גבר | Man היום המיוחד הזה... חדשות בריאות יום הגבר הבינלאומי רפואה אלטרנטיבית

פוריות הגבר טיפולי רפואה סינית | טל אליאס, רכז תחום דיקור סיני

מאמר המפרט מה מציעה הרפואה סינית לגברים שסובלים מבעיות פוריות לרגל 'יום הגבר הבינלאומי' שיצוין ב-19.11 טור אישי של טל אליאס, רכז תחום דיקור סיני בכללית רפואה משלימה; "בשנים האחרונות' עלה מאוד שיעור הגברים הסובלים מבעיות פוריות, וכעת ההערכה היא שכ-50% מבעיות הפריון מקורן בגברים. הרפואה הסינית מציעה טיפולים הוליסטיים המשלבים דיקור, צמחי מרפא, המלצות תזונה ועוד".
0
0

בשנים האחרונות עלה מאוד שיעור הגברים הסובלים מבעיות פוריות, וכעת ההערכה היא שכ-50% מבעיות הפריון מקורן בגברים. הרפואה הסינית, מציעה טיפולים הוליסטיים המשלבים דיקור, צמחי מרפא, המלצות תזונה ועוד.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

בשנת 2018, נעשו בישראל כמעט 50 אלף טיפולי הפריה חוץ גופית (IVF), כך לפני נתוני משרד הבריאות, עלייה של כ-5,000 מחזורי טיפול משנה קודמת וחותמת נוספת למגמה של עלייה מתמדת בכמות הנשים והזוגות שניגשים לתהליך המאתגר של כניסה להריון באמצעות טיפולי פוריות, בגלל בעיות כאלה ואחרות.

עד לעבר הלא רחוק, שניים או שלושה עשורים לאחור, העריכו הרופאים, כי ב-80% מהמקרים, האישה היתה המקור לבעיית הפוריות, אך נכון להיום, כנראה בגלל אורח החיים, המצב התאזן “לרעת” הגברים, וכעת התפיסה היא שכמחצית מבעיות הפריון אצל זוגות הן באחריות הגבר.

המאה ה-21, הביאה איתה לחץ מוגבר, תזונה מתועשת, אורח חיים יושבני ומיעוט בפעילות גופנית, וההערכה היא שלגורמים אלה, יש השפעות שליליות על פריון הגבר.

⏺ תזונה, צמחי מרפא ודיקור סיני

הרפואה הסינית מסייעת בתהליך הפוריות במשך שנים רבות, וכעת מציעה פתרונות שיוכלו לסייע גם לגברים בנושא הפריון.

ההבדל בין הראייה של הרפואה הסינית ל-טיפולי הפוריותהקונבנציונליים” הוא בהסתכלות הכוללת (הוליסטית) שבוחנת את הגבר בכל היבט בחייו, כדי לנסות ולאתר את שורש הבעיה שמתבטא ב’חוסר פוריות‘.

אין זה אומר שהרפואה הסינית סותרת את הרפואה הקונבנציונלית, אלא משלימה ומלווה את הטיפולים הללו.

רפואה סינית היא שם כולל למספר שיטות טיפול שהבולטת בהן היא; הדיקור הסיני עיסוי רפואי הוליסטי, דיקור יפני, צמחי מרפא ו-תזונה.

לכל אלה, אפשר להוסיף ‘טיפולי טווינא‘ שיטת טיפול מגע סינית, המהווה חלק בלתי נפרד מהרפואה הסינית וניתנת כחלק ממגוון רחב של טיפולי רפואה משלימה.

טווינא מבוססת על לחיצות ותנועות לישה המתבצעות באמצעות ידיו של המטפל, לאורך מסלולי האנרגיה אשר מכונים מרידיאנים מסלולי אנרגיה שעוברים לאורך הגוף כולו ואחראים על מערכות ואיברים שונים בגוף והגוף כולו.

כדי להתאים את הטיפול למטופל, תחילה יש לנסות ולאבחן את המצב הייחודי שלו, ואת זה עושים המטפלים ב’רפואה סינית‘ באמצעות תשאול מעמיק, אבחון דופק ו-אבחון לשון וסקירה של ההיסטוריה הרפואית.

פוריות הגבר במבחן, יש הריון זוג מאוהב ובידה של האישה ערכת בדיקת היריון מתחבקים באושר, איור הדמייה | איור רקע: Depositphotos | עיבוד איור: שולי סונגו ©
פוריות הגבר במבחן

בעזרת שקלול הנתונים האלה, ניתן להרכיב תוכנית טיפולים שתתמוך ב’טיפולי הפוריות‘. מן הניסיון הטיפולי שנצבר במהלך השנים,

ניתן לראות, כי ישנם אנשים שמתמודדים עם לחץ גדול ב-שגרת החיים שייתכן שמשפיע גם על הפוריות שלהם, אך הם אינם מייחסים לו חשיבות, לעיתים מחלות רקע עלולות להשפיע או גורמים אחרים, המקצועיות של המטפל תהיה לנסות ולאתר מהו שורש הבעיה ולהתאים את הטיפול אליו.

לאחר האבחון, תותאם למטופל מעטפת טיפול לשיפור המצב, הכוללת טיפולים מעשיים לצד המלצות לשיפורים באורח החיים בהן; תזונה, פעילות גופנית, שינה, הפחתת סטרס וכדומה.

גבר בתהליך הפוריות מומלץ על אכילה של מרקים וירקות

על לפי הרפואה הסינית, המקור ל-בעיות פוריות אצל גברים קשורים בכליות ובאנרגיה שעוטפת אותן (צ’י היא אנרגיית החיים ברפואה הסינית).

הסינים גורסים, כי הצטברות של לחוּת באזור הכליות, יכולה להוות ביטוי לבעיית פריון, הלחוּת הזאת מצטברת למשל כתוצאה מ-עישון, תזונה לא מאוזנת, מחסור בשינה או מסטרס.

כדי “לייבש” מעט את המקום מרכיבים המטפלים ‘פורמולות של צמחי מרפא‘ שהתחדשו והשתפרו במהלך מאות רבות של שנים, הסוד הוא בהתאמה האישית לכל מטופל על פי מאפייניו.

לצד צמחי המרפא, נמליץ על תזונה המורכבת מתבשילים; קדרות ומזון המתבשל באטיות ולאורך זמן שיחליף מזון מתועש.

נמליץ גם על אכילה של מרקים וירקות והוצאה של משקאות קרים, גבינה צהובה ופיצה שאינם תורמים למטופל בתהליך הפוריות.

לצד כל אלה, ניתן לפנות גם ל-טיפולי דיקור סיני, שמציעים דיקור במחטים עדינות, חד-פעמיות וסטריליות המשפרות את זרימת הדם בגוף, פותחות “סתימות” ותקיעות בערוצי האנרגיה של הגוף (המרידאנים) כדי לסייע בטיפול במצבים בריאותיים שונים ובכללם בעיות פוריות.

הדיקור, מסייע מאוד בהפחתת סטרס המהווה את אחד מהגורמים לבעיות פוריות ויכול לסייע בהיבטים נוספים רבים בחיי המטופל.

⏹ הובא באדיבות טל אליאס, רכז תחום דיקור סיני ב-כללית רפואה משלימה.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן