אילת חדשות

ראש הממשלה הבטיח ומקיים מפתחים את אילת עם 400 מיליון ₪

רונן פרץ מנכל משרד ראש הממשלה; "תכנית ה-400 מיליון ₪ היא שלב א' במימוש התכנית האסטרטגית לאילת" ◄ ראש העירייה מאיר יצחק הלוי; "לצד המענים בגין ההשלכות של סגירת שדה דב בתחומי הבריאות, התיירות והנגישות של תושבי אילת למרכז ושל המרכז לאילת, נדרוש להעלות את הטבת המס מ-10% ל-13% כפיצוי לכל אחת ואחד מתושבי העיר".
0
0
מאיר יצחק הלוי - ראש העיר אילת עם מנכל משרד ראש הממשלה – רונן פרץ, וצוות משרדו | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
מאיר יצחק הלוי ורונן פרץ

ראש הממשלה מר בנימין נתניהו, הבטיח וקיים. לסייע לעיר אילת בצמצום הנזק עם סגירת שדה דב ומקיים. אתמול (ראשון, ד’ בתמוז התשע”ט) ביקר באילת, מנכל משרד ראש הממשלה מר רונן פרץ וצוות משרדו, על מנת לעמוד מקרוב אחר הצרכים של העיר אילת ובהתאם להם לקבוע את התכנית לפיתוח העיר אילת כ-שלב א’ לגיבוש ומימוש התכנית האסטרטגית עליה הוחלט כבר בשנת 2012 ב’פורום שרים לענייני אילת’ בהובלת ראש הממשלה. 

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

כזכור ב-1.7.2019 לאחר מאבק ארוך ומתמשך שניהל ראש העירייה מר מאיר יצחק הלוי נגד סגירת שדה דב, החליט ראש הממשלה מר נתניהו, כי אין דרך לעצור את פינוי שדה דב וכל ניסיון, יעלה למדינה מיליארדי שקלים ויגרום למדינה לנזק כבד.

במקביל, מתוך אחריות והבטחה לפיתוחה של העיר אילת, הורה ראש הממשלה בסיכום עם שר האוצר ושר התחבורה, ובאישור היועץ המשפטי לממשלה, להביא לממשלה בתוך שלושה שבועות תכנית לפיתוח העיר אילת בסך 400 מיליון ₪.

שר האוצר וצוותו, התחייבו להעמיד את המקור התקציבי לתכנית המרשימה.

כמו כן, הוחלט על הקמת צוות שרים בראשות ראש הממשלה מר נתניהו אשר יוודא ביצוע של התכנית לפיתוח העיר אילת.

בנוסף, סיכמו ראש הממשלה ושר התחבורה על הבטחת רציפות התחבורה התעופתית לאילת דרך נתבג באותה תדירות שקיימת היום בין אילת לשדה דב.

אתמול (א) הגיע כאמור מנכל משרד ראש הממשלה וצוותו לעיר אילת, כדי לעמוד מקרוב אחר הצרכים של העיר ובהתאם להם לקבוע את התכנית לפיתוח העיר אילת כשלב א’ למימוש התכנית האסטרטגית עליה הוחלט בשנת 2012 בפורום שרים לענייני אילת בהובלת ראש הממשלה – בנימין נתניהו.

בפתח הישיבה, הצהיר ראש העירייה מר יצחק הלוי, כי את ש”יגורנו בא לנו” ותיאר את הכאוס שנוצר על רקע סגירת שדה דב.

עוד עדכן ראש העירייה, כי פנה בעניין אל מנכל משרד הביטחון, אלוף במילואים בצהל מר אהוד אדם ולמנכל רשות מקרקעי ישראל (רמי) מר עדיאל שמרון וביקש את התערבותם בתכנון מושכל ואחראי של פינוי שדה דב.

על רקע הכאוס והתקלות הרבות והקשות אותם חווים ומרגישים מדי יום, תושבי אילת ואורחיה והפגיעה באיכות החיים מאז פינוי שדה דב, שב וביקש ראש העירייה, להשאיר את המתקנים החיוניים לסוף תקופת הפינוי ובכללם; מסלול הנחיתה, תשתיות התקשורת, נקודת כיבוי וכמובן מגדל הפיקוח.

דוברת עיריית אילת הגב’דנה זנטי, מסרה לפורטל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה’ כי; לצד זאת, הציגה הנהלת העירייה את הצרכים של העיר אילת, לפיהם, כאמור, תגובש ‘הצעת מחליטים’ לתכנית פיתוח לעיר אילת.

ראש העירייה, הבהיר, כי בראש ובראשונה, יש לתת מענים להשלכות של סגירת שדה דב ובראשם תחומי הבריאות, התיירות והנגישות של תושבי אילת למרכז הארץ ושל המרכז לאילת ובכלל זאת לטובת הבאת רופאים, מרצים וכמובן תיירים.

מאיר יצחק הלוי - ראש העיר אילת עם מנכל משרד ראש הממשלה וצוות משרדו בלשכת ראש העירייה  | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
ראש העיר אילת עם וצוות משרד ראש הממשלה

לאחריהם, יש לתת מענים מחוללי צמיחה בתחומי התעסוקה, יוקר המחיה ואיכות החיים. בכלל זאת, ציין ראש העירייה, כי נדרוש להעלות את הטבת המס מ- 10% ל- 13% כפיצוי לכל אחת ואחד מתושבי העיר.

סגן וממלא מקום ראש העירייה מר  אלי לנקרי פירט בפני המנכל וצוותו את המענים,שתכליתם לשפר את איכות חיי התושבים ואת רמת שירותי הבריאות לה הם זכאים, לשפר את הנגישות בין אילת למרכז הארץ ובין העיר לשדה התעופה “רמון” וכן בתוך העיר אילת ולהוזיל לתושבים את יוקר המחייה.

בתחום התיירות הוצג הצורך בפעולות שימקמו את אילת על מפת התיירות העולמית

בתחום הבריאות הוצג הצורך בחיזוק הרפואה המקומית וצמצום התלות במרכזים הרפואיים במרכז הארץ על ידי הרחבת השירותים הרפואיים באילת. ד”ר אלדר ברקוביץ – מנהל בית חולים יוספטל, הוסיף את הצורך בתגמול רופאים כולל מתן מענקים ותשלום על ביטול זמן שנוצר בגלל הטיסות מבן גוריון, צורך בהסעת מטפלים, מסוק קבוע ועוד.

זאת לצד צורך בהרחבת תשתיות לבניית מבנה של רפואה יועצת בעלות של כ- 35 מיליון ₪ ובניית מבנה ממוגן שיכלול חדרי ניתוח וחדרי לידה, מכון דיאליזה ואשפוז יום בעלות כוללת של כ-70 מיליון ₪.

בתחום התחבורה, הציג לנקרי את הצורך בהוזלת מחירי הטיסות על ידי סבסוד ויצירת תחרות, סבסוד התחבורה הציבורית, שיפור דרכי ההגעה מ”רמון” לאילת והפוך, הקצאת אוטובוסים תיירותיים בנסיעה לאילת, הקמת חניונים ועוד. אלה כמובן לצד המשך שדרוג כביש 90 עד צומת הערבה וקידום הרכבת לאילת.

בתחום התיירות הוצג הצורך בפעולות שימקמו את אילת על מפת התיירות העולמית על ידי שיווק, חיזוק נוהל הטיסות, והשבחה של המוצר התיירותי זאת לצד המשך חיזוקה של אילת כעיר ספורט בינלאומית עם המשך בניית קריית הספורט הבינלאומית.

עוד הוצגו צרכים לגיוון מקורות התעסוקה בעיר אילת על ידי שימוש ביתרונות היחסיים של אילת בתחומי חקלאות וביוטכנולוגיה ימית לטובת הקמת ‘פארק תעשיות מזון מן הים – אילת‘ והמשך יישום התכנית לעצמאות אנרגטית באילת, זאת לצד עידוד חברות ויזמים להגיע לעיר.

בתחום הפיתוח הוצג הצורך בפיתוח מנועי צמיחה עירוניים, בין היתר על ידי שחרור שטחים תפוסים על ידי גופים מוסדיים כמו חיל הים, קצאא, קטעי חוף התפוסים על ידי חברת חשמל (חחי) ועוד.

סיום הליכי הקצאת מקרקעין ונכסים לעיריית אילת דוגמת העברת חברת המזח ונכסי חפח”א, מתחם הקרולינות, כפר הצוללים, מרכז האומנויות ועוד..

בתום הדיון שארך כשלוש שעות, סיירו הנהלת העירייה וצוות משרד ראש הממשלה ברחבי העיר על מנת לעמוד מקרוב אחר הצרכים העולים גם מן השטח עצמו. הצוותים סיירו בשטח שדה התעופה המתפנה, באזור חיל הים ונמל אילת, לאורך הרצועה הדרומית ובאזור התעשייה.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן