חדשות כאן ישראל משה נעים נגישות כאן ישראל

 קצבאות הנכים כולם מחייכים אבל חורקים שיניים גם נתניהו

הקרב על קצבאות הנכים איך שלא תסתכלו על זה, כולם ניצחו; הנכים הקשים הנכים הקלים, הפוליטיקאים העקשניים, הפוליטיקאים הוותרנים והטרמפיסטים הבלתי נלאים... דוד ביטן, אילן גילון, ניסנקורן, כחלון וגם נתניהו ו-244 אלף נכים, אך לא כולם מאושרים ויש צדק בטענותים. כל מה שרצתם לדעת באמת על הקצבאות ולא העזתם לשאול; כעת כולם מחייכים אבל חורקים שיניים. שאלת המימון של התוספת התקציבית בסך 4.2 מיליארד שקלים, נותרה כעת בחלל ריק...
0
0
בנימין נתניהו, קריקטורה מאת רענן לוריא, ויקיפדיה | ברקע: נכים | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
ראש הממשלה בנימין נתניהו, קריקטורה מאת רענן לוריא, ויקיפדיה | ברקע: נכים | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

“אין דבר מספק יותר מלהעניק יחס ראוי לאוכלוסיה שכל כך זקוקה לכך והדבר מקבל משנה תוקף בערבו של יום הכיפורים. לאחר מו״מ ארוך וקשה הושגה פריצת דרך והושג סיכום הסטורי להעלאת קצבאות הנכות. הסיכום הושג במאמץ משותף יחד עם יושב ראש ההסתדרות מר אבי ניסנקורן, פרופ׳ אבי שמחון ונציגי ארגוני הנכים ובהתאם למדיניות ראש הממשלה מר בנימין נתניהו ושר האוצר מר משה כחלון” – כך כתב בדף הפייסבוק שלו הלילה (שישי, ערב  יום הכיפורים, ט’ בתשרי תשע”ח) “הבולדוזר” של ראש הממשלה יושב ראש הקואליציה חבר כנסת דוד ביטן (סיעת הליכוד).

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק’ או בטוויטר.

מר ביטן, הכתיר את ההסכם כ-הסכם היסטורי, זאת ומאחר שבתום מאבק של חודשים שלווה בחסימות צירים מרכזיים ברחבי הארץ, נחתם הלילה (ו’) הסכם בין ארגוני הנכים לבין נציגי הממשלה להעלאת ‘קצבאות הנכות’.

״ההסכם מהווה בשורה אמיתית לנכים, מדובר בהישג שמעלה את קצבאות הנכות ומאפשר לציבור הנכים לשוב להתפרנס בכבוד מבלי לאבד את קצבת הנכות – אמר “הבולדוזר” ביטן והוסיף; “נדבך חשוב נוסף הוא שהוספנו לתקציב הכולל תוספת של 150 מיליון שקלים ל-ילדים נכים.

אין חשוב וצודק יותר מההסכם הזה שהגענו אליו ובערבו של יום הכיפורים, הדבר מקבל משנה תוקף כאשר אוכלוסייה שכל כך זקוקה לסיוע תקבל אותו לאחר יותר מ-15 שנים”. סיכם בסיפוק גלוי, יושב ראש הקואליציה, חבר כנסת דוד ביטן.

על פי ההסכם, שיעוגן בחקיקה, קצבתם של כל ה’נכים בעלי 100% אי כושר השתכרות’ תוגדל לכ-4,000 שקלים בחודש ב-4 פעימות, מינואר 2018 ועד ינואר 2021. סך העלות של התוספת התקציבית היא 4.2 מיליארד שקלים.

ארגון העובדים המייצג ומאגד את העובדים והגמלאים במדינת ישראל, הלא הוא ההסתדרות מיהר אף הוא לקשור כתרים לראשו, כשדיווח, כי; ההסכם הושג בתום 12 שעות של משא ומתן מרתוני שנערך בבית ההסתדרות, והחל אתמול בשעה 14:00.

בפגישה השתתפו ששת ראשי הארגונים שנבחרו לייצג את הנכים, יושב ראש ההסתדרות מר ניסנקורן, שלקח בחודש האחרון את מאבק הנכים תחת חסותו, יושב ראש הקואליציה, מר דוד ביטן, ופרופ’ אבי שמחון שעמד בראש הוועדה להעלאת קצבאות הנכות. מההסתדרות, נמסר, כי ההסכמות שהושגו הן בהתאם למדיניות של ראש הממשלה מר נתניהו ושר האוצר מר כחלון. להסכמות שהושגו היה שותף גם חבר כנסת אילן גילאון (סיעת מרצ).

█ אבי ניסנקורן, אמר; ״עשינו היסטוריה חברתית במדינת ישראל

דובר ההסתדרות מר יניב לוי, מסר לתקשורת, כי ההסכמות ההיסטוריות אליהן הגיעו הצדדים, יביאו לשיפור מצבם של 244 אלף נכים בישראל, באמצעות תוספת לקצבה במספר פעימות והטבות נוספות והכל במסגרת תקציבית שנתית שתבשיל לסכום של 4.2 מיליארד שקל ב2021. צוות המשא ומתן  מטעם ארגוני הנכים שהשתתף בדיונים בירך על ההסכמות שהושגו.

יושב ראש ההסתדרות מר אבי ניסנקורן, שהצטרף רק לאחרונה למאבק הנכים, אמר; ״עשינו היסטוריה חברתית במדינת ישראל. שיפרנו דרמטית את מצבם הכלכלי של אוכלוסיית הנכים. ברצוני להודות לשר האוצר מר משה כחלון וליושב ראש הקואליציה חבר כנסת דוד ביטן, לפרופסור אבי שמחון מטעם ראש הממשלה וליוזם הצעת החוק חבר כנסת אילן גלאון, שעשו כל מאמץ בכדי שנגיע להסכם ההיסטורי ערב יום הכיפורים. ארגוני הנכים גילו נחישות ואחריות במאבקם לצדק חברתי.

חבר כנסת אילן גילאון, מוותיקי הלוחמים על זכויות כלל הנכים; “אנחנו בדרך להסכם היסטורי, הישג משמעותי גם אם לא כל תאוותנו בידנו. ארגוני הנכים הגיעו להסכמה והם מועצת גדולי התורה שלי…”.

נציגי ארגוני הנכים, אמר; “ארגוני הנכים מברכים על ההסכם ההיסטורי שנחתם הלילה. מדובר בהסכם חברתי חשוב ביותר. אנו מודים מקרב לב ליושב ראש ההסתדרות מר אבי ניסנקורן, ליושב ראש הקואליציה חבר כנסת דוד ביטן, לחבר כנסת אילן גילון, ליושב ראש המועצה הלאומית לכלכלה פרופ’אבי שמחון ולממשלת ישראל“.

 אלה עיקרי ההישגים במשא מתן עם הנכים;

נו טוף, בוא נתענג אנו והנכים על האוצר שנפל בחלקם/נו;

  • כל ההישגים, יעוגנו בחקיקה.
  • העלאת קצבת הנכות החל מינואר 2018 ועד לינואר 2021, בסכומים שמוערכים בהבשלה מלאה של 700-1,800 שקל בחודש (הסכומים הינם אומדן על בסיס מסגרת התקציב שהוסכמה).

■ הנכים הקשים ביותר, הזקוקים להשגחה צמודה, והזכאים לקצבת השירותים המיוחדים ב-2 הרמות הגבוהות של המוגבלות (שר”מ) יקבלו כ-4,500 שקל בחודש.

■ נכים עם 100% אי כושר השתכרות ומעל 80% נכות רפואית יקבלו כ-4,050 שקל בחודש.

■ נכים עם 100% אי כושר השתכרות ו-50% עד 79% נכות רפואית יקבלו כ-4,000 שקל בחודש.

■ נכים עם 100% אי כושר השתכרות ו-40% עד 49% נכות רפואית יקבלו כ-3,800 שקל בחודש.

 נכים עם 60%-74% אי כושר השתכרות יקבלו בין כ-2,100 שקל לבין כ-2,400 שקל בחודש.

  • הצמדת קצבת הנכות לשכר הממוצע במשק.
  • העלאת ה”דיסריגרד” (הסכום שעד אליו ניתן להשתכר בעבודה ולשמור על מלוא סכום הקצבה. מסכום זה והלאה יורדת הקצבה בצורה הדרגתית) מסכום של 2,800 שקל היום, עד לסכום של 4,300 שקל בשתי פעימות: בינואר 2018 לסכום של 4,000 ₪ ובינואר 2019 לסכום של 4,300 ₪.
  • הוסכם, כי תיבחן ההשפעה של העלאת ה‘דיסריגרד’ ואם ימצא בתום התהליך השפעה חיובית – הממשלה, תשקול בחיוב העלאה נוספת עד לסכום של 5,300 ₪.
  • תוספת של 150 מיליון שקל להגדלת קצבאות הנכות לילדים.
  • תוספת של 300 מיליון שקל לשמירה על קצבאות הנכות גם בזקנה (כיום, נכים צריכים לבחור בין שמירה על קצבת הנכות וויתור על קצבת הזיקנה, או להיפך. בחירה ב-קצבת הזיקנה, מייצרת פגיעה בגובה הסכום שמקבלים הנכים הקשישים. על מנת למנוע פגיעה זו, הוסכם על התוספת).
  • תוספת של 75 מיליון שקל לעידוד תעסוקת נכים.

מסגרת העלות לכלל ההטבות הנזכרות לעיל היא 4.2 מיליארד ₪ נוספים בשנה.

 שר האוצר נכנס למסעדה רומנית אוכל צ’ורבה פתאום בא שר הפנים שואל אותו כמה? אז שר אוצר, אומר לו; 7

איך שלא תסתכלו על זה, כולם ניצחו בקרב על קצבאות הנכים. הנכים הקשים הנכים הקלים, הפוליטיקאים העקשניים, הפוליטיקאים הוותרנים והטרמפיסטים הבלתי נלאים… דבר אחד ברור, כולם בסיפור הזה, כעת כולם מחייכים אבל חורקים שיניים.

ערב יום הכיפורים, יום שישי, ט’ בתשרי התשע”ח, שאלת המימון של התוספת התקציבית בסך 4.2 מיליארד שקלים, נותרה כעת בחלל ריק…

היא עוד תשוב ותדפוק על דלתות משלמי המסים אבל קודם, כדי להטיל אותם, תשמעו בדיחה; שר האוצר נכנס למסעדה רומנית אוכל צ’ורבה פתאום בא שר הפנים שואל אותו כמה? אז שר אוצר, אומר לו; 7 אז שר הפנים, שואל אותו; מה 7, אז שר אוצר, אומר לו; מה כמה?

השתיקה הרועמת של שר האוצר מר כחלון, באשר להסכם שהושג הלילה, אינה מקרית, הרי לפתחו זרקו או העמיסו על גבו הדק והשביר את בעיית השגת המימון המוערכת כתוספת התקציבית בסך של כ- 4.2 מיליארד שקלים, מהיכן?

הגדלה הגירעון בתקציב המדינה, או לחילופין להביא כסף ממקום שרק קוסם-על כמו מר נתניהו, יוכל למצוא – אם לא יימצא נשאלת השאלה המתבקשת;

האם יקצצו אלכסונית, אורכית, ריבועית, עיגולית, מלבנית, מה זה משנה האם יקצצו מתקציבי הביטחון, בריאות, חינוך, תשתיות, תחבורה ועוד מקשת משרדי הממשלה, יעלו / יורידו את האגרות המסים לרכישת רכבים, יטילו אגרות נוספות בקיצור בתוך זמן ה-4000 ₪ יתקצצו וערכם, יהיה ויגיע לכדי 2800 ₪, מוכר לכם, אה?!

הערכה וכותב שורות אלו שאינו כלל כלכלן, אלא בקושי בעל בלוג בגיל מתקדם המוגדר רפואית במצב נכה מוגבל בניידות בשיעור של 80% שלא יודע היום הזה, אם לצחוק או לבכות… אז הוא בוחק.

█ איך כולם ניצחו ניסנקורן, כחלון וגם נתניהו והנכים הפסידו

פשפשנו בעבר הלא רחוק ,מצאנו שראש הממשלה מר נתניהו, אם הוא לא קוסם אז הוא לפחות נביא. שימו לב. בראשית החודש הזה (03-09-17) הביא ראש הממשלה, מה שהוגדר מתווה הנכים ובו ההצעה שלדבריו, תהיה לשיפור דרמטי במצבם של בעלי מוגבלויות בישראל. הושמע בוז קל, ביציע העיתונות ובקרב ארגוני הנכים שהפילוג שוב הכריע אותם. ואמר, כי יחד עם שר האוצר מר כחלון, יגבשו הקלות נוספות מעבר לתכנית שתובא לדיון וחקיקה מיד לאחר החגים.

זה בדיוק מה שקרה… זה בדיוק מה שיקרה. ממשיך וכותב מר נתניהו; תוך 4 שנים, יגדל התקציב לנכים בסכו של 4 מיליארד שקלים, מסגרת תקציבית שקבע שר האוצר. לדאוג לכך שהכנסתם של נכים שהוכרו כמי שאינם מסוגלים לעבוד לא תפחת מ-3,200 ₪ לחודש. כך נעלה את הנכים שנמצאים היום במצוקה הגדולה ביותר מעל לקו העוני.

הכנסתם של נכים קשים לא תפחת מ-4,000 ₪ לחודש. בנוסף, בכדי לעודד השתלבות נכים בעבודה, לא תקוזז קצבת נכה עובד עד שכר של 4,200 ₪ לחודש. גם מעל ל-4200 הקצבה תקוזז בהדרגה.

כמו כן, אני מתכוון להביא הקלות נוספות שיידונו עם ההחלטה האמורה. התכנית תיתן מענה מידי לנזקקים ביותר, תשפר באופן משמעותי את מצבם של אנשים בעלי מוגבלויות ותסייע לשילובם במעגל העבודה. כמובן שהממשלה תדון בזה במסגרת סדרי העדיפויות שלה ולעבור תהליך חקיקה בכנסת כנדרש”. עד כאן מתווה והבטחת נתניהו. מי שעוד לא הבין הכל היה כבר “מכתוב“.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן