשר בתפקיד מנהל רשות המסים בישראל.

הקמת רשות המסים היוותה מהלך בעל חשיבות, הן בהיבט של התייעלות מערכת המס ושיפור השירות לאזרח, והן כחלק בלתי נפרד ממערכת אכיפת החוק בישראל.
ברשות, המונה כ – 5,500 עובדים, פועלות היחידות הבאות;

  1. ההנהלה, בה מרוכזת פעילות המטה, הכוללת את המנהל, הסגנים, והמחלקות המקצועיות.
  2. יחידות השדה (להלן – היחידות):
    • מס הכנסה ומיסוי מקרקעין26 משרדי שומה (מס הכנסה) אזוריים, 10 משרדי מיסוי מקרקעין אזוריים, 4 משרדי חקירות אזוריים, יחידת חקירות ארצית, יחידת מודיעין ארצית, יחידה ארצית ו- 3 יחידות אזוריות לאכיפת הגבייה.
    • המכס ומע”מ6 בתי מכס, 9 מעברי גבול יבשתיים בינלאומיים, 8 מעברים פנימיים לאורך קו התפר ו- 3 נציגויות בחו”ל, 17 משרדי מע”מ אזוריים (כולל 3 משרדי מס קניה אזוריים), יחידת קישור מע”מ לרשות הפלסטינית (קמר”פ), 4 משרדי חקירות אזוריים, יחידת מודיעין ארצית, ויחידת מטה למניעת הברחות סמים והלבנת הון.
בנושאי מס הכנסה ומיסוי מקרקעין, אמונה הרשות על גביית מסים ישירים, מסי מקרקעין, היטלים מיוחדים, מסים משכר ומסים על הכנסות. הרשות פועלת מתוקף חוקים, תקנות והוראות שעיקרם כדלקמן: פקודת מס הכנסה, חוק מיסוי מקרקעין (שבח ורכישה), חוק מס רכוש וקרן פיצויים, חוקי עידוד, חוק מס ערך מוסף (מס שכר ורווח), חוק העבירות המנהליות, פקודת המסים (גבייה), חוק מס הכנסה (מיסוי בתנאי אינפלציה), חוק מס הכנסה (תיאומים בשל אינפלציה) וכן הוראות שונות המתייחסות למסים הכלולות בחוקים ובתקנות אחרים.
בנושאי מכס ומע”מ, אמונה הרשות על גביית המסים העקיפים, המוטלים על צריכת סחורות ושירותים. המסים אותם גובים הם: מס ערך מוסף – המוטל בשיעור אחיד על כל הפעולות במשק, מכס – המוטל על יבוא סחורות, מס קנייה – המוטל הן על הייצור המקומי והן על היבוא, בלו על דלק – מס קצוב המוטל על כל סוגי הדלק. מתוך אתר רשות המסים.
0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן