חדשות נדל"ן

עדיאל שמרון: נפתח את השוק למשרדים קטנים של מתכננים

עדיאל שמרון, מנכל רשות מקרקעי ישראל, בכנס ארגון המהנדסים והאדריכלים: "החלטנו לפתוח את השוק למשרדים קטנים יותר של מתכננים ובכך להגביר את התחרות בענף" ◄ מנכל ארגון המהנדסים והאדריכלים, עורך דין ליאור בר-און; "אשר מאמין ב-שמירה על שכר תכנון וניהול נאות ועבודה לפי תעריפים, תוך הבנה שתכנון זול, עולה ביוקר ומסכן חיי אדם. בכל העולם (כולל מדינת ישראל) בגין תכנון עבודות ציבוריות, משלמים לפי תעריפים שקובעת המדינה או הרשות המזמינה".
0
0
 מר עדיאל שמרון, מנכל רשות מקרקעי ישראל
מר עדיאל שמרון

ארגון המהנדסים והאדריכלים העצמאיים בישראל ערך בסוף השבוע שחלף (חמישי, י”ט בטבת התשע”ט, ה- 27/12/18) את הכנס השנתי העשירי בסימן; “מתכננים ומנהלים את עולם המחר”. במהלך הכנס, השיב מנכל ׁרשות מקרקעי ישראל (רמי) מר עדיאל שמרון לשאלה על מתודולוגית העבודה של רשות מקרקעי ישראל ובהתייחס לאופן ההתקשרות עם מתכננים, אמר לגבי נושא שיווקיים בשנת 2018; ״בשנת 2018, תוכננו על קרקעות המדינה תכניות ל- 100 אלף יחידות דיור.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

רשות מקרקעי ישראל פרסמה מכרזים לכ- 70,000 יחידות דיור ו”נסגרו עסקאות” ל-40,000 יחידות דיור, מדובר במספרי שיא זו שנה שלישית ברציפות”.

לגבי עניין שכר המתכננים ושיטת ההתקשרות; “החלטנו לפתוח את השוק למשרדים קטנים יותר של מתכננים ובכך להגביר את התחרות בענף’ תוך צירוף משרדים שלפני כן, לא יכלו להתמודד במכרזי הרשות“.

מנכל ארגון המהנדסים והאדריכלים, עורך דין ליאור בר-און, התייחס בדבריו לאתגרים העומדים בפני הארגון במהלך השנים האחרונות ובכך כיוון את דבריו, בין היתר, להתמודדות עם; ‘תהליכי בחינת שכר המתכננים‘ בישראל בהלימה למתרחש.

ליאור בר-און מנכל ארגון המהנדסים והאדריכלים העצמאיים בישראל, משה בוגי יעלון ונמרוד הראל | צילום: ליאת מנדל | עיבוד צילום: שולי סונגו
ליאור בר-און עם משה בוגי יעלון ונמרוד הראל

עורך דין בר-און, אמר בין השאר, כי; “בעולם המערבי, יחד עם הפדרציה הבינלאומית של מהנדסים יועצים (FIDIC), ארגון בינלאומי ארגון הסטנדרטים עבור ייעוץ הנדסי & הבנייה, הידועים ביותר עבור המשפחה FIDIC של חוזה תבניות.

הפדרציה הבינלאומית של מהנדסים יועצים
FIDIC
אשר מאמין ב-שמירה על שכר תכנון וניהול נאות ועבודה לפי תעריפים, תוך הבנה שתכנון זול, עולה ביוקר ומסכן חיי אדם.

בכל העולם (כולל מדינת ישראל) בגין תכנון עבודות ציבוריות, משלמים לפי תעריפים שקובעת המדינה או הרשות המזמינה.

מדינת ישראל, מחפשת כל העת דרכים להפחית את שכר התכנון, אם זה במכרזים ואם בהפחתת תעריפים. כש’תעריפי התכנון בישראל‘ נמוכים בעשרות אחוזים מתעריפים בינלאומיים“.

 “עלויות התכנון הן חלק קטן מעלויות הביצוע. על כל חסכון של 1 שקל בתכנון, משלמים 11 שקל בביצוע…”.

מנכל הארגון, עורך דין בר-און, הוסיף, כי; “עלויות התכנון הן חלק קטן מעלויות הביצוע. על כל חסכון של 1 שקל בתכנון, משלמים 11 שקל בביצוע. “חסכון” תכנון עולה בעלויות ביצוע, תביעות וחס וחלילה חיי אדם.

שמחתי לשמוע על הכוונה של מר שמרון להביא לפתיחת דיונים בנוגע לבחינת תעריפי התכנון ביחד עם נציגי ארגון המהנדסים והאדריכלים העצמאיים בישראל“. סיכם מנכל ארגון המהנדסים והאדריכלים, עורך דין ליאור בר-און.

ב‘כנס ארגון המהנדסים והאדריכלים – מתכננים ומנהלים את עולם המחר’ השתתף רב אלוף (מיל) בוגי יעלון, אשר סקר בפני החברים את המצב הביטחוני במזרח התיכון, ארוחת ערב חגיגית והופעה של הזמרת גלי עטרי בהנחיית אמן החושים נמרוד הראל.

עורך דין ליאור בר און מנכל הארגון, עם אופיר פינס
ליאור בר און עם אופיר פינס

ארגון המהנדסים והאדריכלים העצמאיים בישראל

ארגון המהנדסים והאדריכלים העצמאיים בישראל, הינו ארגון המייצג את ציבור המהנדסים והאדריכלים העצמאיים במדינת ישראל ומונה כ-2600 משרדי תכנון, ייעוץ ופיקוח, המעסיקים כ-40,000 עובדים מקצועיים.

חברי הארגון, מבצעים את מרבית עבודות התכנון, הניהול והפיקוח לבנייה ופיקוח תשתית, הן במגזר הציבורי והן במגזר הפרטי במדינת ישראל.

הכנס הווה את ה”פורום” המרכזי של הענף להחלפת ידע כלכלי ומקצועי וכן ליצירת קשרים עסקיים בין החברים בארגון, בכירים בענף ומקבלי החלטות ובכדי להגביר את רמת המצוינות בעולם התכנון והניהול, בדגש על אתגרי עולם המחר.

אחת מבין מטרות ההתכנסות, הייתה יצירת קשרים עסקיים וכלכליים ובכך קידום מיצובו של הענף בישראל.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן