חדשות בריאות לב וכלי דם

פדה-פוריה ביצע לראשונה בארץ פתיחת היצרויות בלייזר

צוות ה'מערך הקרדיו ווסקולארי' של 'המרכז הרפואי פדה-פוריה' ביצע לראשונה בישראל, פעולה מורכבת של פתיחת הצרות תוך כלילית באמצעות לייזר ◄מדובר בטכנולוגיה המיושמת במספר מרכזים גדולים בעולם וכעת היא זמינה למען תושבי הצפון הארץ, ב'מערך הלב של המרכז הרפואי פדה-פוריה'.
0
0
דר' פביו קוזניץ, קרדיולוג
דר’ פביו קוזניץ, קרדיולוג

המערך הקרדיו ווסקולארי של ‘המרכז הרפואי פדה-פוריה’ עושה עוד צעד במהפכה שהוא מוביל, כשלראשונה בישראל ביצע בסוף השבוע שעבר, צנתורים תוך כדי שימוש ב’לייזר’ לטיפול ב’הצירויות תוך כליליות’ מורכבות. צנתור לב או צנתור כלי דם כליליים, נחשב להליך קרדיולוגי פולשני נפוץ, המשמש לאבחון ולטיפול בבעיות כלי דם לבביים (כליליים).

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק’ או בטוויטר.

ביחידת הצנתורים של מערך הלב במרכז הרפואי פדה-פוריה, בוצעו באותו יום פעמיים צנתורים ייחודיים.

במקרה הראשון, גבר בן 76, תושב המועצה מקומית בגליל התחתון, בועיינה-נוג’ידאת (بعينة-نجيدات) אשר סבל ממחלה כלילית קשה ועורקים מסוידים מאוד אשר הקשו על פתיחת סטנט (תומכן).

מנהל יחידת הצנתורים, דר’ פביו קוזניץ, מסביר; “המטופל עבר לפני מספר חודשים הרחבה של עורק הלב עם תומכן (“סטנט“) אך עקב הסתיידויות קשות בעורק, לא ניתן היה לבצע פתיחה מיטבית של התומכן.

במטרה ל”רכך” את הרובד המסויד ולאפשר הרחבה טובה יותר של התומכן, בוצע שימוש במערכת הלייזר החדשה.

באמצעות קטטר לייזר מיוחד אשר הוכנס אל עורק הלב, ניתן טיפול בדרגות שונות של אנרגיה עם הלייזר בתוך עורק הלב החולה וכך, הושגה פתיחה טובה יותר של התומכנים וזרימה תקינה בעורק“.

 מרכז הרפואי פדה-פוריה: החלטנו גישה חדשנית הכוללת טיפול באמצעות מערכת הלייזר החדשה שהוכנסה למערך הקרדיו ווסקולארי

דוברת המרכז הרפואי פדה פוריה הגב’ הגב’ מיה צבן, מסרה לפורטל ‘כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה, כי; במקרה השני, חולה בן 54 מהמועצה מקומית בגליל התחתון בשם טורעאן (طرعان), שעבר מספר צנתורים עם “סטנטים” שנחסמו שוב ושוב.

דר' פביו קוזניץ, עם יחידת צנתורי הלב פדה-פוריה
דר’ פביו קוזניץ, עם יחידת צנתורי הלב פדה-פוריה

זו תופעה המוכרת לנו  שקורית בחלק קטן של המקרים. הפעם החלטנו לנקוט בגישה חדשנית הכוללת טיפול באמצעות מערכת הלייזר החדשה שהוכנסה ל’מערך הקרדיו ווסקולארי’ של המרכז הרפואי פדה-פוריה.

בדרך זו, טופלו ההצרויות, שהיו בכלי הדם בלב, מה שאפשר העברת בלון ניפוח ששיפר מאוד את הזרימה. בעקבות הטיפול, דווח, זרימת הדם בעורק הלב חזרה למצב תקין”!

שתי הפעולות המורכבות עברו ללא סיבוכים ובוצעו כאמור באמצעות מכשיר הלייזר החדשני שרכש בית החולים “פדה-פוריה“.

דר’ קוזניץ, מדגיש, כי השימוש במערכת הלייזר בתוך כלי הדם בלב, מתאים במיוחד למקרים מורכבים של הצרויות חוזרות או חסימות כרוניות העלולה לגרום להתקף לב.

טכנולוגיה זו, מיושמת במספר מרכזים גדולים בעולם וכעת היא זמינה במערך הלב של המרכז הרפואי פדה-פוריה למען כל תושבי הצפון הארץ.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן