חדשות משה נעים עיתונות | תקשורת המונים

נשיא מועצת העיתונות חנן מלצר, זכה ברוב – ארגון העיתונאים, פרש

לטענת ארגון העיתונאים פרישתם ממועצת העיתונות והתקשורת באה על רקע ניגוד העניינים, לכאורה של כב' השופט בדימוס חנן מלצר, יושב ראש חברת הביטוח מגדל, בשל כך, הודיעה יושב ראש ארגון העיתונאים הגב' נורית קנטי, כי הארגון, החליט לפרוש מן המועצה ◄ המועצה, קוראת לחברות וחברי ארגון העיתונאים לחזור לשורות העשייה המשותפת והמאבק ל'הגנת חופש העיתונות' וקיום תקשורת מקצועית ואתית.
0
0

נשיא מועצת העיתונות והתקשורת כבוד השופט בדימוס חנן מלצר, מי שכיהן כשופט בבית המשפט העליון בשנים; 2007-2021, וכמשנה לנשיאת בית המשפט העליון, זכה אמש (ראשון, י”ט באדר א’ התשפ”ב) ברוב גדול וברור, על מינויו כנשיא מועצת העיתונות של ישראל.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק או בטוויטר.

כבוד השופט בדימוס חנן מלצר נשיא מועצת העיתונות והתקשורת עם הגב’ נורית קנטי, יושב ראש ארגון העיתונאים | צילום: ארכיון | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
חנן מלצר, נורית קנטי

ארגון העיתונאים בישראל, ששאג כמו אריה, מתברר ברח כשפן, כשהודיע על פרישה ממועצת העיתונות עם קבלת ההחלטה ברוב גדול וברור, על אישור מינויו של כבוד השופט בדימוס חנן מלצר נשיא מועצת העיתונות והתקשורת.

לטענת ארגון העיתונאים בישראל פרישתם באה על רקע ניגוד העניינים, לכאורה של כב’ השופט בדימוס חנן מלצר, יושב ראש חברת הביטוח מגדל, בשל כך, הודיעה יושב ראש ארגון העיתונאים הגב’ נורית קנטי, כי הארגון, החליט לפרוש מן המועצה.

לדבריה של קנטי; “כלי תקשורת או עיתונאי שמעוניין להרים תחקיר נוקב על חב’ ביטוח “מגדל” ייאלץ לחשוב פעמיים על כך שייאלץ להתעסק לא רק עם סוללת עורכי דין, אלא לקחת בחשבון שלא יהיה לו גיבוי מנשיא מועצת העיתונות.

מבחינת הארגון, הקש ששבר את גב הגמל הוא החלטת הנשיא מלצר לשמש במקביל יושב ראש חברת הביטוח מגדל – כפל תפקידים שלדעת ארגון העיתונאים, מציב אותו בניגוד עניינים חריף, פוגע בתדמית הציבורית של המועצה והופך את נשיאה לחלק מהבעיה במקום לחלק מהפתרון.

קנטי, הוסיפה, כי; “הבענו ביקורת חריפה על המועצה – על היעדר רלוונטיות, ניגודי עניינים, התנהלות בלתי תקינה ובזבוז כספים.

עם היוודע דבר מינויו של מלצר לתפקיד יושב ראש חב’ מגדל, דרשנו לקיים דיון והצבעה, שהתקיימו היום (א) ובהם מלצר, זכה לגיבוי מרוב חברי המועצה“.

ניסיון הטלת דופי בכב’ שופט בית משפט העליון בדימוס חנן מלצר גובלת בחשד לטוהר כוונותיו של ארגון העיתונאים בשערורייה

בנוסף לכישוריה המופלאים וריבוי הכובעים של נורית קנטי, על פי עדותה; עיתונאית. מגישה ועורכת אקטואליה וחדשות בגלי צהל, בעלת הטור “דבר העורכת”, מנחה אירועים ושבתות-תרבות, מרצה ועורכת הכשרות בנושאי תקשורת…

קנטי, צירפה בקלות למה לא? תואר נוסף לרזומה המקצועי שלה כמחנכת ומטיפת מוסר; “הבעייתיות של כפל הכובעים של מלצר, זועקת לשמיים והאדישות שבה זה מתקבל בקרב חברי המועצה מעוררת תמיהה.

ניסיון הטלת דופי בכב’ שופט בית משפט העליון בדימוס חנן מלצר ובמועצת העיתונות והתקשורת של ישראל וחבריה ואופן ניסוח הדברים לדעת כותב שורות אלו (מ.נ) גובלת בחשד לטוהר כוונותיו של ארגון העיתונאים בשערורייה.

ייאמר מיד, אין זו הפעם הראשונה שבה נוקטים נציגי ארגון העיתונאים, בשנתיים האחרונות מאז הצטרפותי למועצה באותה טקטיקה נגד מועצת העיתונות ובעיקר נגד יושבי הראש שלה בעבר, למשל נגד כב’ השופטת בדימוס דליה דורנר, נשיאת מועצת העיתונות לשעבר.

לדברי קנטי; “העיתונאים בישראל, שפשוט לא סופרים את מועצת העיתונות” אז היא אומרת… אז אני אומר; מועצת העיתונות היא גוף וולונטרי המורכב מנציגי העיתונאים, עורכים והמוצאים לאור במטרה לקבוע את כללי האתיקה העיתונאית ולשמור על חופש העיתונות בישראל.

מועצת העיתונות אכן כגוף ציבורי שאינו תלוי – לא בשלטון אבל גם לא בהון, על אפה וחמתה וחמתם של חברי ארגון העיתונאים בישראל, היא גוף רלוונטי מאד ונטול פניות של ממש ולכן, הוא הנחשב המועדף והמוביל כיום את נושא העיתונים, העיתונאים והתקשורת בישראל.

מועצת העיתונות, קוראת לחברות וחברי ארגון העיתונאים לחזור לשורות העשייה המשותפת והמאבק ל’הגנת חופש העיתונות’

בתגובה על דברי יושב ראש ארגון העיתונאים הגב’ נורית קנטי, נמסר מטעם מועצת העיתונות, נמסר, כי היא “רואה בצער את פרישת ארגון העיתונאים וזאת מיד לאחר שהנשיא השופט בדימוס מלצר, זכה ברוב גדול בהצבעת אמון בין חברות וחברי המועצה, כי אינה מהלך דמוקרטי.

המועצה, קוראת לחברות וחברי ארגון העיתונאים לחזור לשורות העשייה המשותפת והמאבק ל’הגנת חופש העיתונות‘ וקיום תקשורת מקצועית ואתית.

מועצת העיתונות והתקשורת שרק לאחרונה, הצטרפו אליה גופי תקשורת נוספים גדולים ומשפיעים, כמו; מעריב, ג׳רוזלם פוסט, וואלה ו- 3 תחנות של רדיו אזורי – מקווה לבשר על הצטרפויות נוספות בקרוב.

מועצת העיתונות, תמשיך לפעול בנחישות בהובלת הנשיא השופט בדימוס מלצר, זאת תוך התמקדות ביעדים עדכניים של קידום המקצוע שהוא שליחות.

הנשיא כבוד השופט בדימוס מלצר, ימשיך להוביל את המועצה שלאחרונה, הצטרפו אליה גופי תקשורת נוספים ומשפיעים”. סיכמה את תגובתה מועצת העיתונות.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן