מועצה אזורית מטה יהודה פלילים

משה דדון ראש מועצת מטה יהודה: עבירות מין ושוחד

פרקליטות מחוז ירושלים; משה דדון, ראש המועצה האזורית מטה יהודה, קיים יחסי מין עם מספר עובדות מועצה והתערב בתנאי העסקתן של עובדות אלה תוך ניגוד עניינים ◄דדון, אף חשוד שניצל את מעמדו ותפקידו ופעל לקדם אינטרסים כלכליים של אנשי עסקים ויזמים אלה במועצה. כן, חשוד דדון בעבירות מרמה, הלבנת הון ו’העלמת מס‘ בהיקף של מאות אלפי שקלים.
0
0
משה דדון ראש המועצה האזורית מטה יהודה | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
משה דדון ראש מועצת מטה יהודה | צילום: פייסבוק המועצה האזורית | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

האם ישכיל משה דדון ראש המועצה האזורית מטה יהודה, לצלוח שורה ארוכה של עבירות ובהן; שוחד, מרמה והלבנת הון, עבירות מין, שיבוש מהלכי משפט והדחת עדים במסגרת ‘שימוע’ שייערך לו? על פי טיוטת כתב האישום שהוגש אתמול (חמישי, ו’ בחשון תשע”ח), על ידי פרקליטות מחוז ירושלים לבא כוחו של הנאשם ראש המועצה האזורית מטה יהודה. נשקלת העמדתו לדין פלילי וזאת בכפוף לשימוע שייערך לו, ככל שיחפוץ בכך.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק’ או בטוויטר.

במידה ולא יצליח פרקליטיו של דדון והוא עצמו, להדוף את האישומים שהתגבשו בפרקליטות הוא צפוי להתמודד עם האשמות חמורות מאד כשהראשונה בהן היא פרשות השוחד; ממנה, עולה, החשד, כי מר דדון, דרש מאנשי עסקים ויזמים שפעלו בתחומי המועצה האזורית , כספי שוחד בהיקף של מיליוני שקלים ואף לקח כספי שוחד בהיקף של מאות אלפי שקלים, במסגרת תפקידו כראש המועצה האזורית מטה יהודה.

דוברת מחוז ירושלים של משרד המשפטים עורכת דין אפרת אורן, מסרה לפורטל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה’ כי בנוסף, טוענת פרקליטות מחוז ירושלים, כי דדון, אף חשוד שניצל את מעמדו ותפקידו ופעל לקדם אינטרסים כלכליים של אנשי עסקים ויזמים אלה במועצה.

כמו כן חשוד דדון בעבירות מרמה, הלבנת הון ו’העלמת מס‘ בהיקף של מאות אלפי שקלים.

על פי פרקליטות מחוז ירושלים אשר שָׁטַחה את כתב האישום, הנאשם משה דדון בתפקידו כראש המועצה האזורית מטה יהודה, פעל על פי הראיות שנאספו, בשנים; 2010 – 2015, תוך משוא פנים, העדפה וסטייה מן השורה, בשיטתיות ובעקביות למתן יחס מועדף לטובת “קבלן הבית” של המועצה, שבמהלך התקופה, זכה במכרזים במועצה אזורית מטה יהודה וביצע עבודות בשווי של כ-170 מיליון ₪.

כך, על פי החשד, פעל דדון לזכייתו של אותו קבלן במכרזים וכן פעל לקידום אינטרסים כלכליים של הקבלן במועצה. במספר אירועים, על פי החשד, לקח משה דדון מהקבלן, כספי שוחד בסך מאות אלפי שקלים, וזאת בעד פעולות הקשורות בתפקידו כראש מועצה.

הכספים הועברו לדדון באמצעות שליח במספר אירועים כאשר הם מוסתרים ב… אריזת יין כ”שי לחג“, שנמסרו בחניון המועצה בשעת לילה. וכן בתוך “תיק מסמכים” שהועבר במהלך מפגש במסעדת יוקרה.

 משה דדון חשוד שנהג להעביר בעשרות הזדמנויות לעובדת המועצה סכומי כסף גדולים ובהם כספי השוחד, להסוואת מקורם

עוד מתברר, על פי הראיות, כי משה דדון ביחד עם אחיו אבי דדון, קשרו קשר, לכאורה, לדרישת שוחד, בעד פעילותם למכירת המפעל החקלאי “תדמיר” למר ר’, איש עסקים אשר חפץ לרכשו, תוך ניצול תפקידו ומעמדו של משה דדון כראש המועצה.

החשד הוא שסוכם שבעד פעולותיהם אלה, ישלם ר’ לאחים דדון, סכום הנע בין 2-3 מיליון ₪. האחים דדון, פעלו יחד לקדם את מכירת המפעל ובתמורה לפעולות שביצעו, הספיקו השניים לקבל מ-ר’, את כספי שוחד בסך של 450,000 ₪, בטרם נעצרו במסגרת החקירה.

חשדות נוספים נוגעים למגעים שקיימו משה ואבי דדון עם יזמי הפרויקט גבעות עדן – יישוב בהקמה בתחומי המועצה מטה יהודה. במקרה זה, על פי החשד, דרשו האחים דדון מיזמי הפרויקט שוחד בסך כ-2 מיליון ₪ בעד היענותו של משה דדון כראש המועצה להגדלת מספר יחידות הדיור בפרויקט. היזם, נכתב בטיוטת כתב האישום, סירב לשלם את השוחד.

על פי פרקליטות מחוז ירושלים, עולה גם חשש, כי החשוד משה דדון, נהג להעביר בעשרות הזדמנויות לעובדת המועצה סכומי כסף גדולים, ובהם כספי השוחד, לצורך הסוואת מקורם ומיקומם ואף הורה לה להפקידם בכספות שונות. דדון, היה מורה לעובדת עובדת המועצה לשנות את מיקום הכספות מעת לעת, מחשש שהכספות, ייתגלו.

בנוסף, חשוד דדון, כי הדיח את עובדת המועצה להעיד עדות שקר במקרה שתיקרא להעיד במשטרה ושלא תפליל אותו.

משה דדון, קיים יחסי מין עם מספר עובדות מועצה והתערב בתנאי העסקתן של עובדות אלה תוך ניגוד עניינים.

בכך לא תמו עלילותיו של מר משה דדון במרחבי המועצה האזורית מטה יהודה, שעל פי פרקליטות מחוז ירושלים ה’יחידה הארצית לחקירות הונאה להב 433 של משטרת ישראל’ חקרה גם פרשת עבירות המין בהן היה מעורב. על פי הראיות, עולה, כי משה דדון ראש המועצה האזורית מטה יהודה, קיים יחסי מין עם מספר עובדות מועצה ובהמשך התערב בתנאי העסקתן של עובדות אלה תוך ניגוד עניינים.

בשתיים מן העובדות הוא ביצע, לכאורה, עבירות מין במספר רב של הזדמנויות, תוך התעמרות מתמשכת מצידו באחת העובדות.

כן מואשם דדון בעבירות הקשורות ב‘הדחת עדים’ ו‘שיבוש מהלכי משפט’ ועבירות נוספות;כתב החשדות מייחס לדדון בין היתר עבירות הדחה בחקירה, סחיטה באיומים, שימוש לרעה בכח המשרה, שיבוש מהלכי משפט ועבירות נוספות.

על פי החשד, זמן קצר לאחר שנבחר לתפקיד ראש המועצה, הדיח דדון, תחת איומים את X’ עובדת המועצה האזורית מטה יהודה, אשר התלוננה במשטרה על עבירות מין שביצע בה דדון. כל זאת על מנת שתחזור בה מתלונתה.

בנוסף, חשוד דדון, כי איים על תושב המועצה, שיפגע בו ובמשפחתו בשל חשדו של דדון שקרובת משפחתו, העידה נגדו במשטרה או מתכוונת לעשות זאת. משה דדון גם חשוד, כי הורה למספר עובדי מועצה להעלים מסמכים שונים במהלך ביקורות מבקר המדינה ובהם אף תיקה האישי של עובדת מועצה, עימה קיים מערכת יחסים מינית בעבר, ואף היה מעורב, תוך ניגוד עניינים, בתנאי העסקתה.

בעוד מקרה, חשוד דדון, כי איים על מספר תושבי מועצה שיפגע בהם אם לא יצביעו לטובת אבי דדון, אחיו בבחירות לתפקיד ציבורי במועצה האזורית מטה יהודה.

במסגרת ההסכמות עם בא כוחו של משה דדון, סוכם כי הרחקתו מתפקידו כראש המועצה האזורית מטה יהודה ושאר התנאים המגבילים שהוטלו עליו במהלך החקירה, יימשכו עד סיום הליכי השימוע וקבלת החלטה סופית בתיק.

חקירת הפרשה התנהלה ב’יחידה הארצית לחקירות הונאה להב 433 של משטרת ישראל’. התיק מטופל על ידי עורכי הדין רבקה אלקובי ו-נתי בן חמו מטעם פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי).

 מי זה משה דדון

ייאמר מיד בצד קופת השרצים, לכאורה, העולה מטיוטת השימוע אותה נושא משה דדון ראש המועצה האזורית מטה יהודה, ישנם גם הישגים אישיים מרשימים שלו.

דדון, נולד בשנת 1961, גדל עם 7 אחים ואחיות והתחנך ב‘מטה יהודה’. הוא נשוי, אב לשני בנים, מתגורר ביישוב קהילתי שָׂרִיגִים או לִי-אוֹן שבחבל עדולם שבשפלת יהודה. הנמצא דרומית לעיר בית שמש ושייך למועצה אזורית מטה יהודה.

בבגרותו השתלב בעשייה של המועצה האזורית ועסק במגוון תפקידים; מדריך נוער, איש חינוך, גזבר ישוב, דירקטור ומנכל. את שירותו הצבאי עשה בחיל האוויר. במהלך השנים, צבר תואר ראשון במדעי החברה והרוח וכן הוא בעל שני תארים שניים; תואר שני במדעי המדינה, לימודי דמוקרטיה ותואר נוסף במדיניות ציבורית.

קודם לתפקידו כראש מועצה כיהן משה דדון כמנכל המועצה בין השנים 2003-2008. בשנים אלה כיהן גם כדירקטור ב… חברת “תדמיר“. בין השנים; 1997-2003, עמד בראש האגף לחינוך בלתי פורמאלי.

בשנת 2009, נבחר משה דדון לפקיד ראש המועצה האזורית מטה יהודה, המועצה האזורית הנחשבת כגדולה בישראל והחולשת על 57 מושבים, קיבוצים ויישובים קהילתיים. מר דדון, מיתג בהצלחה את המועצה בסיסמה; “מטה יהודה, מובילים באיכות החיים“.

בשנת 2013, החל קדנציה נוספת ללא בחירות, משום שנותר מועמד יחיד. כראש המועצה האזורית מטה יהודה, הוא אחראי על ניהול וארגון של כ-400 עובדים ותקציב בסך כ- 260 מיליון שקלים. האיש דדון, קידם מדיניות של מעורבות התושבים בחיי הקהילה על ידי שיתופי פעולה פנימיים בין היישובים וגיוס משאבים חיצוניים לטובת פיתוח האזור כולו.

בתחילת כהונתו, פעל לגיבושה של ‘אמנת שירות’ שחולקה בכל בתי האב במועצה האזורית ומחייבת את הנהלת המועצה ועובדיה בסטנדרטים גבוהים של שירות מקצועי ואיכותי מרמת הפרט ועד לרמת הכלל. כמו כן, הוביל ראש המועצה דדון את התוכנית האסטרטגית לחינוך שפועלת לקידום מערכת החינוך הפורמאלית והבלתי פורמאלית במטה יהודה.

דדון, קידם אף את הבנייה וההרחבות בישובים בשטחי המועצה האזורית וקידם קליטתם של אלפי תושבים חדשים הנמצאת בעיצומה.

בתקופתו שם דדון, דגש גם על ענף התיירות והחקלאות ופעל לקידום אישורה של תוכנית אב לתיירות שאושרה במשרד הפנים. לתוכנית עדיין השלכות רבות על עתידה של המועצה האזורית מטה יהודה, שתאפשר לכל בעל נחלה המחזיק ב-2.5 דונם ליצור יזמות תיירותית בשטח של עד 500 מטר באמצעות הקמת; יקב, בית בד, צימרים, הסעדה, אומנות, מחלבה, ספא וכל עיבוד של תוצרת חקלאית.

משה דדון, נעצר בדצמבר 2015, בחשד לעבירות מין ובהן אונס ובקבלת שוחד. בפברואר 2016, נעצר בחשד שהטריד עדים ומעורבים בפרשה וכבוד בית המשפט, הורה להרחיקו מפעילות במועצה האזורית ולמנוע ממנו ליצור כל קשר עם המעורבים בפרשה למשך 30 יום, הרחקה שהוארכה גם לאחר מכן.

בסוף השנה שעברה (דצמבר 2016) המליצה המשטרה להעמידו לדין. אתמול (חמישי, 26.10.17), כאמור, זומן לשימוע בפרקליטות המדינה טרם ההחלטה אם להגיש נגו כתב אישום.

המשך יבוא.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן