אנרגיה ירושלים כסף מדבר מסים פלילים

נחשפה רשת שהשתלטה על בעלוּת החברות ברשם החברות

משטרת ישראל חשפה רשת של עשרות המעורבים החשודים אף ביצעו עבירות מיסוי והלבנת הון בהיקף הנאמד במאות מיליוני ₪ ◄ לאחר שהמשטרה בשיתוף עם הרשויות בלמו המשך ביצוע העבירות ולחזק את מנגנוני רישום ושינוי פרטי החברות בישראל, החוקרים ממקדים מאמצים לאתר חברות נוספות שנפלו קורבן בידיהם של החשודים, ואנו קוראים לבעלי החברות ברחבי הארץ, לערוך בדיקה מול רשם החברות ובמקרה הצורך להגיש תלונתם.
0
0

משטרת ישראל, הודיעה היום (יום שני י”ח באלול התש”פ) כי חשפה רשת המונה כ-30 חשודים מעורבים ברחבי הארץ בחשד, כי השתלטו על בעלות החברות ברישומי ‘רשם החברות’ ובאמצעות כך, ביצעו עבירות מיסוי ו-הלבנת הון בהיקף הנאמד במאות מיליוני שקלים.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

רב פקד אייזיק סימון, ראש מחלק ההונאה והפשיעה הכלכלית ביחידה המרכזית יחידת חקירות ומודיעין בירושלים | רקע: תחנת דלק | צילום: משטרה | עיבוד: שולי סונגו ©
רב פקד אייזיק סימון

המשטרה באמצעות מחלק ההונאה והיחידה הכלכלית ביחידה המרכזית של משטרת ירושלים, בשיתוף פעולה עם; רשות המסים, רשם החברות ב‘משרד המשפטים’ ו‘משרד האנרגיה’ מנהלים מזה כחצי שנה חקירה סמויה שבמהלכה נחשפה ‘רשת’ מאורגנת ופוצחה השיטה והדרך שבה פעלו עשרות חשודים ברחבי הארץ.

בשיטה של אמצעות תצהירים כוזבים והגשת מסמכים מזויפים, הצליחו להערים על מנגנוני רשם החברות ולהשתלט הצהרתית על הבעלוּת של מאות וייתכן אלפי חברות שונות ברחבי הארץ ולרשום אותן על שמם, להלן;

 להערים על מנגנוני רשם החברות תוך הגשת תצהירים כוזבים ומסמכים מזויפים, על מנת להשתלט הצהרתית על הבעלות של מאות וייתכן אלפי חברות שונות ברחבי הארץ ולרשום אותן על שמם.

שימוש במסמכים המעידים על בעלותם בחברות, על מנת לפתוח חשבונות בנק וקבלת אשראי באופן המקביל לחשבונות החברה המקוריים.

הוצאת חשבוניות פיקטיביות בשם החברה תוך ביצוע עסקאות בשווי מוערך של מאות מיליוני שקלים ובדרך זו, אף הונו החשודים את הרשויות וגרפו לכיסם מיליוני שקלים תוך פגיעה בקופת המדינה ובציבור.

עם התקדמות החקירה, התחזק החשד לגבי מניע החשודים, שהנו להשתמש בשמן של אותן חברות לגיטימיות, מרביתן עוסקות או בעלות זיקה בתחום אספקת האנרגיה והדלקים, על מנת לבצע עסקאות ועבירות הלבנת הון ומיסוי בהיקף המוערך במאות מיליוני שקלים.

זאת ללא ידיעתם של הבעלים הרשמיים בחברות ותוך הכנסת ידם של החשודים לכיסו של הציבור וקופת המדינה, וגריפת הכספים לכיסם האישי.

המשטרה; עם מעבר החקירה לשלב הגלוי, פשטה המשטרה, יחד עם הרשויות על בתיהם ועסקיהם של 30 חשודים ברחבי הארץ. 

עוד חשפו חוקרי המשטרה, כי בבעלותם של חלק מן החשודים יש תחנות דלק במספר ערים ברחבי ישראל, וכי חלק מהדלקים אשר נסחרו על ידי החשודים וסופקו לציבור, התגלו כדלקים שהנם מהוּלים בחומרים נוספים בניגוד לחוק ואף עולה החשד שבעקבות כך נגרמו נזקים לרכבם של עשרות ומאות אזרחים.

הבוקר, עם מעבר החקירה לשלב הגלוי, פשטה המשטרה, יחד עם הרשויות על בתיהם ועסקיהם של 30 חשודים ברחבי הארץ והם עוכבו \ נעצרו לחקירה. במהלך החיפושים פעלה המשטרה בשיתוף הרשויות על מנת להקפיא נכסי נדלן וכ-9 רכבים בהם רכבי יוקרה ומשאיות וכן הוקפאו חשבונות בנק.

רשות המסים; “מדובר בפרשיה חמורה לפיה חברו גורמים עבריינים יחד עם בעלי מקצועות חופשיים”.

רשות המסים; “עבירות המס בפרשה נחקרות על ידי מחלקת חקירות מכס ו-מעמ ירושלים בשיתוף יחידת יהלום ב’רשות המסים‘. בהתאם לחשד, מדובר בפרשיה חמורה לפיה חברו גורמים עבריינים יחד עם בעלי מקצועות חופשיים.

בין המעורבים; עורך דין ו-רואי חשבון וביצעו עבירות של קיזוז והפצת חשבוניות מס פיקטיביות בניגוד לחוק מעמ ופקודת מס הכנסה וכן עבירות על חוק איסור הלבנת הון במאות מיליוני שקלים בענף הסולר והדלקים.

על פי החשד מבצעי העבירות, גנבו חברות לגיטימיות והשתמשו ב-יישות המשפטית הלגיטימית ללא ידיעתם של בעלי החברות ב-הוצאת חשבוניות מס פיקטיביות והכנסתם לספריהם שלהם.

החשודים לא בחלוּ בכל אמצעי והכינו דוקומנטציה פיקטיבית ואף השתמשו בה לצורך הלבנת הכספים שהתקבלו כתוצאה מ’הפרי האסור’ של העבירות שביצעו”.

משרד האנרגיה; “נבצע בקרות בכלל תחנות הדלק בישראל, כך שאזרחי המדינה, ייהנו מדלק תקני העומד בסטנדרטים הגבוהים ביותר”.

משרד האנרגיה; “במסגרת מבצע הפיקוח המשולב הובילו מפקחי וחוקרי מינהל הדלק במשרד האנרגיה, את תהליך בחינת איכות הדלק ותפיסת הדלק בתחנות ובאתרים בהם קיים חשד לביצוע ערבובים ומהילות.

מינהל הדלק והגז במשרד האנרגיה, ימשיך ויבצע בקרות בכלל תחנות הדלק בישראל, כך שאזרחי המדינה, ייהנו מדלק תקני העומד בסטנדרטים הגבוהים ביותר”.

מטעם דוברות המשטרה (ירושלים) מסר עופר סולומון לאתר כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה, כי לאחר שהמשטרה בשיתוף עם הרשויות הצליחו לבלום את המשך ביצוע העבירות ולחזק את מנגנוני רישום ושינוי פרטי החברות בישראל, החוקרים ממקדים מאמצים לאתר חברות נוספות שנפלו קורבן בידיהם של החשוּדים.

המשטרה, הודיעה,  כי היא קוראת לבעלי החברות ברחבי הארץ, לערוך בדיקה מול רשם החברות ובמקרה הצורך להגיש את תלוּנתם.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן