חדשות כאן ישראל טכנולוגיות תקשורת

מכון התקנים ומשרד הכלכלה מארחים ועידה בינל’ לביומטריה

הועידה הבין-לאומית לביומטריה (Biometrics Israel 2018) נפתחת היום א' במלון דן פנורמה בתל אביב; 23-14 בינואר 2018; במהלך הוועידה, יתקיים כנס 'ביומטריה ישראל' בהשתתפות חברות ביומטריה ישראליות שיציגו את מוצריהם ◄ועידה זו, מתכנסת בכל חצי שנה במדינה אחרת ומשתתפים בה כ-150 מומחים מלמעלה מ-40 מדינות ◄ממלא מקום מנכל מכון התקנים, אילן כרמית; "ההתפתחות המהירה של תחום הביומטריה, מהווה אתגר גדול לחברות וארגונים שמעוניינים לשלב את הטכנולוגיה החדשה.
0
0

מכון התקנים הישראלי ומנהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה, מארחים בישראל החל מהיום (יום ראשון, כ”ז בטבת התשע”ח) את הועידה הבין-לאומית לביומטריה (Biometrics Israel 2018). הוועידה תתקיים במלון דן פנורמה בעיר תל-אביב בין התאריכים 23-14 בינואר 2018, כאשר במהלך הוועידה יתקיים כנס ‘ביומטריה ישראל’ בהשתתפות חברות ביומטריה ישראליות שיציגו את מוצריהם.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

מטרת הוועידה הבין לאומית לביומטריה של ארגון התקינה הבין-לאומי (International Organization for Standardizatio – ISO) היא  לכנס מומחים ממדינות רבות לצורך כתיבת תקנים עבור ספקי ‘הביומטריה’ ולקוחותיהם שיבטיחו התאמה בין מערכות ביומטריות וצרכי ביומטריה, כך שניתן יהיה ליישם באופן נכון ומדויק את הפתרונות עבור הצרכים הביומטריים.

טכנולוגיות ביומטריות | עיבוד: שולי סונגו ©
טכנולוגיות ביומטריות | עיבוד: שולי סונגו ©

דוברת מכון התקנים הישראלי ומנהלת היחידה לתקשורת וקשרי חוץ הגב’ ורד אורן  והגב’ חן מחלב מסרו לפורטל כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה’ כי ועידה זו, מתכנסת בכל חצי שנה במדינה אחרת ומשתתפים בה כ-150 מומחים מלמעלה מ- 40 מדינות.

מרבית התקנים בתחום הביומטריה עוסקים בממשקים בין מערכות, ביישומים אינטראקטיביים, בהתקפות ובהגנות, בשמירה על פרטיות המשתמשים, באבטחת האמינות, בהשלמות מידע ובשמירה אמינה ומוגנת של המידע הביומטרי.

התקנים החדשים מאפשרים פיתוח של מערכות ורכיבים ביומטריים תוך התייחסות להתממשקות בין רכיבי ביומטריה שונים, מה שיביא לתפוצה רחבה ואמינה של הטכנולוגיה הביומטרית לרווחת הציבור.

 דרושה תקינה שתאפשר בחינה והשוואה של הטכנולוגיות השונות

ממלא מקום מנכל מכון התקנים הישראלי מר אילן כרמית; “ההתפתחות המהירה של תחום הביומטריה, מהווה אתגר גדול לחברות וארגונים שמעוניינים לשלב את הטכנולוגיה החדשה. כדי לשלב את טכנולוגיה הביומטרית במוצרים שונים וכדי לאפשר הטרוגניות בפתרונות ואחידות בממשקים, דרושה תקינה שתאפשר בחינה והשוואה של הטכנולוגיות השונות”.

מנהל מינהל סחר חוץ של משרד הכלכלה והתעשייה, מר אוהד כהן; “מינהל סחר חוץ מפעיל כלים רבים על מנת להגדיל את הייצוא של מדינת ישראל ולסייע ל-יצואנים. על מנת לסייע לחברות בתחום הביומטריה אנו מקיימים כנס זה, שכן נושא ה‘תקינה’ מהווה אתגר משמעותי לייצוא טכנולוגיות בתחום זה.

אני בטוח שהכנס, יסייע לחברות הישראליות להכיר את התקינה הקיימת ולעמוד בה ובכך לסייע לחברות להגדיל את הייצוא שלהן”.

במהלך הוועידה, יתקיים כנס; “ביומטריה ישראל” בו ישתתפו חברות ביומטריה ישראליות, שיציגו את מוצריהם, ישתתפו בדיונים ויקדמו חשיבה מרוכזת לגבי התקינה הבין-לאומית בנושא, כך שתוכל להתאים גם למוצרים ישראליים.

 אודות ביומטריה

העובדות מצביעות, כי למרות הרתיעה הראשונית משימוש ב-טכנולוגיות ביומטריות ‘השוק הביומטרי’ גדל ב- 16%, כל שנה ובשנת 2020 היקף השוק הביומטרי העולמי, צפוי להגיע ל-24.6 מיליארד דולר.

הביומטריה, כבר כאן; הטלפונים החכמים החדשים שכוללים זיהוי ביומטרי הופכים את השימוש בביומטריה לנגיש יותר בנוחות ובשמירה על הפרטיות.

הביומטריה משתמשת בתכונה הפשוטה, בה אנו משתמשים פעמים רבות כל יום, של זיהוי האנשים שאותם אנו מכירים לפי מאפייני גופם. ביומטריה ממוחשבת מאפשרת למחשבים לזהות אנשים בצורה דומה. השימוש ב’ביומטריה לזיהוי’ קל ואמין של אנשים מאפשר יישומים רבים ומגוונים שמקלים ומפשטים את הטכנולוגיה.

השימוש בביומטריה, פוטר אותנו מהצורך להשתמש באמצעים פיזיים, כדי להוכיח את זהותנו (תעודת זהות, כרטיס אשראי, מפתח ועוד). ומאפשר זיהוי מהיר ואמין לצורך גישה ולצורך ביצוע פעולות הדורשות זיהוי משופר למשל; העברות כספיות ללא פקיד הבנק או מעבר גבולות אוטומטי ומהיר ללא עצירה.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן