טור אישי של יעל שביט פרשת השבוע

פרשת לֶךְ-לְךָ | לכו והפתחו לרעיונות חדשים ואל תפחדו

פרשת 'לך לך' מלמדת על מסירות נפש, על התחלות חדשות והאומץ לעשות שינויים -"לך לך מארצך וממולדתך ומבית אביך אל הארץ אשר אראיך...". "לך לך'... - לכו תמיד קדימה, אל תעצרו. האמינו בעצמכם וביכולתכם! ניתן לעשות שינוי. לכו אל עתידכם ואל הייעוד בחיים, כי לכל אדם תפקיד על פני האדמה.
0
0
פרשת לֶךְ-לְךָ | לכו והפתחו לרעיונות חדשים ואל תפחדו לשנות
פרשת לֶךְ-לְךָ | לכו והפתחו לרעיונות חדשים ואל תפחדו

פרשת השבוע “לך לך..”(בראשית י”ב-י”ז) היא פרשת השבוע השלישית בספר בראשית. היא מתחילה בספר בראשית, פרק י”ב, פסוק א’ ומסתיימת בפרק י”ז, פסוק כ”ז. הפרשה עוסקת בתיאור קורות חייו של אברהם אבינו בחלק הראשון של חייו. 

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק’ או בטוויטר.

בפרשה מספר סיפורים: קריאת אלוהים לאברם (שמאוחר יותר משנה שמו לאברהם) לצאת ממולדתו, ירידה למצרים והתחזות לאחיה של שרי, ההיפרדות מעל לוט, מלחמת ארבעת המלכים את החמישה, ברית בין הבתרים, המתיחות בין שרי והגר, וברית המילה.

ספר בראשית מתחיל עם בריאת העולם, אך מסתיים בחטאי האדם. בפרשת נח מושמד העולם החוטא והבלתי מוסרי, אך בסופו מוענקת מחילה וגם נולד אברהםהאדם הגדול בענקים” – אבי האומה.

פרשת ‘לך לך’ מלמדת על מסירות נפש, על התחלות חדשות והאומץ לעשות שינויים – “לך לך מארצך וממולדתך ומבית אביך אל הארץ אשר אראיך...”. “לך לך‘ ..- לכו תמיד קדימה, אל תעצרו. האמינו בעצמכם וביכולתכם! ניתן לעשות שינוי. לכו אל עתידכם ואל הייעוד בחיים, כי לכל אדם תפקיד על פני האדמה.

מארצך וממולדתך ומבית אביך” – השאירו מאחוריכם את החטאים, את ההרגלים הרעים שלמדתם, את הדעות הקדומות שרכשתם, משברים שעברתם החולשות, התכונות החלשות והרעות – ולכו אל העשייה והיצירה, אל משהו חדש וחד פעמי, הפתחו לרעיונות חדשים, והתמודדו! רק היו תמיד עם ראייה קדימה אל פני העתיד, ליצירת מהלכים ולעשייה “מחיל אל חיל“.

טל ומטר, המצמיחים חיים ופרי מן האדמה, אך גם מנקים ומרוממים את הרוחניות והנפש.

אל תפחדו לשנות, גם אברהם הגיע מ‘שום מקום’ והאמין ביכולתו לשנות ליצור וללכת קדימה!

ועוד בפרשת השבוע “ברכת הגשמים”. המתחילה תמיד משמיני עצרת. מאחר וסוכות היה אחד מחגי שלושת הרגלים, בו פקדו בני ישראל את בית המקדש בירושלים, המתינו עם התפילה לגשם, עד לאחרי סוכות.

כך שגם העולים שהגיעו לירושלים מאזור נהר הפרת, יחזרו בבטחה לביתם. הברכה ביסודה נאמרת לאברהם בתחילת דרכו וחוזרים בה גם באמירת ‘קדיש’ כי המוות והחיים קשורים זה בזה.

ותפילה ל’גשם’ והתחדשות משמעותית להמשך וחיזוק החיים; “יתגדל ויתקדש..ותן טל ומטר“.

טל ומטר, המצמיחים חיים ופרי מן האדמה, אך גם מנקים ומרוממים את הרוחניות והנפש.

תפילה חשובה בעיקר לנו החקלאים, שנאמרה גם היום בבוקר, מעל קברה של חברתנו האהובה, היפה, הצעירה, המוכשרת והיקרה נירית בן דור באזכרת שלושים למותה במושבה ‘יסוד המעלה‘ ובעת שאחותה שרה לה שיר שאהבה, החלה רוח שהשירה עלי שלכת רבים על ראשי המשתתפים ולפתע חדלה! לכי לך, לדרכך ניריתיק’ה אהובה שלנו .לנצח בליבנו?

היו טובים.

שבת שלום

0
0



אודות הכותב

יעל שביט

יעל שביט הנחשבת ככוהנת הגדולה של יחסי הציבור, הדוברות, התדמית והאסטרטגיה של צפון המדינה, משרד “תקשורות” שבבעלות הגב’ שביט, עם צוות משרד יחסי הציבור תקשורות, הגדול במשרדי היחסי הציבור בצפון הארץ. משרד ’תקשורות – יעל שביט’ הוקם כבר לפני 20 שנה בגליל, כמשרד עצמאי וממוקם במושבה יסוד המעלה בצפון הארץ. רוב לקוחותיו הנאמנים מטופלים במשרד לאורך שנים רבות. משרד “תקשורות” מטפל בתיקים בתחום; תעשיית היי טק, תיירות, ביו כימיה, רפואה, חקלאות, אמנות, יין, משפט ועוד.

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן