פלילים

פרקליט המדינה: לאפ דאנס עלול להיחשב זנות שהיא עבירה פלילית

פרקליט המדינה, עורך דין שי ניצן, עדכן בהנחיה חדשה והזהיר, בין היתר, כי שירותים מיניים המוענקים במועדוני חשפנות (לאפ-דאנס) הינן תופעות פליליות נפוצות הנלוות ל'זנות' והקשורות לזנות וככל שפרמטרים אלה, יהיו יותר מובהקים ונדרש שיסוד ה"מגע" יהיה בעל אופי אינטימי וממשי מאוד. כך תטה הכף להגדרה המגע כ'מעשה זנות' ◄ עוד קובעת ההנחיה, כי בנסיבות מתאימות ניתן לשקול העמדה לדין גם של מעורבים שני בפרסום [כמו בעלי בתי דפוס].
0
0
פרקליט המדינה, שי ניצן, חשפנות "לאפ-דאנס" צילום: פלאש 90, ברקע, הדמייה: ניקי מינאז' זמרת היפ הופ וראפ | עיבוד: שולי סונגו
שי ניצן, פרקליט המדינה

פרקליט המדינה, עורך דין שי ניצן, פרסם הנחיה מעודכנת בעניין מדיניות האכיפה בעבירות הנלוות לזנות, בין היתר, שירותים מיניים המוענקים במועדוני חשפנות (“לאפ-דאנס”). את הנחיה 2.2 בנושא; “מדיניות האכיפה בעבירות הנלוות לזנות” פרסם אתמול (שלישי, כ”ו באדר ב, תשע”ט) פרקליט המדינה.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

הנחיה 2.2, נועדה להתוות את מדיניות רשויות האכיפה והתביעה בטיפול בתופעות פליליות נפוצות הנלוות ל‘זנות’ והקשורות ל-זנות; 

  • סחר וסרסרות בבני אדם,
  • שירותים מיניים המוענקים במועדוני חשפנות,
  • פרסום שירותי זנות או הצעות לעיסוק בזנות.  

יצוין, כי הפרקליטות, הובילה במהלך השנים,את הטיפול ב’תיקי העבירות הנלוות לזנות’ וכן את ה‘עבירות של סחר בבני אדם למטרות זנות’.

זאת  מתוך הבנה, כי ‘זנות’ היא תופעה המבטאת מצוקה, וביצוע עבירות הנלוות לזנות מהווה ניצול מכוער של מצוקה זו וכן תפיסה לפיה בעבירות אלה פגיעה קשה בכבוד האדם.

בשנים האחרונות, לצד פעולות אכיפה מסורתיות, יזמה הפרקליטות אכיפה משולבת לצורך התמודדות אפקטיבית ויעילה עם התופעות שנצפו בשטח.

ההנחיה מרכזת ומיישמת את פסיקת בתי המשפט ביחס להגדרת “מעשה זנות“, תוך התייחסות למגוון תופעות נפוצות, לרבות מתן שירותים מיניים במועדוני חשפנות (“לאפ-דאנס“).

על פי הפסיקה, עולה, כי המושג “זנות” כולל שני רכיבים עובדתיים מצטבריםהאחד – מגע מיני; האחר – אתנן.

 ההנחיה קובעת שעיקר מאמצעי האכיפה, יש להפנות נגד מי שעומד מאחורי הפרסום וההפצה ונגד מי שבבעלותו הכלי הפרסומי.

ראש מחלקת דוברות באגף דוברות הסברה ותקשורת של פרקליטות המדינה במשרד המשפטים עורכת דין עדן קלייןמסרה לפורטל כאן ישראל | כאן נעים אתר החדשות המקומיות של כל המדינה, כי; על אף שמדובר בתנאים הכרחיים, נדרש שיסוד ה”מגע” יהיה בעל אופי אינטימי וממשי מאוד.

כך קובעת ההנחיה מספר פרמטרים לצורך הכרעה בשאלה אם מדובר במגע מיני, העולה, כדי מעשה זנות בהתאם לפסיקה וזאת לצד קיומו של רכיב האתנן.

הפרמטרים, כפי שנקבעו בהנחיה המעודכנת, לצורך הכרעה זו, כוללים בין היתר אופי המגע המיני (ישיר או עקיף), תכליתו של המגע המיני, הדדיות הפעילות המינית וכן עד כמה היה המגע הפיזי רציף, צמוד, נרחב, אינטימי, ומה היה משכו.

ככל שפרמטרים אלה, יהיו יותר מובהקים, כך תטה הכף להגדרת המגע כ’מעשה זנות’.

ההנחיה של פרקליט המדינה, עורך דין שי ניצן, מוסיפה ומבהירה שאיסור פרסום מתן שירותי זנות או הצעות לעיסוק בזנות נועד להגן על אנשים העוסקים בזנות או עלולים לעסוק בזנות.

לכן, קובעת ההנחיה שאת עיקר מאמצעי האכיפה, יש להפנות נגד מי שעומד מאחורי הפרסום וההפצה ונגד מי שבבעלותו הכלי הפרסומי.

עוד קובעת ההנחיה, כי בנסיבות מתאימות ניתן לשקול העמדה לדין גם של מעורבים שני בפרסום .

אל מדיניות האכיפה בעבירות הנלוות לזנות 002.2.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן