חדשות בריאות צרכנות

משרד החקלאות יבחן הגדלת מכסות הביצים לרגל החגים

"הבטחה של אספקה סדירה של ביצים לצרכנים בתקופת החגים עומדת בראש סדר העדיפויות של משרד" -כך כתב אתמול מנכל משרד החקלאות, מר שלמה בן אליהו, אל יושב ראש מועצת הלול, מר צפניה שאולקר והנחה אותו להגיש המלצות בתוך כ-10 ימים בדבר הצורך של הגדלת מכסות הביצים המקומית וקבע, כי המשימה הראשונה של הענף היא שלא תחסר אפילו ביצה אחת במהלך תקופת החגים.
0
0
מנכל משרד משרד החקלאות, מר שלמה בן אליהו, הורה לבחון הגדלת מכסות הביצים המקומיות רגל החגים | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
מנכל משרד משרד החקלאות, מר שלמה בן אליהו, הורה לבחון הגדלת מכסות הביצים המקומיות רגל החגים | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

מנהל משרד משרד החקלאות, מר שלמה בן אליהו, הורה לבחון הגדלת ‘מכסות הביצים המקומיות’ לרגל חגי תשרי הרבים, בעקבות דיווחים שהתקבלו במדינות מערב אירופה בימים האחרונים מהם, עולה, כי עשרות מיליוני ביצים הנגועות ב’קוטל חרקים’ שהגיעו אל השווקים וחשודות כ’מסוכנות לציבור’. החומר המסוכן, אשר נמצא בקוטל החרקים, מיועד במקורו  לטיפול בטפילים חיצוניים ומשתמשים בו גם נגד טפילים בכלבים וחתולים.

 ■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

מקורו של הזיהום בהולנד, שם נפגעו ממנו יבואני ביצים ממדינות גרמניה, בלגיה, צרפת. גרמניה, בלגיה ו-צרפת, אינן מאושרות לייבוא ביצים לישראל והייבוא האחרון של ביצים מהולנד לארץ ישראל היה בשנת 2014.

בעת הצורך, עיקר יבוא הביצים לישראל מתבצע מספרד. על מנת לחדד את הנהלים ניתנה הוראה לא לאשר ייבוא ביצים מהולנד במידה ותגיע בקשה לכך.

על מנת לוודא שמגדלי התרנגולות לביצים בישראל אינם משתמשים בחומר או בקבוצת החומרים בהם השתמשו בהולנד, פנה מנכל המשרד אל השירותים הווטרינריים על מנת שיערכו בדיקה מקיפה בכדי לוודא שלא נעשה שימוש בישראל בחומרים אשר התגלו ביבשת אירופה.

לגדיל מכסות הביצים המקומית, כך שתבטיח אספקה סדירה של ביצים לתושבי המדינה ובדגש על תקופות החגים.

במקביל, במשרד החקלאות החליטו שלא לקחת סיכון, והחלו בבדיקה של השפעות האירוע במערב אירופה  על אספקת הביצים הסדירה לאזרחי מדינת ישראל, כיוון שבתקופת החגים, המאופיינים ב’צריכה גבוהה‘ הפער מושלם מ’ייבוא מבוקר‘.

הבטחה של אספקה סדירה של ביצים לצרכנים בתקופת חגי ישראל, עומדת בראש סדר העדיפויות של המשרד. במכתב ששלח אתמול (שני, ) מנכל משרד משרד החקלאות, מר שלמה בן אליהו, אל יושב ראש מועצת הלול, מר צפניה שאולקר,  כידוע המועצה לענף הלול היא מועצה סטטוטורית, אחת ממועצות הייצור והשיווק הפועלות במסגרת משרד החקלאות, וממונה על הסדרת תחום משק העופות בישראל.

מנכל משרד החקלאות הנחה את מר שאולקר, להגיש המלצות בתוך כ-10 ימים בדבר הצורך של הגדלת מכסות הביצים המקומית, כך שתבטיח אספקה סדירה של ביצים לתושבי המדינה, ובדגש על ‘תקופות החגים’.

במכתבו מדגיש המנכל, מר בן אליהו, כי המשימה הראשונה של הענף היא שלא תחסר אפילו ביצה אחת במהלך תקופת החגים.

ענף הלול בישראל, הינו ענף מפוקח אשר במסגרתו מחולקות מכסות ביצים ל-מגדלים השונים. על מנת לפעול ביעילות המקסימלית נקבעת מכסת הביצים בצורה כזו, אשר תתאים לביקוש בכלל ימי השנה.

בתקופות בהם גובר הביקוש לביצים על ההיצע הקבוע, כדוגמת תקופת החגים, נפתחות מכסות זמניות לייבוא אשר מהוות כחלקיק האחוז, מכלל הייצור המקומי.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן