גיל הזהב | זקנה | גרונטולוגיה מבזקים חדשות ‘כאן ישראל’ פלילים

עובדת סיעודית תיאסר ותיקנס על גניבה מזוג קשישים, בני 87 ו-90

עובדת סיעודית תֵּיאָסֵר ותִּיקָּנֵס על גניבה ושהייה בלתי חוקית קבע בית משפט השלום בירושלים, בראשות כב' השופטת ג'ויה סקפה שפירא; "חומרה מיוחדת נובעת מן העובדה, כי קורבנותיה של הנאשמת הם זוג קשישים, בני 87 ו-90, שהנאשמת בראגה, הייתה אמורה לטפל בהם ולִסְעוֹד אותם ותחת זאת פגעה בהם".
0
0
כב’ השופטת ג’ויה סקפה שפירא ברקע: זוג קשישים, שטרות כסף, הדמייה | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
כב’ השופטת ג’ויה סקפה שפירא

עשרים וארבעה חודשי מאסר בפועל שימנוּ מיום מעצרה ב-3.11.20, הוטלו בבית משפט השלום בירושלים על ידי כב’ השופטת ג’ויה סקפה שפירא על קריסטינה בראגה (Cristina Braga) עובדת סיעודית אשר הורשעה בעבירות גניבה, ניסיון גניבה מבני זוג ניצולי שואה ושהייה בלתי חוקית. 

 ■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

הנאשמת הורשעה על פי הודאתה ב-תיק פלילי 20-11-36547 ‘מדינת ישראל נגד Braga‘ בכך, כי בעת שעבדה בסיעוד עבור בני זוג ניצולי שואה, היא נטלה את כרטיס החיוב מתוך ארנקו של הקשיש ומשכה כספים בכספומט מחשבון הבנק שלו מספר רב של פעמים.

עולה, כי בסך הכל משכה הנאשמת 114,100 ₪ וניסתה למשוך, ללא הצלחה סכום נוסף של 63,100 ₪. חלק מהכסף שגנבה הנאשמת היא העבירה למשפחתה ברפובליקת מולדובה שבמזרח אירופה, בין רומניה ואוקראינה.

הנאשמת קריסטינה בראגה (Cristina Braga) ניצלה פערים אלה ניצוּל מרוּשע, כשחזרה שוב ושוב על מעשי הגניבה, באופן שאינו מאפשר להתייחס אליהם כאל “מעידה חד פעמית” או כאל מעשה שנעשה ברגע של חוּלשה“.

“החומרה היתרה במקרה זה, נובעת מ’הפרת האמון‘ בעובדת שטיפלה בקשישים וסעדה אותם וכי יש לקוות שגזר הדין, יעביר מֶסֶר באשר ל’מחויבות להגן על הקשישים‘ שהם פעמים רבות חלשים, חסרי אונים וזקוקים להגנה מיוחדת.

כמו כן, למאבק הנחוּש בתופעה של פגיעה בקשישים תוך ניצול חולשתם והיותם לעיתים “טרף קל” – סיכמה עורכת דין ברכה בן אדרת-זרחיה מטעם פרקליטות מחוז ירושלים.

מטעם דוברת מחוז ירושלים אגף דוברות הסברה ותקשורת של משרד המשפטים, נמסר באמצעות הגב’ אפרת אורן, מסרה לאתר כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ כי השופטת ג’ויה סקפה שפירא, ציינה בגזר הדין, כי; “חומרה מיוחדת נובעת מן העובדה, כי קורבנותיה של הנאשמת הם זוג קשישים, בני 87 ו-90, שהנאשמת בראגה, היתה אמורה לטפל בהם ולִסְעוֹד אותם ותחת זאת פגעה בהם.

פערי הכוחות בין המתלוננת, שהיא אישה צעירה וחזקה, לבין נפגעי העבירה שהם  פרקליטות מחוז ירושלים שנזקקו לטיפול סיעודי מידיה ובמידה רבה היו תלויים בה, הם משמעותיים ומקשים על חשיפת העבירות.

“שקלתי לקולא את העובדה שהנאשמת היא זרה בישראל, כי בחירתה לעבוד כאן במשך שנים כפתה עליה פרידה ארוכה מאד ממשפחתה ומילדיה”

בשיקוליה ל”עונש המתאים לנאשמת” כתבה כב’ השופטת סקפה שפירא; “שקלתי לזכות הנאשמת את הודאתה בביצוע העבירות בהזדמנות ראשונה והבעת החרטה על ביצוען, שיש בהן משום קבלת אחריות על המעשים, הכרה בפסול שבהם והן גם חסכו את הצורך בהטרחתו של המתלונן לעדות בבית המשפט וחסכו זמן שיפוטי“.

על פי טענת המאשימה, המתלוננים, קיבלו החזר מהבנק בגובה הכספים שנגנבו על ידי הנאשמת, תוך התחייבות מצדם להעביר לבנק כל סכום שייפסק כפיצוי לזכותם. לא הוצגו מסמכים המאשרים איזו מטענות אלה ואולם אף אם כך הם פני הדברים, הרי שלא הנאשמת עצמה היא שתיקנה את הנזק שגרמה.

בחירתו של הבנק לסייע למתלוננים, גם במקום שבו אין כל אשם מצדו, אינה יכולה להיחשב כנסיבה המצדיקה הקלה עם הנאשמת. לנוכח האמור לעיל, מידת הפגיעה של מעשיה של הנאשמת בערכים המוגנים על ידי עבירות הרכוש היא גבוהה.

זאת ועוד; “שקלתי לקולא את העובדה שהנאשמת היא זרה בישראל, כי בחירתה לעבוד כאן במשך שנים כפתה עליה פרידה ארוכה מאד ממשפחתה ומילדיה, כי היא נעדרת גורמי תמיכה ממשיים ורמת העברית שבפיה נמוכה.

כל אלה הופכים את התמודדותה עם ההליך הפלילי ועם העונש שייגזר עליה לקשים יותר מהרגיל.

יש להניח, כי עם תום ריצוי העונש, הנאשמת תגורש מישראל ולא תורשה לשוב. בנסיבות אלה לא ראיתי מקום לגזור עליה עונש מאסר מותנה”.

 אל גזר הדין בתיק פלילי 20-11-36547 ‘מדינת ישראל נגד Braga’.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן