חדשות בריאות קהילה רפואת ילדים

פרס האום לאוכלוסין הוענק עמותת ‘הצל לבו של ילד’

עד עתה 'עמותת הצל לבו של ילד' הצילה יותר מ-4,700 ילדים מ-57 מדינות מתפתחות ביבשות; אפריקה, דרום אמריקה, אירופה, אסיה וברחבי המזרח התיכון. כמו כן, הכשירה למעלה מ-150 אנשי צוות רפואי ממדינות אלו. בימים אלו, נבנה בסיוע העמותה בית חולים לילדים בוולפסון, אשר ישפר בצורה משמעותית את התנאים עבור ילדי חולון, בת ים, דרום תל אביב ויפו, ויהווה מרכז קרדיאלי בינלאומי לילדים.
0
0
פרס האום לאוכלוסין הוענק לעמותת 'הצל לבו של ילד'
פרס האום לאוכלוסין הוענק לעמותת ‘הצל לבו של ילד’

פרס האוכלוסין של האום – האומות המאוחדות (או בראשי תיבות; האוּ״ם) לשנת 2018, הוענק הלילה (רביעי, י”ד בתמוז, התשע”ח, שעון ישראל) לעמותה הישראלית ‘הצל לבו של ילד’ מהמרכז הרפואי וולפסון שבעיר חולון כפי שדיווחנו בשבוע שעבר.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק’ או בטוויטר.

שלושת ממייסדי עמותת ‘הצל לבו של ילד’;

  • דר’ ציון חורי; מנהל היחידה לטיפול נמרץ ילדים בוולפסון.
  • דר’ עקיבא תמיר; מנהל היחידה לקרדיולוגית ילדים בוולפסון.
  • דר’ ליאור ששון; מנהל המחלקה לניתוחי לב-חזה בוולפסון.

קיבלו את הפרס בשם עמותת ‘הצל לבו של ילד’ מהלך טקס שנערך בבניין האום (האומות המאוחדות) בעיר ניו יורק.

בטקס נכחו אורחים רבים מרחבי העולם, ביניהם גם אמו, אחותו ובני משפחתו של מייסד העמותה; דר’ עמי כהן זכרו לברכה, אשר חזונו, מסירותו וכישוריו המקצועיים הובילו את פעילות העמותה למיקום בולט בקרב הקהילה הבינלאומית של ארגוני בריאות הומניטריים.

עוד נכחו במעמד קבלת הפרס; איש העסקים, מייסד אמדוקס והפילנתרופ, נשיא הכבוד הבינלאומי של הצל לבו של ילד מר מוריס קאהן, הפילנתרופ היהודי סילבן אדמס; יוזם מרוץ הג’ירו בישראל, אשר בימים אלה נבנה ב‘וולפסון’ בית חולים לילדים על שמו, סיימון פישר; מנכל עמותת ‘הצל לבו של ילד‘ ויורם כהן, יושב ראש העמותה.

█ אודות פעילות ‘הצל לבו של ילד’ בוולפסון;

‘הצל לבו של ילד’ היא עמותה בינלאומית שנוסדה בישראל בשנת 1995 במרכז הרפואי וולפסון-חולון. מטרתה של העמותה היא לשפר את מצבם הבריאותי ורווחתם של ילדים באשר הם, ללא תלות במוצאם הלאומי, דתם, צבע עורם, מינם או מצבם הכלכלי.

משימתה על העמותה לשפר את איכות הטיפול הרפואי המוענק לילדים ממדינות מתפתחות וליצור מרכזי מיומנות במדינות אלה.

דוברת וממונה על ההסברה של המרכז הרפואי ’וולפסון בעיר חולון, הגב’ מיכל ויינשל שיינמן, הוסיפה ומסרה לפורטל ל’פורטל כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה כי; המועצה הכלכלית-חברתית של האום (ECOSOC) העניקה לעמותת הצל לבו של ילד, מעמד של יועץ מיוחד ולאחרונה האום, העניק לעמותה את ‘אות האוכלוסין לשנת 2018’.

העמותה מקיימת קליניקות לטיפול קרדיולוגי ולטיפולי מעקב בישראל ובחוץ לארץ, על בסיס שבועי. כמו כן, היא מציעה תוכנית הכשרה בישראל לרופאים ולאחיות ממדינות מתפתחות ויוזמת משלחות לארצות שותפות.

עד עתה ‘עמותת הצל לבו של ילד’ הצילה יותר מ-4,700 ילדים מ-57 מדינות מתפתחות ביבשות; אפריקה, דרום אמריקה, אירופה, אסיה וברחבי המזרח התיכון. כמו כן, הכשירה למעלה מ-150 אנשי צוות רפואי ממדינות אלו.

בימים אלו, נבנה בסיוע העמותה בית חולים לילדים בוולפסון, אשר ישפר בצורה משמעותית את התנאים עבור ילדי חולון, בת ים, דרום תל אביב ויפו, ויהווה מרכז קרדיאלי בינלאומי לילדים.

מנתונים של ‘עמותת הצל לבו של ילד’ עולה, כי עד היום, היא הצילה יותר מ-4,700 ילדים מ-57 מדינות מתפתחות ברחבי העולם והכשירה למעלה מ-120 אנשי צוות רפואי ממדינות אלו.

עוד עולה, כי, מחציתם של הילדים המטופלים, הם; ילדים פלסטינים מן הגדה המערבית ומעזה. כשבכל יום שלישי שבשבוע, מפעילה העמותה מרפאה קרדיולוגית, ללא עלות, לילדים פלסטינים.

בכל שבוע, מגיעים כ-20-30 ילדים ל”וולפסון” עם הוריהם, כדי להיבדק על ידי “רופאי הצל לבו של ילד” והם מלווים ברופאים שותפים מעזה, המגיעים בכל שבוע, כדי לעבוד יחד עם הרופאים הישראלים של העמותה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן