דגים | עולם המים חקלאות ישראל

משרד החקלאות הורה דגי לוקוס אסורים לדיג בחופים עד סוף יוני

פגיעה בדקרים בתקופה זו, תהווה פגיעה משמעותית בדור הבא של דגים חשובים אלה החיים לאורך חופי ישראל ◄ פקחי 'היחידה הימית של רשות הטבע והגנים' הבהירו, כי האיסור לדוג דגים מתת משפחת ה'דקרים' נועדה להבטיח, עד כמה שניתן את השלמת תהליך ההתרבות התקין והסדיר של הדגים הנכחדים, הללו.
0
0
דקר הסלעים (לוקוס) | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
דקר הסלעים (לוקוס)

בעוד מדינת ישראל, הטילה סגר ימי על רצועת עזה בעקבות הפרחת בלוני תבערה, גם נגד דייגי ישראל, הוטל על ידי המדינה, איסור לדוג דגים מתת משפחת ה’דקרים’ , עד לסוף חודש יוני (30.6.2019) – כך הודיעו אתמול (חמישי, י’ בסיון התשע”ט) לציבור הדייגים אגף הדיג ב’משרד החקלאות’ בשיתוף ‘היחידה הימית של רשות הטבע והגנים’.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

משפחת ה‘דקרים‘ בהן דקר הסלעים (שם מדעי; Epinephelus marginatus; שם עממי; לוקוס סלעים, לוקוס אדום או דאור) הדקר, הידוע ביותר בים התיכון ובחופי צפון אפריקה.

דקר הסלעים הוא דג מתבודד הנוטה לחיות בסלעים, בעומק של בין 8 עד 300 מטרים, אולם לא נפוץ מעבר לעומק 60 מטר. לרוב הדגים הצעירים מצויים במים רדודים יותר ואילו הדגים הבוגרים במעמקים.

על פי ויקיפדיה, לוקוס סלעים, נחשב לדג מאכל מבוקש ביותר ומהמשובחים בים התיכון, בשל כך סובל מדיג יתר ונמצא ב’סכנת הכחדה‘.

הדקר, יאכלס מערה או כוך בסלעים בעל שתי יציאות או יותר שאותם יהפוך למשכנו ואף יאמץ כוכים נוספים בסביבתו כמפלט זמני והגנה. פתח הכוך, יהיה גדול במעט מגופו, כדי למנוע כניסת דגים גדולים יותר.

הפעילות המינית של דקר הסלעים מתחילה בעונת האביב וכעת תחילת עונת הקיץ עם השרצות.

כידוע, דגי דקר הסלעים, בוקעים מן הביצה ומתבגרים כ-נקבות ובשלב מאוחר יותר של חייהם חלקם ישנו את מינם לזכרים בתהליך הנקרא; ‘דיכוגמיה‘ (Dichogamy) היא מצב של הפרדה בזמן בין ביטוי התכונות הנקביות והזכריות באורגניזמים דו-מיניים.

█ אגף הדיג במשרד החקלאות, מכריז על השלמת תהליך ההתרבות התקין והסדיר של הדגים למען שמירה על משאב הדגה בים

יתרה מכך, פגיעה בדקרים בתקופה זו, תהווה פגיעה משמעותית בדור הבא של דגים חשובים אלה החיים לאורך חופי ישראל.

אגף דוברות משרד החקלאות באמצעות מר עפרי בן שטרית, מסר לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה’ כי בהתאם לסעיף 13 ל’פקודת הדיג’ הודיע פקיד הדיג הראשי והממונה על המחוז במשרד החקלאות, שחל איסור לדוג ‘דקרים’ החל משלשום (12.06.19 ועד לתאריך 30.06.19).

יודגש, כי על אף שנעשה פרסום מוטעה של איסור דיג דקרים בתחילת חודש יוני, הרי שלשום, כאמור, תוקנה הטעות ופורסם איסור מחודש על דיג בים התיכון של תת משפחת הדקרים (מודעה שפורסמה ברשומות).

מדי שנה, ככלל, אגף הדיג במשרד החקלאות, מכריז על ‘תקופת איסור הדיג’ על שיטותיו השונות ב-כנרת ובים התיכון בהתאם לתזמון עונת הרבייה.

זאת במטרה להבטיח, עד כמה שניתן, את השלמת תהליך ההתרבות התקין והסדיר של הדגים למען שמירה על משאב הדגה בים.

ב’משרד החקלאות’ ו‘היחידה הימית של רשות הטבע והגנים’ מוסיפים וקוראים לדייגים לשמור על הנחיית מנהל אגף הדיג במשרד החקלאות, אשר מהווה אינטרס משותף הן לדייגים והן לכל מי שבית הגידול הימי חשוב לו.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן