מסים פלילים

ענבל אור ונאשמים נוספים מואשמים בהעלמת כ- 81 מיליון ₪

סכום העסקאות הכולל שבגינו לא הוציאה ענבל אור, חשבוניות ולא דיווחה למנהל המכס והמעמ, הגיע לכ- 81 מיליון ₪ (המ,ע.מ הנובע הוא כ-11.5 מיליון ₪) ◄ על מנת לשכנע את מנהל הסניף לכבד את בקשתה הציגה בפניו אור, מסמך שנחזה להיות מסמך בנקאי אותו זייפה באמצעות עובדיה ואשר לימד, לכאורה, שבחשבונה הפרטי, קיימת יתרה עובר ושב של עשרות מיליוני שקלים. בעקבות מעשה המרמה מנהל סניף בנק המזרחי, נעתר לבקשתה אולם הצ'ק שנתנה לכיסוי חריגת האשראי, חזר בהמשך ◄ אור, מואשמת גם בעבירות על פי חוק המ.ע.מ ופקודת מס הכנסה בגין רכישות פרטיות של מוצרים לצרכיה הפרטיים, כגון; ביגוד, תיקים, תכשיטים ועוד, בסכום של כ-900,000 ₪.
0
0

נגד יזמת הנדלן ואשת העסקים, הגב’ ענבל אור (43) שהוכרזה פושטת רגל ב-15 ביולי 2018, חברות עסקיות (בהן, אור סיטי נדלן) שהיו בשליטתה ונגד דרור גלעדי ששימש סמנכל הכספים בחלק מהחברות הללו, הוגש כתב אישום לבית המשפט השלום בעיר תל אביב, היום (רביעי, ד’ באלול תשע”ט) על ידי פרקליטות מיסוי וכלכלה ועורך דין אריאל דיאמנט מ’הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן’.

 ■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

ענבל אור, יזמת הנדלן ואשת העסקים, מחב' אור סיטי נדלן ברקע: כתב אישום על רשויות המס | צילום: מדף הפייסבוק | עיבוד צילום ממחושב: שולי סונגו©
ענבל אור וכתב האישום

ענבל אור מואשמת ב-15 אישומים בגין ביצוע עבירות על חוק המעמ, פקודת מס הכנסה, עבירות מרמה בנסיבות מחמירות כלפי לקוחות וכלפי מנהל סניף בנק וכן עבירות על ‘חוק הגנת הצרכן’.

מכתב האישום, עולה, כי בין השנים; 2016-2008, פעלה ענבל אור בשוק הנדלן והמגורים בישראל באמצעות קבוצת חברות בשליטתה ובניהולה.

ענבל אור לא הוציאה חשבוניות ולא דיווחה למנהל מעמ על חלק מהעסקאות שביצעה ב-8 פרויקטים למגורים בהם ארגנה קבוצות רכישה באמצעות חברות בשליטתה.

על פי כתב האישום, סכום העסקאות הכולל שבגינו לא הוציאה אור חשבוניות ולא דיווחה למנהל המכס והמעמ, הגיע לכ- 81 מיליון ₪מ,ע.מ הנובע הוא כ-11.5 מיליון ₪).

עוד מואשמת הגב’ אור, כי לא הוציאה חשבוניות ולא דיווחה למנהל המכס והמס ערך מוסף על עסקאות שביצעה כעוסקת עצמאית בתחום הנכסי דלא ניידי, עת נרשמו על שמה זכויות בפרויקטים למגורים ששיווקה וזאת בסכום של כ-9 מיליון ₪.

בנוסף מואשמת אור בביצוע עבירות מרמה כלפי לקוחות באחד הפרויקטים שבהם ארגנה קבוצת רכישה.

באותו מקרה, אור, פנתה אל מספר לקוחות ב”פרויקט צ’לנוב” שהעבירו שיקים לפקודת הנאמן בפרויקט לצורך רכישה הקרקע עליו יקום.

אור ביקשה מהם לבצע העברות בנקאיות לחשבון חברה בשליטתה במקום חלק מהשיקים שמסרו לנאמן, וזאת תוך הצגת מצגים כוזבים שונים וללא יידוע הנאמן. כתוצאה מכך, קיבלה אור לחשבון חברה בשליטתה סכום של כשני מיליון ₪.

ענבל אור, יזמת הנדלן ואשת העסקים, בימים טובים יותר ברקע תרשים כל החברות שלה | צילום: מדף הפייסבוק | 
ענבל אור ותרשים החברות

אור מואשמת בעבירות על פי חוק המ.ע.מ ופקודת מס הכנסה בגין רכישות פרטיות, כגון; ביגוד, תיקים, תכשיטים ועוד, בסכום של כ-900,000 ₪.

כתוצאה מהתנהלותה של אור, לא היה בחשבון הנאמנות די כסף עבור תשלום לבעלי הקרקע וכלל חברי קבוצת הרכישה נאלצו לשלם תשלומים נוספים מעבר לסכומים אליהם התחייבו מראש.

בנוסף, אור מואשמת בכך שביקשה ממנהל סניף בנק המזרחי לכבד שיקים שמסרה חברה בשליטתה, למרות חריגה ממסגרת האשראי בחשבון החברה.

על מנת לשכנע את מנהל הסניף לכבד את בקשתה הציגה בפניו אור, מסמך שנחזה להיות מסמך בנקאי אותו זייפה באמצעות עובדיה ואשר לימד, לכאורה, שבחשבונה הפרטי, קיימת יתרה עובר ושב של עשרות מיליוני שקלים.

בעקבות מעשה המרמה מנהל סניף בנק המזרחי, נעתר לבקשתה אולם הצ’ק שנתנה לכיסוי חריגת האשראי, חזר בהמשך.

כמו כן, אור מואשמת בעבירות על פי חוק המ.ע.מ ופקודת מס הכנסה בגין רכישות פרטיות של מוצרים לצרכיה הפרטיים, כגון; ביגוד, תיקים, תכשיטים ועוד, בסכום של כ-900,000 ₪.

עולה, כי אור, רשמה הוצאות אלה באופן כוזב בספרי חברה בשליטתה לצרכי התחמקות מתשלום מס הכנסה ומ.ע.מ.

דוברת מחוז תל אביב של אגף דוברות הסברה ותקשורת | משרד המשפטים, עורכת דין ניצן שפיר, מסרה לפורטל כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ כי בנוסף, מואשמת, אור, כי חברה בשליטתה מימנה עבורה דירה בסכום 2.7 מיליון ₪ והיא לא דיווחה על הכנסה מדיבידנד.

כמו כן, אור, וחברה בשליטתה מואשמות, כי ביצעו עבירות על ‘חוק הגנת הצרכן’ כאשר פרסמו במגוון רחב של פרסומים הזמנה לציבור הצרכנים לרכוש דירה בשבעה פרויקטים שונים, תוך שימוש בסיסמאות, כגון;

  • “דירה במחיר שישאיר אותך במרכז”;
  • “הצטרפו להצלחה החל מ- 1,480,000 ₪ ויש לך דירה בתל אביב עליה לקרקע דצמבר 2015.
  • משלמים 35% והיתרה באכלוס”;
  • “כל הדירות בשלב א’ אזלו! מכירת שלב ב’ בעיצומה! לאור הצלחת הפרויקט המבצע ממשיך ל- 48 שעות אחרונות בלבד!”; ועוד.

בפרסומים הוסתר הפרט המהותי, כי הפרסומים מבקשים לאגד קבוצות רכישה ולא למכור דירות.

בחלק מ‘אישומי המס’ בכתב האישום ובאישום הזיוף והמרמה כלפי מנהל סניף בבנק המזרחי מואשם גם דרור גלעדי ששימש סמנכל הכספים בקבוצת החברות של ענבל אור.

בנוסף, בכל הנוגע לאישום זה, הוגש כתב אישום נפרד גם כנגד מי שהייתה עוזרת של ענבל אור, הגב’ טלי חיו.

התיק מטופל בידי עורכי הדין אלון גילדין, טפת מויאל-רוטשילד, פנינית בן עמי ורוי גורדון מטעם פרקליטות מיסוי וכלכלה ועורך דין אריאל דיאמנט מ-הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן.

החקירה בוצעה על ידי חקירות מכס ומעמ ירושלים ופקיד שומה חקירות תל אביב ברשות המסים, יחידת הונאה תל אביב במשטרת ישראל והרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן.

אל כתב אישום נגד ענבל אור ואח’.

אל כתב אישום נגד טלי חיו.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן