חדשות עיתונות | תקשורת המונים

מועצת העיתונות למשטרה – כבדו עיתונאים וצלמים לסקר הפגנות

מועצת העיתונות והתקשורת בישראל קוראת למשטרה; להימנע מביצוע מעצרים אלימים של עיתונאים או צלמי עיתונות בעת נוכחותם במהלך סיקור הפגנה וקוראת לצמרת המשטרה לתדרך שוטרים לפני יציאה אל השטח ◄ במועצת העיתונות, מדגישים, כי תדרוך שוטרים במיוחד בעת פיזור הפגנות וכי חשוב מאד לכבד עיתונאים וצלמים העושים את מלאכתם במסגרת הזכוּת המוקנית להם במשטר דמוקרטי ראוי".
0
0
תומר אפלבאום, צילום עצמי ברקע: הפגנת ערבים ויהודים בתל אביב נגד תכנית הסיפוח של יהודה ושומרון | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
תומר אפלבאום

מועצת העיתונות והתקשורת תובעת ממשטרת ישראל לכבד את זכותם של עיתונאים וצלמים לסקר הפגנות, תוך הימנעות מביצוע מעצרים אלימים של עיתונאים או צלמי-עיתונות בעת נוכחותם בשטח במהלך סיקור הפגנה. זאת, כפי שבוצע בהפגנה אמש בעיר תל אביב נגד תכנית הסיפוח, בעת שהצלם תומר אפלבאום, הופל ונעצר על ידי שוטרים בעודו אוחז במצלמה ומנסה לבצע את שליחותו העיתונאית.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

כזכור, האירוע האלים בין השוטרים לצלם עיתון ‘הארץ’ המוכר; תומר אפלבאום, זאת בסיומה של ההפגנה בתל אביב נגד הסיפוח של מדינת ישראל את שטחי יהודה ושומרון, המפגינים (יהודים – ערבים), לא בחלו במיוחד במשמעת כזו או אחרת וחסמו את רחוב אבן גבירול כאן הוזעקו השוטרים שהגיעו והמפגינים התעמתו עימם.

במהלך העימותים החלו השוטרים לדחוף את תומר אפלבאום, צלם עיתון “הארץ”  והשכיבו אותו על הרצפה בזמן שעיתונאים ומפגינים קוראים לשחררו מן הלפיתה החזקה.

“הוא עיתונאי, הוא עיתונאי”, צעקו לשוטרים מפגינים בסמוך, אך המסר לא מנע את הפלת הצלם ארצה וביצוע מעצר שאינו מכבד את הצלם ואת זכותו לסקר את האירוע.

המקרה, תועד ובמהלכו נשמעה אמירתו של שוטר; ולא משנה מיהו“.

המשטרה הבהירה מאוחר יותר כי השוטרים חשבו בטעוּת, כי בעת הסערה הצלם אפלבאום הוא מפגין, וכי המקרה המדובר, ייבדק כמקובל.

דובר מועצת העיתונות והתקשורת בישראל מר אמיר רוזנבליט, מסר,לאתר כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ כי; “מועצת העיתונות והתקשורת בישראל קוראת לצמרת המשטרה לתדרך שוטרים לפני יציאה אל השטח.

במועצת העיתונות מדגישים, כי תדרוך שוטרים במיוחד בעת פיזור הפגנות וכי חשוב מאד לכבד עיתונאים וצלמים העושים את מלאכתם במסגרת הזכוּת המוקנית להם במשטר דמוקרטי ראוי”.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן