חדשות נדל"ן

משרד המשפטים רושם הישג זינק במדד Doing Business

הישג למשרד המשפטים: זינוק של 41 מקומות ((מקום 49 לעומת מקום 54 במדד הקודם) ב'מדד קלות עשיית העסקים העולמי' (Doing Business) שהתבטא בדירוג 'רישום נכס' במדדDoing Business של בנק העולמי ◄מהפכה זו, החלה בשנים האחרונות, לאחר ששרת המשפטים חברת כנסת איילת שקד, שמה דגש על הקלה ברגולציה וקידום סביבה משפטית תומכת עסקים בכלכלה הישראלית.
0
0
איילת שקד עם אמי פלמור
איילת שקד עם אמי פלמור

מהפכת השירותים המקוונים וההתייעלות הארגונית באגף רישום והסדר מקרקעין (‘טאבו’) ב-משרד המשפטים, זקפה למדינת ישראל, דירוג גבוה בקטגוריית רישום נכס של ‘מדד קלות עשיית העסקים העולמי’ (Doing Business). דירוגה הכללי של מדינת ישראל בהישג של זינוק של 41 מקומות (מקום 89 לעומת מקום 130 במדד הקודם), מה שהשפיע באופן משמעותי על עלייה של 5 מקומות בדירוג הכללי של מדינת ישראל במדד Doing Business (מקום 49 לעומת מקום 54 במדד הקודם).

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק’ או בטוויטר.

עלייה זו בדירוג הכללי היא נובעת בעיקר בעקבות מהשיפור הדרמטי ב’דירוג רישום הנכס‘. עלייה זו בדירוג הכללי, נובעת בעיקר מהשיפור הדרמטי בדירוג רישום הנכס. את העלייה הדרמטית בדירוג ניתן לזקוף בעיקר לזכות מהפכת השירותים המקוונים וההתייעלות הארגונית באגף רישום והסדר מקרקעין (טאבו) במשרד המשפטים.

ההתייעלות בשנים האחרונות, עליה הורתה שרת המשפטים חברת כנסת איילת שקד, להשים דגש על הקלה ברגולציה וקידום סביבה משפטית תומכת עסקים בכלכלה הישראלית – אותם הובילה מנכלית המשרד, עורכת הדין אמי פלמור.

בפעולותיה של הגב’ פלמור שהובילו למהלכי טיוב הרגולציה והפחתת הביורוקרטיה במשרד המשפטים ואת הרפורמה בתחום ‘רישום המקרקעין’ אותם הוציא אל הפועל מנהל אגף רישום והסדר מקרקעין, עורך דין שלומי הייזלר.

במהלכי השיפור וההתייעלות ב‘טאבו’ ניתן להבחין בפיתוח המערכות המקוונות החדשות, שאפשרו את ביצוע מרבית הפעולות באופן מקוון. כך שהיום, ניתן לרשום הערת אזהרה ו-עסקאות מכר מרחוק ולעשות שימוש ב’נסח טאבו דיגיטלי‘ כמסמך מקורי וזאת מבלי להזדקק לשירותים הפרונטאליים בלשכות הטאבו.

לאלה, נוספו סנכרון ויצירת ממשקי פעילות אוטומטיים מול הבנקים, הרשויות המקומיות ו‘רשות המסים’ וצמצום פעולות וטפסים שהכבידו ביורוקרטית על תהליך רישום נכסי המקרקעין בישראל.

כלל המהלכים, הביאו לקיצור משמעותי בזמני קבלת השירות ולהפחתה של העלויות עבור שירותים אלה, מצדו של האזרח.

█ “העלייה בדירוג רישום הנכס היא חלק ממהלך תכנוני ואסטרטגי כולל במשרד המשפטים, ששם דגש על טיוב רגולציה והפחתה של ביורוקרטיה”

מדד Doing Business של הבנק בעולמי הוא המדד המצוטט ביותר בעולם העסקים והכלכלה הגלובאלי ולכן, הגדירה הממשלה את העלייה בדירוג מדינת ישראל כיעד לאומי, שאת העיסוק בו מובילים אגף החשב הכללי במשרד האוצר ואגף ממשל וחברה במשרד ראש הממשלה.

המדד מחולק ל-9 דירוגי משנה, בתחומים וביניהם; חיבור לחשמל, קבלת אשראי, חדלות פירעון, הגנה על משקיעי מיעוט, אכיפת חוזים ועוד.

סגנית מנהל אגף דוברות, הסברה ותקשורת של משרד המשפטים, הגב’ מיכל גת-שפירא, מסרה לפורטל כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה, כי; מדד רישום נכס הוא אחד המדדים המרכזיים, שבו לאורך השנים דורגה מדינת ישראל במקום נמוך מאוד.

בהתאם, לעלייה המשמעותית שגרמה הרפורמה בטאבו הייתה השפעה לא מבוטל על דירוגה הכללי של מדינת ישראל.

שרת המשפטים, חברת כנסת איילת שקד; “בשנים האחרונות התמקדנו בקידום נושאים שלא זכו לתשומת לב מספקת בעבר, אבל יש להם השפעה מכריעה על הכלכלה הישראלית. המהפכה בטאבו, מוכיחה את עצמה גם בזירה הכלכלית הבינלאומית והשיפור של ב-מדד Doing Business, צפוי להגדיל את הפעילות הכלכלית ולמשוך משקיעים לישראל.

אני מודה למנכלית המשרד, הגב’ אמי פלמור ומנהל הטאבו, עורך דין שלומי הייזלר, על הובלת המהלך המורכב”. סיכמה שרת המשפטים, חברת כנסת שקד.

“העלייה בדירוג רישום הנכס היא חלק ממהלך תכנוני ואסטרטגי כולל במשרד המשפטים, ששם דגש על טיוב רגולציה והפחתה של ביורוקרטיה, תוך הנגשת שירותים ומעבר למקוונות לטובת החברה והכלכלה בישראל, אמרה, מנכלית משרד המשפטים, הגב’ אמי פלמור.

משרד המשפטים, ממשיך לפעול ל‘טיוב רגולטורי’ גם בתחומי אחריותו הנוספים, דוגמת; רישום חברות, קניין רוחני, חדלות פירעון ועוד – ואני מאמינה שההישגים שלנו בתחומים אלה, ישתקפו בעתיד גם במישור הבינלאומי“.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן