חקלאות אקולוגית חקלאות ימית חקלאות ישראל

משרד החקלאות: כך יהפכו אצות לחומר גלם ב-קולינריה הישראלית

משרד החקלאות, מזמין אתכם היום (שני) לבוא ולהתנסות ב'קריה החקלאית' של משרד החקלאות בראשון לציון, עם מוצרי אצות לחומר גלם ב'קולינריה של ישראל' ואף מעבר לה! ◄ קיימות בארץ כ- 20 חברות המייצרות אצות ומעסיקות למעלה מ-200 עובדים בשטחי גידול מקומיים המשתרעים על פני כ-230 דונם ◄ 'ענף האצות' בישראל צפוי להגיע למעלה מ-900 דונם בתוך מספר שנים. על פי ניתוח הענף בשנים האחרונות, הכנסות הענף, נאמדות בכ- 220,000,000 ₪.
0
0
אבקת אצות ספירולינה - כף עץ מסודרת, כוס שייק טרי מספירולינה, קערות עם אבקת ספירולינה וכדורי ספירולינה על שולחן אפור | עיבוד צילום ממחושב: שולי סונגו©
אבקת אצות ספירולינה

לא רק על הסוּשִי (鮨, 鮓 או 寿司) לבדו יחיה האדם, יש גם אצות-ים וגם אצות בריכות גידול מלאכותיות – מומחי ‘ענף האצות’ ( (Algae; ביחיד; Alga)) מתרכזים במקום אחד ביום אחד, הבוקר הזה, יום שני, ב’ באלול התשע”ט, 2.9.2019, בשעה 10:00, בכנס מיוחד המהווה חלק בלתי נפרד מפיתוח ‘ענף האצות’ בישראל, ב’קריה החקלאית’ של משרד החקלאות בעיר ראשון לציון.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

בכנס האצות המיוחד מטעם משרד החקלאות, יוצגו נתונים, יוזמות חדשות והתנסות במוצרים. כידוע, באזורים, מסוימים בעולם, האצות, הפכו כבר מזמן למוצר ייחודי בתפריט.

בישראל, למדנו להכיר אותן בעיקר בצורתן המגולגלת, עם אורז ותוספות מגוונות, במאכל האסייתי היפני הפופולרי בישראל, הנקרא; סוּשִי.

אך מאז השתלבותו של הסושי בקולינריה הישראלית ועד היום עברו המון אצות ב-ים וגם ב-בריכות גידול מלאכותיות.

אגף הדיג במשרד החקלאות, המקיים ומארגן את הכנס, יסקור את ההיבטים המרכזיים ב‘ענף האצות’; הרחבת הפעילות בענף, פיתוחים בתחום ה-ביוטכנולוגיה, הצגת טכנולוגיות ופתרונות מתקדמים, הצגת זנים פופולריים והתנסות במוצרים.

וגם התחזית – מה עוד צופה לנו הענף?

מנתוני משרד החקלאות, עולה, כי קיימות כ- 20 חברות המייצרות אצות הפזורות באזורים שונים בארץ, כאשר חברות אלה מעסיקות למעלה מ-200 עובדים בשטחי גידול מקומיים המשתרעים על פני כ- 230 דונם.

על פי הערכות אנשי משרד החקלאות, צפוי ‘ענף האצות’ בישראל להגיע למעלה מ-900 דונם בתוך מספר שנים.

על פי ניתוח הענף בשנים האחרונות, הכנסות הענף, נאמדות בכ- 220,000,000 ₪.

█ בכנס של ‘ענף האצות’ בישראל, ישתתף מנכל ‘איגוד חברות האצות של מדינות אירופה’

במשרד החקלאות, מודעים להתפתחות הענף ולצורך פיתוחו ולהפיכתו לאחד מענפי החקלאות הבולטים בישראל, אי לכך, עורך אגף הדיג במשרד החקלאות את כנס האצות במסגרתו יוצגו כל החידושים, הטכנולוגיות ונציגים מהחברות הישראליות המתמחות בענף.

בתוך כך, במסגרת הכנס מיוחד של ‘ענף האצות’ בישראל, ישתתף בכנס מנכל ‘איגוד חברות האצות של מדינות אירופה’ אשר יציג את התפתחות ענף האצות העולמי, ובפרט במדינות אירופה.

לצד זאת, תצגנה גם חברות מקומיות המתמחות בתחום את הכלים והתוצרים פורצי דרך בענף, כגון; חוות סיקורה, שתוצריה נמכרים בכ-250 נקודות מכירה ברחבי ארץ ישראל, אשר תציג את הטכנולוגיה הייחודית של גידול האצות בהיקף של כ-60 טון בשנה; חברת אלג’מור, יצרנית הספירולינה הטרייה בהיקפים מסחריים ומוכרת ב-3 יבשות של כדור הארץ.

במסגרת זו, יתעסקו נציגי החברה בפיתוחים פורצי דרך אשר מובילים את האצה המוכרת לכולם במדפי בית המרקחת אל מדפי הסופרים ורשתות שיווק המזון.

לדברי מומחים במשרד החקלאות הכלים שיינתנו, השינוי בתפיסה המחשבתית שנעשית בשנים האחרונות ומסלולי הפיתוח של המדען הראשי במשרד החקלאות והרשות לחדשנות, יביאו לניהול מושכל יותר בתחום ולחיסכון בהוצאות לעובדים בענף.

עוד בכנס הבוקר (ב) האורחים, יוכלו להתנסות במוצרי האצות בדמות של מוצרים מוגמרים, כגון; אבקות ומשחות, לצד טעימות של שייקים, גלידות וממרחים.

בין הזנים שיימצאו בכנס; ספירולינה (מיקרו-אצה ירוקה כחולה), גרצצלירה ו-אולבה, המשמשים כ-תוספי תזונה וקוסמטיקה.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן