אוניברסיטה | מכללה חדשות בריאות מ.א עמק יזרעאל ערים מחוז הצפון

פרופ’ הרפז: להקים האוניברסיטה החדשה באקדמית עמק יזרעאל

פרופ' הרפז, נשיא האקדמית עמק יזרעאל על שם מקס שטרן: "האוניברסיטה בגליל" צריכה להיווסד ב'אקדמית עמק יזרעאל' שבה קיימים שיתופי פעולה אזוריים, פעילויות מחקר ענפות, הוראה איכותית, ותשתיות טכנולוגיות מתקדמות ◄ אין ספק, כי האקדמית עמק יזרעאל, על סגליה המנהליים והאקדמיים המצוינים, היא המתאימה ביותר למיסוד 'אוניברסיטת הגליל'. הקמת האוניברסיטה, תהווה תרומה חינוכית, חברתית וכלכלית חשובה מאין כמוה לפיתוח הצפון כולו".
0
0
פרופ' יצחק הרפז, רקע: האקדמית עמק יזרעאל | צילום: האקדמית עמק יזרעאל | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
פרופ’ יצחק הרפז

נשיא האקדמית עמק יזרעאל על שם מקס שטרן, פרופ’ יצחק הרפז קורא להקים את האוניברסיטה החדשה באקדמית עמק יזרעאל שבה קיימים שיתופי פעולה אזוריים, פעילויות מחקר ענפות, הוראה איכותית ותשתיות טכנולוגיות מתקדמות זאת בהמשך לעיגון הקמת אוניברסיטה בגליל ב’הסכם הקואליציוני של הממשלה ה-36′.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

פרופ’ הרפז, נשיא האקדמית עמק יזרעאל, מסביר, כי; “למכללה, יש תפקיד משמעותי בעיצוב דמות האזרחים בישראל ולכן במקביל להקניית ידע ומחקר אקדמי המכללה, דוגלת בקידום ערכים חשובים.

ערך מרכזי באקדמיה הוא שילוב רב תרבותיות בחיי הקמפוס וחיזוק ההוויה היומיומית של מארג אנושי שבו אנשי ונשות כל הדתות חוקרים, לומדים ועובדים ב-סובלנות יחדיו.

לדברי פרופ’ יצחק הרפז; “ערך נוסף ששזור בחזון ‘האקדמית עמק יזרעאל‘ הנו הנתינה, לכן האקדמיה, איננה מסתפקת בהענקת תארים – אלא מהווה גם גורם משמעותי ומעצים לקהילות האזור הסובבות אותה.

דבר זה בא לידי ביטוי בפעילות התנדבותית רציפה ומעצימה של היחידה למעורבות חברתית מול מגוון רחב של אוכלוסיות שהחיים אתגרו אותן במיוחד.

אין ספק, כי האקדמית עמק יזרעאל, על סגליה המנהליים והאקדמיים המצוינים, היא המתאימה ביותר למיסוד ‘אוניברסיטת הגליל‘. הקמת האוניברסיטה, תהווה תרומה חינוכית, חברתית וכלכלית חשובה מאין כמוה לפיתוח הצפון כולו”. סיכם נשיא האקדמית עמק יזרעאל על שם מקס שטרן, פרופ’ צחק הרפז.

באקדמית עמק יזרעאל על שם מקס שטרן, פועלת רשוּת מחקר רב תחומית ובינלאומית, המציגה תוצאות מחקרים והמלצות למשרדי הממשלה בנושאי; אנרגיה, בריאות הציבור, חינוך ועוד.

פרופ’ שוש שהרבני, המכהנת כיושבת ‘רשוּת המחקר‘ וגם חברה בוועדה המייעצת לקידום נשים באקדמיה במשרד המדע, מסבירה, כי באקדמיה, פועלים מרכזי מחקר בהם עוסקים בנושאים רלוונטיים ברמה העולמית, הישראלית והאזורית.

בין מרכזי המחקר הקיימים במכללה, נמנים למשל; המרכז הבינלאומי לגריאטריה ולגרונטולוגיה, המרכז להוראה ומחקר פסיכוביולוגי הכולל מעבדות רבות ומגוונות, כגון; מעבדת שינה, מעבדת אי.אי.ג’יואי.אר.פי, מעבדה פסיכו-נוירואנדוקרינולוגית, המרכז למחקר פעולה ולצדק חברתי, מרכז לחקר מגוון חברתי ולקונפליקטים בין קבוצתיים, מכון הגליל למחקר יהדות ונצרות ועוד.

האקדמית עמק יזרעאל, היתה הראשונה בישראל לפתוח התמחות פורצת דרך בתחום קנאביס הרפואי…

מחקרי הסגל האקדמי, זוכים למענקי מחקר יוקרתיים וגבוהים ותוצאות מחקריהם מתפרסמים בכתבי עת מדעיים בינלאומיים נחשבים.

דוברת האקדמית עמק יזרעאל, הגב’ מיכל קופר קטלן, מסרה לאתר ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ כי האקדמית עמק יזרעאל על שם מקס שטרן, היתה הראשונה בישראל לפתוח התמחות פורצת דרך בתחום ה’קנאביס הרפואי‘ כחלק מהיותה מכללה ששמה דגש על חדשנות ויזמות עם דגש על הוראת תארים בתחום הבריאות.

בין תארים אלו נמנים תואר ראשון המכשיר סטודנטים וסטודנטיות למקצוע שיש בו צורך לאומי – אחים ואחיות אקדמאיים, החוג לסיעוד בעמק יזרעאל, הנו מהמובילים בארץ, הכשרה למנהיגות רפואית בתואר שני בסיעוד, הוראת תחום מנהל מערכות בריאות לתואר ראשון ושני, הכשרת עובדים סוציאליים ועוד.

לצד הדגש על הוראת תארים במקצועות הבריאות קיים באקדמית עמק יזרעאל מגוון רחב של תארים בשלל מקצועות נוספים המבוקשים בעולם התעסוקה, כגון, מקצועות הביג דאטה הנלמדים בתואר בכלכלה וניהול, פסיכולוגיה לתואר ראשון ושני, תארים שניים במנהל ומדיניות ציבורית, ייעוץ ארגוני, ייעוץ חינוכי ועוד.

המכללה האקדמית עמק יזרעאל, לוגו

באקדמיה לומדים סטודנטים מכל רחבי הארץ, המהווים פסיפס מייצג של החברה הישראלית. עם זאת, למכללה, יש שליחות חשובה: לאפשר הנגשה גאוגרפית של למידה לתארים ראשונים ושניים לתושבי הצפון.

לא אחת, הקרבה הגאוגרפית של הקמפוס למקום המגורים, מהווה את ההבדל הדרמטי המאפשר לתושבי צפון הארץ להשיג את הדרכון לעתיד טוב יותר באמצעות השכלה גבוהה, ובעקבות זאת לקבל איכות חיים כלכלית גבוהה יותר, הגשמה עצמית, הגדלת הפריון לחברה ומוביליות חברתית חשובה.

המכללה שמה דגש על הוראת המקצועות באופן מותאם לדרישות עולם התעסוקה וכבר במהלך הלימודים עוברים הסטודנטים התנסות מעשית בשוק העבודה כשהם מלווים במיטב המרצים מתחומי המחקר והתעשייה.

התנסות זו, מקנה לסטודנטים כלים ייחודיים מהשטח, שדרוג קורות חיים ו-רִשּׁוּת עסקי (“נט-וורקינג”) שלעיתים תכופות מאפשרים להם השתלבות מהירה במיוחד בעולם התעסוּקה.

מנכלית האקדמיה גב’ שרי לוי מציינת, כי “למכללה, מתקיימות איתנות ויציבות כלכלית לאורך שנים, לצד שיתופי פעולה מחקריים ו-יישומיים עם; בתי חולים, קופות חולים, שלטון מקומי, חברות עסקיות ומגזר שלישי ברחבי הצפון“.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן