חדשות מסחר | תעשייה עובדים | תעסוקה | כוח אדם

נתניהו נסוג מצמצום תופעת השמן והרזה במגזר הציבורי

נשיא איגוד לשכות המסחר, עורך דין אוריאל לין; "מדיניות צמצום גידולו של 'השמן' וחיזוקו של 'הרזה' קרסה. כל מי ששואף להעביר משאבים נוספים למגזר הציבורי ידרדר בסופו של חשבון את המשק למשבר" ◄ בחציון הראשון של 2018 ההחמרה הגיעה לשיאה - עם תוספת של 6,100 בלבד במגזר העסקי לעומת 43,700 במגזר הציבורי.
0
0

נתוני מבנה המועסקים, כפי שמשתקפים בשנת 2017 ובחציון הראשון של 2018 מעידים על נסיגה מוחלטת מהמדיניות לצמצום תופעת “השמן והרזה” (לורל והארדי היו צמד הקומיקאים סטן לורל ו-אוליבר הארדי שהיו שחקני קולנוע, הידועים בישראל בכינוי; “השמן והרזה”), אותה עיצב ראש הממשלה בנימין נתניהו בשנת 2004, בעת כהונתו כשר אוצר. 

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

כך עולה מניתוח שערך אגף הכלכלה ב’איגוד לשכות המסחר’. בניתוח זה הושוו הממוצע השנתי של מספר העובדים במגזר הציבורי לעומת מספרם במגזר העסקי ואת קצב הגידול של כל אחד מהמגזרים האלה.

אוריאל לין, לורל והארדי ובנימין נתניהו
אוריאל לין, לורל והארדי ובנימין נתניהו

מן הניתוח, עולה, כי בשנת 2017 הממוצע השנתי (בניכוי עונתיות) של מספר המועסקים במגזר העסקי עמד על 2.473 מיליון לעומת 1.265 מיליון במגזר הציבורי. משמעות הדבר גידול של 1.5% במגזר העסקי לעומת 2.7% במגזר ציבורי, בהשוואה לשנת 2016.

בחציון הראשון של 2018 מגמה זו מחריפה. מספר המועסקים במגזר העסקי עמד על 2.479 מיליון לעומת 1.309 מיליון במגזר הציבורי. כאשר קצב הגידול של המועסקים במגזר העסקי עמד על 0.6% לעומת 4.3% במגזר הציבורי, בהשוואה לחציון הראשון של 2017.

לדברי נשיא לשכת המסחר תל אביב והמרכז ונשיא איגוד לשכות המסחר, עורך דין אוריאל לין; “הנתונים, חושפים ומגלים, כי מספר המועסקים במגזר הציבורי, ממשיך לגדול בהתמדה בשיעור גבוה הרבה יותר מאשר המועסקים במגזר העסקי.

מדיניות צמצום גידולו של ‘השמן’ וחיזוקו של ‘הרזה’ קרסה. אם מגמה מדאיגה זו, תימשך, נגיע לנקודה שבה מספר המועסקים במגזר הציבורי, יהיה שווה לזה שבמגזר העסקי וזו כבר סכנה אמיתית”.

 לין; “יישם מהלך דרמטי לשינוי מגמת הגידול המתמיד של העובדים במגזר הציבורי, המבוסס על שני עקרונות…”

מהניתוח שנעשה, עוד עולה, כי בשנת 2017, תוספת המועסקים בשני המגזרים הייתה כמעט שווה ועמדה על 36,800 מועסקים ב-מגזר העסקי לעומת 33,800 מועסקים במגזר הציבורי; אולם בחציון הראשון של 2018 ההחמרה הגיעה לשיאה – עם תוספת של 6,100 בלבד במגזר העסקי לעומת 43,700 במגזר הציבורי.

“תופעה זו” -טוען  נשיא איגוד לשכות המסחר, עורך דין לין; “חייבת לעמוד לנגד עיני כל מעצבי המדיניות הכלכלית בישראל. התמשכותה תעלה את העומס המוטל על כתפי המגזר העסקי. כל מי ששואף להעביר משאבים נוספים מהמגזר העסקי למגזר הציבורי, ידרדר את המשק למשבר”.

יש ליישם מהלך דרמטי לשינוי מגמת הגידול המתמיד של העובדים במגזר הציבורי, המבוסס על שני עקרונות, מציע מר לין;

  העיקרון הראשון, קביעת קריטריון חד, על פיו במשך 5 שנים כנגד שני עובדים הפורשים מרצונם מן המגזר הציבורי, ייקלט עובד אחד. לא מדובר בתכנית לעידוד פרישה הכרוכה בהוצאות תקציביות אלא בפרישה טבעית של עובדים, בין אם יציאה לפנסיה ובין אם מבחירה מרצונו החופשי של העובד.

 העיקרון השני, קביעת ניידות פנימית לרוחב כל המגזר הציבורי. מדובר במתן אפשרות שהעובדים במגזר הציבורי כולו, בכלל זה; שירות המדינה, רשויות מקומיות, חברות בבעלות המדינה, יוכלו מרצונם ועל פי הצורך לעבור ממקום עבודה אחד לאחר, תוך הבטחה שהזכויות שצברו לאורך השנים לא תפגענה“.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן