האיש שבא לסעוד

מסעדת רוטנברג ליד קיבוץ גשר | 8.5 ב-סולם מוני עזורה

המתחם המתחם המבודד והמרשים של מסעדת רוטנברג, אנו למדים שימש בעבר כתחנת ביקורת של רכבת העמק, שעברה שם בתחילת המאה ה-20 בדרכה מהעיר חיפה לדרעא שבסוריה, אבל כיום, בני הזוג הילה רונן ו-יזהר סהר, הפכו את המבנים השונים ל'מסעדת שף' עונתית ומקומית 'האיש שבא לסעוד' מצא עוד דבר; שביעות רצון והנאה צרופה וכרס תפוחה.
0
0

האיש שבא לסעוד | סולם מוני עזורהמדהים לראות את התפתחות הקולינארית הנפלאה של המסעדות בצפון הארץ. לא רק תל אביב. מסעדת רוטנברג ליד קיבוץ גשר היא דוגמא נוספת לכך. הדרך לשם צריכה להיות שלובה בביקור בחמת גדר או בכינרת אך כאשר אתם שם אתם נהנים ממסעדה כייפית. באשר למנה ראשונה, קובע האיש שבא לסעוד, כי ה-קובה נייה אשר כללה; חלמון, סומאק, פסטו רוקט ו-פניני עראק, הייתה מנה מדהימה ויפה. 8.5 ב-סולם מוני עזורה |  האיש שבא לסעוד.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

קלמארי סגול בשום ויין וביחד עם דג ים כבוש ביחד לבנה היו מנות נחמדות. מנות העיקריות של פילה מוסר בסמנא עם רוטב כרובית ועשבים וכן מנת ה’ספריבס טלה מעושן’ מנת סטייק עגל נתח שייטל מידת מדיום, מנת קלמארי ושרימפס ברוטב סרטנים על פלנצ’ה.

‘האיש שבא לסעוד’ מצא, כי הפטריות, היו בהחלט מנות נחמדות. ומנגד הקינוחים על פי מדד ‘סולם מוני’ היו פשוט מעולים וכללו; מילפיי קפה, קרם פטיסייר ותותים, קדאיף אגסים ו-גבינת מסקרפונה, פרפה חלווה עדין.

מסעדת רוטנברג

מסעדת רוטנברג ליד קיבוץ גשר | 8.5 ב-סולם מוני עזורה
מסעדת רוטנברג ליד קיבוץ גשר | 8.5 ב-סולם מוני עזורה

בלב עמק המעיינות, אל מול נופיה הפראיים של ממלכת ירדן ובתוך מבנה משומר בעל היסטוריה מפוארת, ניצבת מסעדת רוטנברג – כך אנו למדים מכרטיס הביקור של מסעדת רוטנברג. בעבר, שימש המתחם המבודד והמרשים כתחנת ביקורת של רכבת העמק, שעברה שם בתחילת המאה ה-20 בדרכה מהעיר חיפה לדרעא שבסוריה, אבל כיום, בני הזוג הילה רונן ו-יזהר סהר, הפכו את המבנים השונים ל‘מסעדת שף’ עונתית ומקומית.

במסעדת רוטנברג, יש גינה המשתרעת על פני כשלושה דונם אשר כוללים; חלקת ירק, בוסתן פירות וגינת תבלינים פרטית המניבים שפע של תוצרת חקלאית עונתית ורעננה. בהתאם לכך, תפריט המסעדה נשען ומותאם לתוצרת החקלאית העונתית וכאן תוכלו לקבל את חומרי הגלם שמבשילים בה ומוכנים להגיע מן החלקה ישירות אל הצלחת.

במסעדת רוטנברג, מאמינים ב‘מטבח מקומי עונתי’ ולכן נמצאים בתהליך למידה מתמיד של חבל הארץ בו אנו נמצאים. בעזרתו של ד”ר אורי מאיר צ’יזיק הם חוקרים ומתרגמים כתבים עתיקים, בהם מתכונים שחלקם בני למעלה מ-800 שנים, ומפיחים בהם רוח חדשה ופרשנות יצירתית ועזת טעם.

מסעדה רוטנברג, ממוקמת במבנה אשר שימש כקרנטינה של הווטרינר הבריטי אשר בדק את העדרים שעברו את הגבול. במלחמת השחרור נהרס המבנה ושוקם על ידי המועצה לשימור אתרים.

מסעדה רוטנברג,  של בני הזוג הילה רונן ו-יזהר סהר זוכים לציון של;

8.5 ב-סולם מוני עזורה |  האיש שבא לסעוד.

0
0



אודות הכותב

מוני עזורה

* הכותב עו"ד עזורה מוני הבעלים של משרד עורכי הדין, הינו בוגר אוניברסיטת תל אביב ובעל רישיון עריכת דין מאז 1988. מומחה בייצוג זוכים בתיקי הוצל"פ (הוצאה לפועל) ודיני חברות. חייבים בתיקי פשיטות רגל, חברות במסגרת פירוק ו/או הקפאת הליכים, מייצג הורים בנושאי חינוך שונים, מייצג בעתירות מינהליות, ערעורים אזרחיים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן