פלילים

עורך דין ג’ורג’ סילאג’י לשנת מאסר, רימה ניצולי שואה

כבוד השופט רון סולקין, קיבל עמדת הפרקליטות; "מדובר בישישים, ניצולי שואה, שכל חייהם נתונים תחת צילן של זוועות המשטר הנאצי ואף שסך הכספים שנגזלו מכל אחד מהקורבנות אינו גבוה, באופן יחסי - המדובר בכספים העשויים להיות משמעותיים לקשישים אלה והיה בהם כדי להוות מזור כלשהו בשנות חייהם האחרונות... אין סליחה ואין מחילה לפגיעה בקורבנות אלו".  
0
0
השופט רון סולקין, מבית המשפט המחוזי באר שבע שלח את עורך דין ג'ורג' סילאג'י לשנת מאסר, רימה ניצולי שואה
השופט רון סולקין, מבית המשפט המחוזי באר שבע שלח את עורך דין ג’ורג’ סילאג’י לשנת מאסר, רימה ניצולי שואה

עוד גיבור על נכים ניצולי שואה, קיבל את עונשו; כבוד השופט רון סולקין מבית משפט השלום בעיר באר שבע, הטיל עונש של שנת מאסר בפועל על עורך דין ג’ורג’ סילאג’י, כבן 70 מבאר שבע, שרישיונו לעסוק בעריכת דין, נשלל ממנו כבר בשנת 2011 בעקבות הסתבכויות עם לקוחות, אשר ניצל הסמכתו כנוטריון ופעל במרמה כלפי ניצולי שואה.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן נעים’ בפייסבוק’ או בטוויטר

על פי עובדות כתב האישום, שהוגש באמצעות פרקליטות מחוז דרום (פלילי), הנאשם סילאג’י,  פעל להגשת תביעות פיצויים מממשלת גרמניה בשם; 13 ניצולי שואה לפחות, תוך הכנת תצהירים ואימוץ חתימת הניצולים, בכזב, מבלי שנפגש עמם ומבלי שאימץ את חתימתם ומבלי שקיבל הרשאתם לכך.

הנאשם אף הגיש מסמכים לבית המשפט המחוזי באר שבע על מנת לקבל אישור רשמי, לפיו המסמכים נערכו כדין בישראל ולאחר מכן, העביר את המסמכים לשותפו בחו”ל ובתמורה קיבל סך של 128,000 ₪.

כבוד השופט רון סולקין על הנאשם עורך דין ג’ורג’ סילאג’י: אין סליחה ואין מחילה לפגיעה בקורבנות אלו

בהכרעת הדין קבע, בית המשפט, כי הפרקליטות, הוכיחה את קיומן של הנסיבות המחמירות של העבירה בפגיעה בניצולי שואה מבוגרים, כמות מעשי המרמה, גובה השכר שקיבל בעבור מעשי המרמה, בניצול האמון הטבוע במקצועו של הנאשם ואף בהונאת בית המשפט והרשיע את הנאשם עורך דין סילאג’י בביצוע עבירות של זיוף בנסיבות מחמירות, שימוש במסמך מזויף, קבלת דבר במרמה, בידוי ראיה ושבועת שקר.

במסגרת  שלב הטיעונים לעונש, הגישה הפרקליטות הצהרות של ניצולי שואה, אשר בהתאם להצהרתם פנו לעו”ד סילאג’י על מנת לקבל פיצויים המגיעים להם מממשלת הונגריה, אך לא קיבלו שקל מהפיצויים ששולמו.

הפרקליטות, הדגישה בטיעוניה את חומרת הפגיעה בקורבנות מבוגרים; ניצולי שואה, את מעשי הזיוף העקביים שעשה הנאשם תוך ניצול מעמדו כנוטריון והכל בתכנון מראש, ועתרה להטלת עונש מאסר בפועל. מאידך ‘שירות המבחן למבוגרים’ המליץ על עונש במסגרת צו שירות לתועלת הציבור.

בית המשפט, קיבל את עמדת הפרקליטות, ציין, כי; “מדובר בישישים, ניצולי שואה, אשר כל חייהם נתונים תחת צילן של זוועות המשטר הנאצי, ואף שסך הכספים שנגזלו מכל אחד מהקורבנות אינו גבוה, באופן יחסי – המדובר בכספים העשויים להיות משמעותיים לקשישים אלה והיה בהם כדי להוות מזור כלשהו בשנות חייהם האחרונות“. עוד ציין בית המשפט, כי; “אין סליחה ואין מחילה לפגיעה בקורבנות אלו”.  

בית המשפט הטיל בסיומו של משפט על הנאשם עורך דין לשעבר ג’ורג’ סילאג’י, כאמור, עונש של שנת מאסר בפועל, מאסר על תנאי, קנס ופיצוי בסך 15,000 ₪ לכל אחד מ– 13 ניצולי השואה.  התיק נוהל ע”י נדב אוחנה מטעם פרקליטות מחוז דרום (פלילי).

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן