אנרגיה ירוקה חדשות בריאות מבזקים חדשות ‘כאן ישראל’

משרד האנרגיה: 5 בתי חולים נוספים יחוברו לרשת חלוקת הגז הטבעי

שר האנרגיה, דר' יובל שטייניץ: "במסגרת מדיניות 2030 להעברת ישראל מאנרגיה מזהמת לגז טבעי ואנרגיית השמש, אנו פועלים כל העת לחיבור בתי החולים בכל רחבי המדינה ל-גז טבעי, שיחליף את המזוט והסולר המזהמים שבהם הם משתמשים מזה עשרות שנים. המעבר לגז טבעי יאפשר להוריד את זיהום האוויר בצורה משמעותית ויגרום לחולים, ולתושבים בסביבתם של בתי החולים, לנשום אוויר נקי ובריא יותר".
0
0
שר האנרגיה, דר' יובל שטייניץ, ברקע: מיכון רשת החלוקה של הגז הטבעי | צילום: מיכאל דימרשטיין, לשכת העיתונות הממשלתית | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
דר’ יובל שטייניץ, שר האנרגיה

‘רשות הגז הטבעי’ במשרד האנרגיה, תעניק 37 מיליון ₪, כדי לחבר חמישה בתי חולים נוספים ברחבי הארץ לרשת החלוקה של הגז הטבעי בתוך כשלוש שנים. בתי החולים, שישלימו את החיבור ל’גז הטבעי’ במסגרת התמיכה התקציבית לחברות החלוקה, הם; “שיבא תל השומר” ברמת גן, “בילינסון” בפתח תקווה, “אסותא” ברמת החייל, “רמב”ם” בחיפה ו”גליל מערבי” בנהריה – כך הודיע היום (יום שלישי, כ”ח בטבת התשפ”א) משרד האנרגיה.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

בתי החולים שישלימו את החיבור לגז הטבעי במסגרת התמיכה התקציבית לחברות החלוקה, הם; בית החולים “שיבא תל השומר” בעיר רמת גן, בית החולים “בילינסון” בעיר פתח תקווה, בית החולים “אסותא” ברמת החייל, בית החולים “רמבם” בעיר חיפה ובית החולים “גליל מערבי” בעיר נהריה.

בשלב הבא, יחתמו בתי החולים על ההסכמים מול חברות החלוקה, בתמיכה של משרד הבריאות, לצורך ביצוע הסבתם שתאפשר את השימוש בגז הטבעי.

כזכוּר, שר האנרגיה, דר’ יובל שטייניץ, הגיש במחצית יולי של השנה שעברה (13.7.20) החלטת ממשלה, על רקע התפשטות נגיף הקורונה והמשבר הכלכלי החמור למשק הישראלי בכלל ולמערכת הבריאות בפרט אשר תאפשר תקצוב חיבור בתי חולים שהוגדרו כצרכנים גדולים לרשת החלוקה של הגז הטבעי בעלות של כ-40 מיליון ₪.

בתי חולים אלו, מתוכננים להקים מתקני קוֹגֶנֶרַצְיָה (תחנות כוח זעירות של שילוב כוח וחום או ייצור משולב של חשמל וחום הוא שימוש במנוע חום או בתחנת כוח, כדי לייצר חשמל וחום/קור שימושי בו-זמנית).

אלה צפויים לספק את כלל צרכי האנרגיה של בתי החולים, כולל חשמל וחום/קור בהתאם לשימושים השונים שלהם.

המעבר לשימוש בגז טבעי, שיחליף את הסולר והמזוט המזהמים והיקרים בהם משתמשים כיום בבתי החולים, יביא לתועלת כלכלית-סביבתית לרווחת הציבור.

החלטת ממשלה זו והקול קורא של משרד האנרגיה, מקדמים מהלך שבסופו 18 בתי חולים ממשלתיים ולא ממשלתיים, יחוברו לרשת החלוקה של הגז הטבעי, כשצריכתם השנתית, צפויה לעמוד על כ-132 מיליון מטר מעוקב או קוּבּ של גז טבעי בשנה.

לדעת שר האנרגיה, דר’ יובל שטייניץ: “במסגרת מדיניות 2030 להעברת ישראל מ’אנרגיה מזהמת‘ לגז טבעי ו’אנרגיית השמש‘ אנו פועלים כל העת לחיבור בתי החולים בכל רחבי המדינה לגז טבעי, שיחליף את המזוט והסולר המזהמים שבהם הם משתמשים מזה עשרות שנים.

המעבר לגז טבעי, יאפשר להוריד את זיהום האוויר בצורה משמעותית ויגרום לחולים ולתושבים בסביבתם של בתי החולים, לנשום אוויר נקי ובריא יותר“.

בית החולים “רמבם” בעיר חיפה, צפוי להקים בהמשך מתקן קוֹגֶנֶרַצְיָה

הספק תחנת הכוח שתספק גז טבעי לבית החולים “שיבא תל השומר” עומד על 16 MW. ההערכה, היא כי הסבת הציוד הפנימי בבית החולים, הקמת התחנה והצנרת וכן ההגזה, יארכו בין שנתיים לשלוש שנים.

חלוקת הגז, תתבצע באמצעות תחנת PRMS (תחנת הפחתת לחץ) שתוקם בגִּבְעַת כֹּ”חַ, מושב בשטחי המועצה אזורית חבל מודיעין ותעביר את הגז הטבעי לבית החולים דרך רשת החלוקה.

הספק תחנת הכוח שתספק גז טבעי לבית החולים “בילינסון” עומד על 5 MW. ההערכה, היא כי הסבת הציוד הפנימי בבית החולים, הקמת התחנה והצנרת וכן ההגזה, יארכו בין שנתיים לשלוש שנים.

חלוקת הגז תתבצע באמצעות תחנת PRMS (תחנת הפחתת לחץ) שתוקם גם היא במושב גִּבְעַת כֹּ”חַ שבשטחי מועצה אזורית חבל מודיעין ותעביר את הגז לבית החולים דרך רשת החלוקה.

הספק תחנת הכוח שתספק גז טבעי לבית החולים “אסותא” ברמת החייל שכונה בצפון-מזרח תל אביב עומד על 2.7 MW. ההערכה היא כי הסבת הציוד הפנימי בבית החולים, הקמת התחנה והצנרת וכן ההגזה, יארכו בין שנתיים לשלוש שנים.

חלוקת הגז תתבצע באמצעות תחנת PRMS (תחנת הפחתת לחץ) ב”רידינג” שתעביר את הגז לבית החולים דרך רשת החלוקה.

הספק תחנת הכוח שתספק גז טבעי לבית החולים “גליל מערבי” בעיר נהריה, עומד על 3.5 MW. ההערכה, היא כי הסבת הציוד הפנימי בבית החולים, הקמת התחנה והצנרת וכן ההגזה, יארכו בין שנתיים לשלוש שנים.

חלוקת הגז תתבצע באמצעות תחנת PRMS (תחנת הפחתת לחץ) שנמצאת במפרץ חיפה ותעביר את הגז לבית החולים דרך רשת החלוקה.

● בית החולים “רמבם” בעיר חיפה, צפוי להקים בהמשך מתקן קוֹגֶנֶרַצְיָה (שילוב כוח וחום או ייצור משולב של חשמל וחום הוא שימוש במנוע חום או בתחנת כוח, כדי לייצר חשמל וחום שימושי בו-זמנית) בהספק של 5 MW.

ההערכה היא, כי הסבת הציוד הפנימי בבית החולים “רמבם” הקמת התחנה והצנרת וכן, ההגזה, יארכו בין שנתיים לשלוש שנים. חמשת בתי החולים, צפויים לצרוך ביחד כ-43 מיליון מטר מעוקב (קוּבּ) בשנה.

 משרד האנרגיה: השר שטייניץ, מעודד מעבר לשימוש ב-גז טבעי בתעשייה כמקור אנרגיה עיקרי…

מנהלת אגף דוברות, תקשורת והסברה של משרד האנרגיה הגב’ מאיה עציוני, מסרה לאתר ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוקכי לפני כשנתיים חובר בית החולים הראשון בארץ לרשת החלוקה, בית חולים “קפלן” שבעיר רחובות ושנה לאחר מכן, חובר גם בית החולים “סורוקה” בעיר באר שבע.

קווים נוספים של גז טבעי, הוקמו בבית החולים “פוריה” בעיר טבריה, בית החולים “אסף הרופא” בשטחי המועצה המקומית בְּאֵר יַעֲקֹב, בית החולים “ברזילי” בעיר אשקלון וביהח “הדסה” בעיר ירושלים וארבעתם עשויים להתחיל לצרוך גז טבעי בהמשך.

בחודשים הקרובים  צפויים להתחיל לצרוך גז טבעי עוד 3 בתי חולים; בית החולים “העמק” בעיר עפולה, בית החולים “זיו” בעיר צפת, בית החולים “הלל יפה” בעיר חדרה. בית החולים “וולפסון” בעיר חולון ובית החולים “מאיר” בעיר כפר סבא, ייכללו בסיבוב ג’ של המענקים לחברות החלוקה.

הרשת להקמת קו הגז הטבעי לבית החולים “שערי צדק” בירושלים, כבר זכתה לפתרון תקציבי. בית החולים “איכילוב” בעיר תל אביב, כבר זכה במענק במסגרת סיבוב א’ ויחובר בעוד כשנתיים לרשת החלוקה של הגז הטבעי.

במסגרת מדיניות השר שטייניץ, מעודד משרד האנרגיה מעבר לשימוש ב-גז טבעי בתעשייה כמקור אנרגיה עיקרי, כחלק מיעדי משק האנרגיה לשנת 2030.

הגז הטבעי, מעניק יתרונות רבים לצרכן ולמשק, ביניהם הוזלת עלויות ייצור החשמל וכן הפחתת זיהום האוויר ופליטת גזי החממה.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן