בנקים חדשות בריאות קורונה | Covid-19

נגיד בנק ישראל: חשוב שגלגלי הכלכלה ימשיכו להסתובב במרץ

בתוך כך, מבצעת חטיבת המחקר בבנק הערכות שוטפות ביחס להשפעת משבר הקורונה על הכלכלה הישראלית. על-פי תרחיש הבסיס, בהתאם להתפתחויות עד כה ובהנחה שהאירוע יסתיים עד סוף הרבעון השני, המשבר צפוי להביא לפגיעה של כ-0.7 אחוזי תוצר בצמיחה השנה ◄ עם זאת, מדובר באירוע מתגלגל וקיימת אי ודאות גדולה באשר להמשך התפשטות הנגיף והמשמעויות הנובעות מכך, וכפועל יוצא ישנם תרחישים נוספים שבהם הפגיעה תהיה משמעותית יותר.
0
0

בעוד הערב, נמשכות ונרשמו ירידות חדות ב’וול סטריט’ עקב הבהלה מ’נגיף הקורונה’. בתוך כך, נרשמו קריסות של בורסות אירופה; החוזים על הנפט מסוג ה-WTI צנחו ב-20.9% לשיעור של 32.65 דולר לחבית – שפל של 4 שנים. ובירידה היומית הגדולה מאז שנת 1991 – “ימי מלחמת המפרץ הראשונה” מוקדם יותר התייצב היום (שני, ‏‏‏י”ג באדר, תש”ף) נגיד בנק ישראל, פרופ’ אמיר ירון, על תקן המרגיע הכלכלי; “השווקים בישראל מתפקדים היטב מבחינת הנזילות הנדרשת למסחר”.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

פרופ’ אמיר ירון, נגיד בנק ישראל, ברקע: ’נגיף הקורונה’ | עיבוד ממחושב: שולי סונגו©
פרופ’ אמיר ירון, נגיד בנק ישראל

להלן דברי הנגיד, פרופ’ ירון, “לנוכח המצב בשווקים וההערכות ל-נגיף הקורונה | Covid-19; כינסתי היום, יחד עם המפקחת על הבנקים, את ראשי המערכת הבנקאית. זאת, כדי לדון, כיצד הם יכולים לסייע בהתמודדות עם ההשלכות הכלכליות של התפשטות נגיף הקורונה ולעמוד מקרוב אחר היערכותם לאספקת שירותי בנקאות סדירים.

המערכת הבנקאית חסונה וחיוני שהבנקים, יידעו למצוא את האיזון בין מדיניות אשראי אחראית לבין צרכי המימון של המשק – ובמיוחד ביחס לסקטור העסקי ובדגש על העסקים הקטנים והבינוניים.

אני עומד בקשר שוטף עם ראש הממשלה, שר האוצר, וכל בעלי התפקידים במערכת הכלכלית – כדי לתכלל את פעולותינו בכל הקשור לאירוע זה. הוריתי על הקמת צוות מיוחד, בראשות המשנה לנגיד בנק ישראל אשר מנטר ומנתח את ההתפתחויות בשווקים הפיננסיים.

אנו עוקבים מקרוב כמובן אחר ההתפתחויות בבורסות ברחבי העולם ובארץ, וניכר כי חרף הירידות, השווקים בישראל מתפקדים היטב מבחינת ה’נזילוּת‘ הנדרשת למסחר.

זאת ועוד; אנחנו ערוּכים לכל התפתחות; בכל מצב של החמרה או סימנים לכשלי שוּק בשווקים הפיננסיים יש ל-בנק ישראל את הכלים כדי להחזיר את הנזילות לשווקים. יתרה מכך, לגופים המפקחים, יש את הכלים על מנת להתמודד עם החמרה בסיכונים הפיננסיים בעולם ובישראל.

בתוך כך, מבצעת חטיבת המחקר בבנק ישראל, הערכות שוטפות ביחס להשפעת ‘משבר הקורונה על הכלכלה הישראלית‘. על-פי תרחיש הבסיס, בהתאם להתפתחויות עד כה ובהנחה שהאירוע יסתיים עד סוף הרבעון השני, המשבר צפוי להביא לפגיעה של כ-0.7 אחוזי תוצר ב-צמיחה השנה.

נגיד בנק ישראל; “אירוע הקורונה, פוגש את המשק במקום טוב מאוד” 

עם זאת, מדובר באירוע מתגלגל וקיימת אי ודאות גדולה באשר להמשך התפשטות הנגיף והמשמעויות הנובעות מכך וכפועל יוצא, ישנם תרחישים נוספים שבהם הפגיעה תהיה משמעותית יותר.

יחד עם זאת, כאשר תיבלם התפשטות נגיף ה-קורונה | Covid-19, צפויה חזרה של התוצר לתוואי ששרר לפני המשבר והדבר יתבטא בהאצה זמנית בצמיחה. קצב ההתאוששות יושפע מצעדי המדיניות שיינקטו במהלך המשבר כדי למתן את נזקיו”.

“אירוע הקורונה, פוגש את המשק במקום טוב מאוד” – אומר הנגיד, פרופ’ ירון, ומוסיף; “הנתונים הכלכליים החזקים – ביניהם; יחס חוב תוצר ושיעור אבטלה נמוכים, עודף בחשבון השוטף, רמה גבוהה של יתרות מטבע חוץ ומערכת פיננסית חסונה – מגדילים את העמידות של המשק למול ההתפתחויות.

חשוב גם שאדגיש, כי אנו תומכים ונמשיך לתמוך ככל שנצטרך בפעילות העסקית במשק, כך שהמשק, יוכל להמשיך לייצר ולהתפתח. המדיניות המוניטרית, ממשיכה ותמשיך להיות מאוד מרחיבה; הריבית הנמוכה תומכת בפעילות הכלכלית“.

בנק ישראל בראשותי, מצהיר נגיד בנק ישראל, פרופ’ ירון, ימשיך ללוות את ההתפתחויות הכלכליות ולא נהסס לפעול במסגרת סמכותנו כדי להוסיף ולתמוך בפעילות הכלכלית והפיננסית במשק. אני גם בטוח שהממשלה, תמשיך לעשות את חלקה, כדי לסייע למשק ככל שיידרש.

חשוב שגלגלי הכלכלה הישראלית, ימשיכו להסתובב במלוא המרץ, ככל שניתן. אני סמוך ובטוח שהמשק הישראלי, המורגל אולי יותר מכל משק אחר בעולם, לקיים פעילות כלכלית איתנה תחת אי-ודאות ותנאים שמשתנים במהרה, יצלח את התקופה הקרובה, תוך פגיעה מינימלית. סיכם נגיד בנק ישראל, פרופ’ אמיר ירון.

 

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן