טכנולוגיות תקשורת רשויות מקומיות

משרד התקשורת אישר ניסויים לקידום טכנולוגיות אלחוטיות

שימוש בטכנולוגיות אלו, יאפשר מימוש יישומים שונים, כגון; איסוף נתוני טמפרטורה, מידע אודות איכות הסביבה, קריאה מרחוק של מוני חשמל ומים, ניהול וניטור פחי אשפה חכמים, שליטה על תאורה חכמה, ניהול חניות ועוד. השימוש ביישומים אלו על ידי גופים נותני שירות, כגון; רשויות מקומיות, צפוי להביא להתייעלות ◄שר התקשורת מר קרא;  "הציבור הישראלי הוא צרכן טכנולוגיה, ניסויים אלו, יובילו  את הקידמה הטכנולוגית במדינה לרווחת הציבור ולתועלתו".
0
0
שר התקשורת, איוב קרא | רקע: טכנולוגיות אלחוטיות | צילום: Remi Jouan, ויקיפדיה
שר התקשורת, איוב קרא | רקע: טכנולוגיות אלחוטיות | צילום: Remi Jouan, ויקיפדיה

משרד התקשורת בראשות השר וחבר הכנסת איוב קרא, עושה עוד צעד לקידום טכנולוגיות אלחוטיות בתדרים ללא רישוי לקידום ויישום “אינטרנט של הדברים” – IOT. שר התקשורת מר קרא, אמר, כי; “הציבור הישראלי הוא צרכן טכנולוגיה, ניסויים אלו, יובילו  את הקידמה הטכנולוגית במדינה לרווחת הציבור ולתועלתו”.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק’ או בטוויטר.

במסגרת אותה מדיניות של משרד התקשורת לשימוש בטכנולוגיות מתקדמות המשרד הודיע היום (רביעי, כ”ג בטבת התשע”ח) כי הוא מתיר למספר חברות תקשורת לבצע ניסויים תוך שימוש ב‘רשתות אלחוטיות’ על מנת לבחון את הטכנולוגיות לצורך ישומים מתקדמים שונים.

משרד התקשורת אישר ל‘חברות תקשורת’ לבצע ניסויים ב‘טכנולוגיות מתקדמות’ שיאפשרו תקשורת אלחוטית בקצבים נמוכים, ל-צרכנים בעלי מקור אנרגיה מוגבל לטווחי כיסוי ארוכים ועונה בכך לצורך יישומים של שירותי IoT (Internet of Things) רבים ולמעשה המוגדר כמעין אינטראקציה ותקשורת של מכשירים חכמים עם מכשירים אחרים, אובייקטים, סביבות ותשתיות כאלה או אחרות.

 החברות יבחנו את המשמעויות של מימוש הטכנולוגיות ויעביר דיווח בעניין למשרד התקשורת

ממלא מקום ‘דובר משרד התקשורת’ עורך דין אמיר סגיר, מסר, לפורטל כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה, כי; שימוש בטכנולוגיות אלו, יאפשר מימוש יישומים שונים, כגון; איסוף נתוני טמפרטורה, מידע אודות איכות הסביבה, קריאה מרחוק של מוני חשמל ומים, ניהול וניטור פחי אשפה חכמים, שליטה על תאורה חכמה, ניהול חניות ועוד.

השימוש ביישומים אלו על ידי גופים נותני שירות, כגון; רשויות מקומיות, צפוי להביא להתייעלות אנרגטית וכלכלית, ניהול יעיל של משאבים ולשירות טוב יותר לאזרחים ולצרכנים השונים.

הניסויים צפויים להימשך כשנה ובמהלכם, החברות יבחנו את המשמעויות של מימוש הטכנולוגיות ויעביר דיווח בעניין למשרד התקשורת.

כמו כן ובהתאם להחלטת המשרד, יתקיים ניסוי רב משתתפים באיזור גאוגרפי מוגדר על מנת לבחון את קיום המשותף של מערכות של החברות השונות. בתום תקופת הניסוי ולאור תוצאות הניסויים, תגובש מדיניות משרד התקשורת בנושא.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן