יום העצמאות מדינת ישראל בת 71 צבא | משטרה | ביטחון

נתניהו: מה שמייצג בעיני את הרוח הישראלית זו תחושת ‘הביחד’

ראש הממשלה, מר בנימין נתניהו בטקס חיילים מצטיינים, "כל ישראל מירושלים", בבית הנשיא; " למה שמייצג בעיני את 'הרוח הישראלית' יש עוד דבר שתמיד צד את עיניי, או היה צד - בכל פעם שהמטוס נוחת בנמל תעופה בגוריון, פתאום כולם מוחאים כפיים. אין דבר כזה בעולם... חפשו מדינה שהמטוס נוחת אצלה והם מוחאים כפיים, אין דבר כזה".
0
0
ראש הממשלה נתניהו ורעייתו עם חיילי צהל

ראש הממשלה ורעייתו הגב’ שרה נתניהו, השתתפו היום (יום העצמאות ה-71 של ישראל, חמישי, ד’ באייר התשע”ט) בטקס המסורתי לקבלת אות מצטיין נשיא המדינה “כל ישראל מירושלים”, בבית הנשיא, של 120 חיילים מצטיינים, כאשר נשאל מר בנימין נתניהו בטקס חיילים מצטיינים, מה מייצג בעיניו את ‘הרוח הישראלית’ השיב; קודם כל זו תחושת הביחד שאתם רואים על המדשאות ובפארקים, ברגע הזה שהוא רגע שתופס אותנו  ואומר לנו שברגעי מבחן אנחנו ביחד”.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

ראש הממשלה מר נתניהו, פירט הוסיף; אבל יש לזה עבורי לפחות עוד שתי דוגמאות;

אחת, קיבלנו בשבועות האחרונים, כשהחזרנו את חייל צהל שנעדר זכריה באומל זיכרונו לברכה אל קבר ישראל וראינו את ה”ביחד” הזה בעוצמה אדירה.

זו אחווה ורעות שבאים לידי ביטוי עילאי.

יש עוד דבר שתמיד צד את עיניי, או היה צד – בכל פעם שהמטוס נוחת בנמל תעופה בגוריון, פתאום כולם מוחאים כפיים. אין דבר כזה בעולם.

חפשו מדינה שהמטוס נוחת אצלה והם מוחאים כפיים, אין דבר כזה.

זה אומר שיש פה איזו תחושת אחדות ותחושת הזדהות וזה דבר שהוא עמוק. זה לא רק “כמה טוב ששבת הביתה“, זה “הבאנו שלום עליכם” ואיזו תחושה של העומק של החוויה המשותפת שלנו.

 

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו הגב' שרה נתניהו, עם חיילי וחיילות צהל שקיבלו את אות מצטיין נשיא המדינה | צילום: קובי גדעון, לשכת עיתונות ממשלתית
נתניהו ורעייתו עם חיילי וחיילות

הניסיון ההיסטורי שלנו, ההתחדשות הנפלאה שלנו, הערבות ההדדית שלנו לכל אחד ואחת, והנה היא באה לידי ביטוי גם כאן היום. אני מציע למחוא כף לחיילים האלה”. סיכם ראש הממשלה מר בנימין נתניהו.

מצטיין הנשיא – אות הצטיינות לחיילי צהל

מצטיין הנשיא הוא אות הצטיינות לחיילי צהל, נגדיו וקציניו,אחד מעיטורי נשיא מדינת ישראל, על ידי המוענק נשיא המדינה במעמד ראש הממשלה, שר הביטחון, הרמטכל, אלופי צהל ונכבדים נוספים.

האות מוענק מדי שנה בחג העצמאות ל –120 חיילים ונגדים קצינים מצטיינים אשר נבחרו מכל יחידות צהל.

במעמד קבלת האות, החיילים המצטיינים מקבלים מלגת לימודים בסך 1000 $ קרן בלווטניק מתל תרומת בריטניה, באמצעות האגודה למען החייל.

בנוסף, מופיעים מצטיינים כל טקס יום העצמאות בהר הרצל במופע של בניית צורות חיות כחלק מן הדגלנות שנערכת ברחבה.

◄המידע על ‘מצטיין הנשיא – אות הצטיינות לחיילי צהל’ הובא באדיבות ויקיפדיה – בהרחבה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן