חדשות כאן ישראל לוד

רינה שנרב שנרצחה ב-מעיין דני הובאה למנוחות האח והאב נפצעו

לוחמי צהל וכוחות הביטחון ממשיכים גם בשעה זו בסריקות וחסימות צירים במרחב אחר המחבלים שהשתתפו בפיגוע ב-מעיין דני בו נרצחה רינה שנרב הי"ד שנרצחה והובאה אחהצ למנוחות האח והאב נפצעו ◄ הרמטכל רב-אלוף כוכבי; אנו נמצאים בעיצומו של מרדף שמובל על-ידי כוחות צהל, שבכ ומשטרה ומרכזים מאמץ מודיעיני מבצעי רחב לאיתור מבצעי הפיגוע הרצחני והחמור. אני בטוח ביכולתנו לאתר את המפגעים במהרה ובהמשך מתן מענה ביטחוני איכותי ורחב לתושבים המתגוררים ביהודה ושומרון".
0
0

בהלוויה שנערכה היום (שישי, כ”ב באב התשע”ט) אחר הצהריים בהשתתפות בני משפחה וחברים בהם מאות בני אדם, הובאה למנוחת עולמים בבית העלמין החדש בעיר לוד, בעיר לוד, הנערה רינה שנרב, השם יקום דמה, בת ה-17, שנרצחה בפיגוע חמור, הבוקר שבמטה בנימין, עם הפעלת מטען מאולתר שהוטמן, ב’מעיין דני’ ליד היישוב דולב.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

רינה שנרב בת ה-17 השם יקום דמה, שנרצחה ב-פיגוע במעיין דני ליד הישוב דולב | צילומים: דובר צהל | Kobi Gideon | מדא | עיבוד צילום ממחושב: שולי סונגו©
רינה שנרב בת ה-17 השם יקום דמה

בפיגוע באמצעות הפעלת מטען מאולתר ב‘מעיין דני’ מצפון לעיר ירושלים, באזור יהודה ושומרון, שפלת יהודה והרי ירושלים, נפצעו גם אביה של רינה, הרב איתן שנרב בן ה-46, אשר מצבו מוגדר קל, ואחיה דביר חיים בן ה-19, שמצבו מוגדר קשה.

ראש הממשלה מר נתניהו; “… המחבלים בני העוולה. אנחנו נשיג אותם. ידה הארוכה של ישראל, מגיעה לכל מבקשי נפשנו ותבוא איתם חשבון”.

ראש הממשלה מר בנימין נתניהו, שיגר את תנחומיו למשפחת שנרב; “אני שולח תנחומים עמוקים בשמי ובשם אזרחי ישראל למשפחתה של הנערה רינה שנרב זכרה לברכה שנרצחה בפיגוע הטרור הקשה הבוקר והחלמה מהירה לפצועים – אביה הרב איתן ובנו דביר.

נמשיך לחזק את ההתיישבות. נעמיק שורש ונכה באויבינו. זרועות הביטחון בעיצומו של מרדף אחר המחבלים בני העוולה. אנחנו נשיג אותם. ידה הארוכה של ישראל, מגיעה לכל מבקשי נפשנו ותבוא איתם חשבון”.

ראש הממשלה מר בנימין נתניהו ברקע זירת הפיגוע במעיין סמוך לדולב זירת הפיגוע במעיין דני הסמוּך | צילום: Kobi Gideon, לעמ | צילום: דוברות מדא | עיבוד צילום ממחושב: שולי סונגו©
ראש הממשלה בנימין נתניהו | רקע: זירת הפיגוע

מאוחר יותר שוחח האב איתן בטלפון עם ראש הממשלה, מר בנימין נתניהו ממיטתו בהדסה עין כרם ואמר; “יש להתחזק מהפיגוע. “רינה היא הרוגת מלכות של עם ישראל”.

ראש הממשלה מר נתניהו, השיב; “נכון. מאחל לך שתמצא את הכוחות לחיות כפי שעשית עד כה. אתה משקף את היסודות של העם שלנו”. אמר מר נתניהו.

ראש עיריית לוד עורך דין מר רביבו; הצוואה של הצעירים שלנו שנמשיך לטייל במעיינות ובשבילי ארץ ישראל

ראש עיריית לוד עורך דין מר רביבו, פרסם קודם לכן, עם היוודע דבר האסון, הודעת אבל בזו הלשון; “העיר לוד, מרכינה ראש. שבת שחורה על עם ישראל ועל העיר לוד. תושבי לוד, כולם כואבים על הירצחה בפיגוע של רנה שנרב הי”ד, נערה מקסימה שכל עתידה היה לפניה.

אני מאחל רפואה שלמה לבני המשפחה הפצועים, הרב איתן ובנו דביר יבדלא, ומקווה לתפיסה מהירה של המרצחים.

שוב יום שישי, שוב טרור באתר בו נרצח לפני ארבע שנים, תושב העיר דני גונן הי”ד.

עיריית לוד בראשותי תעשה הכל, כדי לתמוך במשפחה ברגעים קשים אלה. מדובר במשפחה ציונית וחלוצית, שתורמת רבות לעיר לוד ותמשיך להיות בלבנו גם בעתיד.

אני גאה להיות בן לציונות הדתית, אלה שרואים את המדינה וקידומה לפני כל אינטרס אישי, חלוציות במיטבה- במרכז הארץ, ביהודה ובשומרון. הטרור לא ינצח, בשום מקום.

הרצח הנתעב רק מחדד בנו את ההכרה להתחזק באמונה ולא לאפשר לרוצחים לפגוע באמונה של העם היהודי, לערער את האמונה בצדקת הדרך, שאנחנו שייכים לארץ הזאת ושהארץ הזאת שייכת לנו.

תשובתנו לטרור מאז ומתמיד, הייתה ותמשיך להיות לסרב להיכנע לפחד, לחזק את רוחנו, להיאחז בארצנו ולהשתרש עמוק באדמת מולדתנו. היום נלווה את רינה למנוחות בשעה 15:30 בבית העלמין החדש בלוד.

תהא נשמתה של רינה הי”ד, צרורה בצרור החיים, אמן“.

ראש עיריית לוד עורך דין מר יאיר רביבו, שספד בהלוויתה של רינה שנרב, הי”ד, אמר; “הלב דואב וכואב, הדם רותח, כולנו המומים מהרצח הנפשע והנתעב. נערה חיננית ומקסימה שביקשה בסך הכל ללכת עם משפחתה לשכשכך במים הקרים של “מעין דני” ביום קיץ”.

אותו מעין שנקרא על שם דני גונן, שנרצח לפני 4 שנים. הם, כמו; דביר שורק, צעירים שרק רצו לטייל בארץ.

הצוואה של הצעירים שלנו שנמשיך לטייל במעיינות ובשבילי ארץ ישראל. אנחנו רוצים לחזק את המשפחה ולשלוח רפואה שלמה לפצועים”.

הנערה רינה שנרבהי”ד, חגגה את יום הולדתה ה-17 רק בשבוע שעבר

תחקיר ראשוני מעלה, כי משפחת שנרב, הייתה בדרכה מן המכונית אל המעיין וטרם הגעתה למעיין עין בובין, הגיעה חוליית מחבלים שהגיעה לאזור בתכנון מקדים והכרת השטח, הטמינה את מטען החבלה על ציר הגישה אל במקום והפעילה אותו ממרחק של עשרות מטרים ולאחר הפיצוץ, נמלטה מזירת הפיגוע.

האב הרב איתן, הספיק להתקשר למשטרה ולדווח על האירוע הקשה, אל מוקד 101 של מגן דוד אדום, התקבל בשעה 10:15. כוחות של צהל, משטרה ומגן דוד אדום, הוזעקו לזירת הפיגוע.

חובשים ופרמדיקים נאבקו על חייה של רינה, אך בתוך זמן קצר, נאלצו לקבוע את מותה במקום.

כוחות גדולים של מדא, שהגיעו במהירות, הבחינו בשלושה פצועים שוכבים במקום, ביצעו בדיקות רפואיות, והעניקו להם טיפול רפואי מציל חיים. הנערה רינה שנרב, בת ה-17, סבלה מחבלה רב מערכתית. היא הייתה ללא דופק וללא נשימה, ולאחר בדיקות רפואיות, הפראמדיקים של מדא, נאלצו לקבוע את מותה.

הנערה רינה הי”ד, שחגגה את יום הולדתה ה-17 רק בשבוע שעבר, היא הבת הרביעית, אחיה דביר בן 21, שנפצע קשה מפגיעות הדף ורסיסים, מאד הוא הילד השלישי למשפחת שנרב הלודאית, בת 11 ילדים, אב המשפחה הרב איתן, שחולצו על-ידי “לוחמי 669” והוטסו במסוק צהלי, מאושפזים כעת ב‘בית החולים הדסה עין כרם’ בירושלים, כשמצבם מוגדר קשה מאד  ובינוני.

חובש בכיר במדא שלמה פרל; “הגעתי לטפל בפצועים, ונדהמתי לגלות שמדובר בקרובי משפחתי

דובר מגן דוד אדום מר זכי הלר, מסר לפורטל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ כי צוותי מדא, בסיוע כוח רפואה לוחמי 669 של צהל, העניקו להם טיפול רפואי, שכלל עצירת דימומים ומתן תרופות, והעבירו אותם בניידות טיפול נמרץ לחבירה עם מסוק צהל שנחת בסמוך למקום ופינה אותם במסוק לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים.

שלמה פרל חובש בכיר במדא, שהגיע ראשון למקום, סיפר; “הגעתי לטפל בפצועים, ונדהמתי לגלות שמדובר בקרובי משפחתי”.

הדרך הייתה הררית והקשתה על מעבר האמבולנס. חנינו במקום סמוך, ורצנו עם הציוד הרפואי למקום האירוע.

הבחנו בשלושה פצועים ששכבו במקום, גבר כבן 46 וצעיר כבן 21, היו בהכרה מלאה, ולצידם שכבה נערה כבת 17, מחוסרת הכרה. הם סבלו, כולם, מחבלה רב מערכתית, עם פגיעות מרסיסים והדף.

כשהתקרבתי, נדהמתי לגלות שמדובר בקרובי משפחתי. הצעיר גם עובר בימים אלה קורס חובשים של מדא, בהדרכתי. ידעתי שאני צריך לנתק את הרגש, ולהתרכז בטיפול הרפואי, על מנת להציל את חייהם.

יחד עם צוותים גדולים של מדא, כוחות רפואה של צהל, ואנשים שהגיעו למקום לסייע, הענקנו להם טיפול רפואי מציל חיים, ולאחר שייצבנו את מצבם של הגבר בן ה-46 והצעיר בן ה-21, העברנו אותם לניידות טיפול נמרץ שלנו, שפינו אותם לחבירה עם מסוק צהל, שנחת בסמוך למקום”.

פראמדיק מדא איתי פרץ וחובש רפואת חירום במד”א יצחק פינק, סיפרו: “המראה היה קשה. נערה כבת 17, שכבה מחוסרת הכרה, ללא דופק וללא נשימה. היא סבלה מחבלה רב מערכתית קשה, כתוצאה מרסיסים ומהדף.

ביצענו בדיקות רפואיות, אך היא הייתה ללא סימני חיים, ולצערנו בתוך זמן קצר, נאלצנו לקבוע את מותה. צעיר כבן 21 סבל מחבלה רב מערכתית כתוצאה מהדף ורסיסים, היה בהכרה מלאה ותקשר איתנו.

המשכנו בטיפול הרפואי, תוך כדי הפינוי למסוק צה”ל שנחת בסמוך, ופינה אותו לבי”ח, כשמצבו קשה ולא יציב”.

זאבי חפץ, פראמדיק מדא, הוסיף וסיפר; “הייתי בביתי ביישוב הסמוך דולב, כשלפתע שמעתי רעש חזק של פיצוץ והבנתי שמשהו קרה. מיד לאחר מכן, הזניקו אותי ודיווחו לי שיש פיגוע.

עליתי לאמבולנס מדא שנמצא בכוננות ביישוב, ונסעתי במהירות למקום.

המראה בזירת הפיגוע היה קשה. הענקנו טיפול רפואי לפצועים, בהם גבר כבן 46, שהיה בהכרה מלאה, וסבל מפגיעות מרסיסים ומהדף בפלג גופו העליון.

הוא סיפר לנו שבזמן שטיילו, לפתע נשמע פיצוץ עז, ושלושתם נפגעו. לאחר שייצבנו את מצבו, והענקנו לו טיפול רפואי, שכלל עצירת דימומים וסיוע נשימתי, העברנו אותו לאמבולנס, ופינינו אותו לחבירה עם מסוק צהל, שנחת בסמוך”.

 ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי; “מחזק את המשפחה ביום הקשה הזה… אני בטוח ביכולתנו לאתר את המפגעים במהרה…”

דובר צהל, תת אלון רונן מנליס, הגדיר מיד עם היוודע דבר הפיגוע כ”חמור וקשה מאוד… מדובר במשפחה שהייתה במעיין ליד היישוב דולב. אל עבר המשפחה הושלך מטען מאולתר או הופעל מטען שהיה שם מראש – עדיין נמצא בבדיקה”.

“שני פצועים, פונו באופן מוסק על ידי חיל האוויר לבית החולים הדסה עין כרם ומעבר לזה ישנה עוד בת משפחה שמטופלת במקום”, הוא הוסיף; “כוחות נוספים, גם של “חטיבת אפרים” בה התרחש הפיגוע וגם כוחות נוספים הוקפצו בשלב הזה, תגברנו את הכוחות באוגדה…

מפקד פיקוד המרכז, מפקד האוגדה ומפקדים נוספים נמצאים בשטח ומבצעים הערכת מצב”.

ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, הגיע אל זירת הפיגוע בו נרצחה הבוקר הנערה רינה שנרב זכרה לברכה ונפצעו אביה ואחיה איתן ודביר שנרב. הרמטכל סייר בשטח יחד עם מפקד פיקוד המרכז, אלוף נדב פדן ומפקד אוגדת יהודה ושומרון, תת-אלוף ערן ניב וקיבל סקירה על אודות תמונת המצב הגזרתית.

לאחר מכן, קיים הרמטכל הערכת מצב בשטח בנוכחות מפקדים נוספים מצהל, משירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל, לצורך העמקה בפרטי הפיגוע והחיפושים בגזרה.

“אני כואב את כאבה של משפחת שנרב ואת הרצחה של רינה זכרה לברכה”, אמר הרמטכל, רב-אלוף אביב כוכבי והוסיף; להחלמה מהירה של איתן ודביר, ומחזק את המשפחה ביום הקשה הזה.

אנו נמצאים בעיצומו של מרדף שמובל על-ידי כוחות צהל, שבכ ומשטרה ומרכזים מאמץ מודיעיני מבצעי רחב לאיתור מבצעי הפיגוע הרצחני והחמור. אני בטוח ביכולתנו לאתר את המפגעים במהרה ובהמשך מתן מענה ביטחוני איכותי ורחב לתושבים המתגוררים ביהודה ושומרון“.

“אנחנו מדברים על פיגוע חמור וקשה מאוד”, כך אומר דובר צהל, תאל רונן מנליס; “מדובר במשפחה שהייתה במעיין ליד היישוב דולב. אל עבר המשפחה הושלך מטען מאולתר או הופעל מטען שהיה שם מראש – עדיין נמצא בבדיקה”.

“שני פצועים פונו באופן מוסק על ידי חיל האוויר לבית החולים הדסה עין כרם ומעבר לזה ישנה עוד בת משפחה שמטופלת במקום”, הוא מסביר. “כוחות נוספים, גם של חטיבת “אפרים” בה התרחש הפיגוע וגם כוחות נוספים הוקפצו בשלב הזה, תגברנו את הכוחות באוגדה”.

“המשימה מתנהלת בכמה מישורים – הראשון המישור המודיעיני וגורמים מודיעיניים נוספים, המישור השני הוא המרדף בשטח על ידי חסימות של חטיבת אפרים ובנימין שתוגברו בכוחות בשעה האחרונה.

המישור השלישי הוא מאמץ ההגנה הרגיל של למנוע תופעות של אירועים דומים כאלו”. לוחמי צהל וכוחות הביטחון ממשיכים בסריקות וחסימות צירים במרחב.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן