כאן עכו לשון הרע

עכו, נדחתה תביעת לשון הרע של ישראל בן עזרא נגד העירייה

מי שבמשך כ-10 שנים טרח לשבח ולפאר את ראש העירייה שמעון לנקרי ואת המהפכה האדירה שהתחוללה בעיר עכו (כל עוד קיבל שכר מהעירייה) חושב לפתע, כי ניתן לזלזל באינטליגנציה של תושבי עכו ושוב בדרכו היהירה והמשיחית. הפער בין ססמאותיו המייגעות והריקות מתוכן של בן עזרא לבין בן עזרא האמתי הוא בדיוק פער של שמיים וארץ◄עוד נטען, כי בבסיס התגובה שנמסרה עמדו אי סדרים קשים וחמורים ביותר שנתגלו למיטב ידיעת העירייה בעבודתו של התובע.
0
0
נדחתה תביעת לשון הרע של ישראל בן עזרא נגד עיריית עכו | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
נדחתה תביעת לשון הרע של ישראל בן עזרא נגד עיריית עכו | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

כבוד שופטת בית משפט השלום בעיר עכו, אביגיל זכריה, דחתה אתמול (שני)  את תביעת לשון הרע שהגיש ישראל בן עזרא נגד עיריית עכו וחייבה אותו בהוצאות משפט בסך של 12,000 ₪. יצוין כי פסק הדין ניתן כשבועיים לאחר שבית משפט העליון בירושלים דחה את בקשת רשות הערעור שהגיש בן עזרא בעניין דחיית תביעה אחרת לפיצוי בגין לשון הרע שהגיש נגד עיריית עכו.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק’ או בטוויטר.

“לאחר בחינת הדברים הרי שלא מצאתי כי באותו פרסום נחצה אותו רף נדרש או נחצו אותם ‘קווים אדומים‘ המעבירים את הקורא הסביר מתחום הגנתו של חופש הביטוי אל מעבר לסף ההכפשה והביזוי אשר יכולים לבסס עילה של לשון הרע“, פסקה השופטת בפסק דין ארוך ומנומק.

בן עזרא, הגיש תביעה בסך 150,000 ₪ נגד עיריית עכו בגין פרסום תגובה שנמסרה על ידי העירייה לכתבה שהתפרסמה בחודש אפריל 2013 בעיתון מקומי, במסגרתה הודיע בין היתר על רצונו להתמודד לראשות העיר.

שרון דהאן, דובר עיריית עכו מסר לפורטל כאן ישראל | kanisrael  | כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’ כי; בתגובה לדברים שפורסמו בכתבה על ידי בן עזרא נמסר מהעירייה; “מי שבמשך כ-10 שנים טרח לשבח ולפאר את ראש העירייה ואת המהפכה האדירה שהתחוללה בעיר עכו (כל עוד קיבל שכר מהעירייה) חושב לפתע, כי ניתן לזלזל באינטליגנציה של תושבי עכו, ושוב בדרכו היהירה והמשיחית. הפער בין ססמאותיו המייגעות והריקות מתוכן של בן עזרא לבין בן עזרא האמתי הוא בדיוק פער של שמיים וארץ…”.

█ בדברי ביקורת על אופן מילוי תפקודו של בן עזרא בעירייה ועל פעילותו הציבורית שאין בהם כאמור משום חציית קווים אדומים.

לטענת העירייה שיוצגה על ידי עורך דין תום נוימן בהתאם לפניית העיתון, הוגשה תגובתה בשני נושאים, וכי הפרסום לגופו איננו אלא תגובת העירייה להכפשות התובע באופן שאינו יוצא דופן בין אנשי ציבור בתקופת מערכת בחירות.

עוד נטען, כי עיריית עכו, היתה מחויבת להגן על שמה הטוב ועל שמם הטוב של עובדיה בשים לב לאמור בכתבה האמורה מפי התובע, וכי גם מטעם זה אין לראות בפרסום משום לשון הרע. עוד נטען, כי בבסיס התגובה שנמסרה עמדו אי סדרים קשים וחמורים ביותר שנתגלו למיטב ידיעת העירייה בעבודתו של התובע.

כבוד שופטת בית משפט השלום בעיר עכו, אביגיל זכריה, קבעה, כי לאחר שבחנה את הפרסום בהתאם להוראות החוק ובמסגרת עריכת האיזון בין הזכויות המתנגשות של חופש הביטוי וזכות התובע כאיש ציבור לשם טוב, לא נמצא בפרסום משום לשון הרע; “גם אם הלשון בה נקטה העירייה בתגובתה הנה לשון חריפה הרי שאין באותן התבטאויות כדי לעמוד ברף הנדרש לקביעת לשון הרע בשים לב ללשון החוק ומכלול נסיבות העניין”, פסקה כב’ השופטת.

כב’ השופטת זכריה, הוסיפה, שמדובר בדברי ביקורת על אופן מילוי תפקודו של בן עזרא בעירייה ועל פעילותו הציבורית שאין בהם כאמור משום חציית קווים אדומים.

על פי פסק הדין, גם אם היה נקבע שיש לשון הרע בפרסום, לעירייה עומדת הגנת תום הלב הואיל ובנסיבות העניין ההתבטאויות היו בבחינת הבעת דעה על איש ציבור, היו סבירות ולא נועדו לפגוע בו באופן אישי.

אל פסק הדין תביעת לשון הרע של בן עזרא נגד עיריית עכו – פסק דין.

0
0



אודות הכותב

עורך דין אלירן נעים

הכותב, הינו עורך דין. בעל משרד אלירן נעים – משרד עורכי דין. בעל תואר ראשון במשפטים ומחזיק ברישיון עריכת דין בישראל.
עורך דין אלירן נעים, משמש בין היתר גם כיועץ משפטי של אתר האינטרנט כאן ישראל (כאן נעים). המשרד בבעלותו עוסק בתחומי המשפט האזרחי על כל נושאיו בדגש על תחומי המשפט המודרנים כמו; דיני אינטרנט, קניין רוחני, לשון הרע, ועוד. המשרד משרת מגוון לקוחות פרטיים ומהסקטור העסקי | להתקשרות; 050-7415351 | ‏‎@elirannaimlaw‎‏ | elirannaim@gmail.com.

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן