חדשות כאן ישראל עיתונות | תקשורת המונים

מועצת העיתונות אל ארנון מוזס מ’ידיעות אחרונות’ השעה עצמך מיד

היועמש, השתכנע, מחומר החקירה, כי מי שהציע את העסקה הוא מוזס, אי לכך, הוא חשוּד בהצעת שוחד ◄המועצה, מגנה כל הטיה בסיקור עיתונאי ואת השחתת שיקול הדעת העיתונאי ◄מוזס, הבטיח את המשך כהונתו של הנאשם נתניהו כראש ממשלה, שהנאשם נתניהו, ינצל השפעתו כראש הממשלה לקדם חקיקה שתטיל מגבלות על "ישראל היום" ◄מצורף כתב האישום המלא נגד ראש הממשלה מר בנימין נתניהו ותמצית האישום השני של פרשת "2000".
0
0
ארנון מוזס בעל העיתון "ידיעות אחרונות" וראש הממשלה בנימין נתניהו כועס ברקע: לוגו מועצת העיתונות | עיבוד ממחושב: שולי סונגו©
ארנון מוזס | בנימין נתניהו

מועצת העיתונות והתקשורת בישראל, הודיע אמש (חמישי, כ”ג בחשון התש”פ) כי היא קוראת לבעל העיתון “ידיעות אחרונות”  ארנון מוזס להשעות מיד את עצמו מכל היבט של עריכה וניהול בעיתון, זאת עד לסיום ההליך המשפטי עליו, החליט היועץ המשפטי לממשלה עורך דין אביחי מנדלבליט.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

המועצה, כתבה בהודעתה, כי היא קוראת למוזס, לאפשר לצוות המקצועי בעיתון “ידיעות אחרונות” להתנהל ב‘חופש פעולה עיתונאי’ מוחלט, גם בסיקור תיק זה ותיקים אשר יגיעו אל הערכאות המשפטיות ב‘פרשיות נתניהו והתקשורת’.

מועצת העיתונות והתקשורת, הוסיפה, כי היא; “מביעה זעזוע מן הפגיעה בחופש העיתונות בישראל, העולה מתוך כתבי האישום נגד ראש ממשלת ישראל, אשר שב ותקף את ה’תקשורת‘ כולה בנאום התגובה שלו.

כזכור, בין מר נתניהו ומוזס, היו יחסי יריבות – וממש שנאה עמוקה. חרף זאת, עולה מכתב האישום, כי בשנים; 2009-2008, בשנת 2013 ובשנת 2014, נפגשו השניים לפחות 3 פגישות.

במפגשים דנו מר נתניהו ומוזס, בקידום האינטרסים ההדדיים, כמו; שיפור צורת סיקורו של נתניהו בכלי התקשורת מקבוצת “ידיעות אחרונות” אל מול המגבלות שהוטלו על העיתון “ישראל היום“, שהיוו בעל משמעות כלכלית רבה עבור מוזס ועבור קבוצת “ידיעות אחרונות” שהוא מבעלי ושהחלו להיקלע למצוקה ולקשיים כלכליים, עקב צמצום מספר המפרסמים והקוראים מול החינמון “ישראל היום“.

דובר מועצת העיתונות והתקשורת בישראל מר אמיר רוזנבליט, מסר לאתרכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ כי המועצה מביעה זעזוע מן ‘הפגיעה בחופש העיתונות בישראל’ העולה מכתבי האישום נגד ראש ממשלת ישראל, אשר שב ותקף את התקשורת בהכללה גם בנאום התגובה שלו.

המועצה, מגנה כל הטיה בסיקור עיתונאי ואת השחתת שיקול הדעת העיתונאי.

אמש (חמישי) הודיע, היועץ המשפטי לממשלה מר אביחי מנדלבליט, כי ראש הממשלה מר בנימין נתניהו, נאשם במרמה ובהפרת אמונים ב‘תיק 2000’ העוסק ביחסיו עם נוני מוזס, מוציא לאור של העיתון “ידיעות אחרונות” שיעמוד לדין על ‘הצעת שוחד’.

בשיחות השניים, עסקו לכאורה, בהטבת סיקורו של ראש הממשלה ב”קבוצת ידיעות אחרונות“, בתמורה למגבלות על המתחרה העיקרי של העיתון – “ישראל היום“.

█ מועצת העיתונות והתקשורת, מגנה כל הטיה בסיקור עיתונאי ואת השחתת שיקול הדעת העיתונאי.

היועמש, השתכנע, מחומר החקירה, כי מי שהציע את העסקה הוא מוזס, אי לכך, הוא חשוּד בהצעת שוחד. מתמצית כתב האישום השני ב’פרשת 2000‘ עולה, כי לאורך השנים, התקיימו בין נתניהו ומוזס, יחסי יריבות עמוקה.

עם זאת, קיימו השניים במהלך השנים 3 סדרות של פגישות בשנים; 2009-2008, בשנת 2013 ובשנת 2014.

במהלך כל אחת מסדרת הפגישות האמורות, הנאשמים; נתניהו ומוזס, קיימו שיח על קידום האינטרסים ההדדיים שלהם; שיפור אופן סיקורו של הנאשם נתניהו בכלי התקשורת מקבוצת “ידיעות אחרונות” והטלת מגבלות על העיתון “ישראל היום“, דבר שהיה בעל משמעות כלכלית רבה עבור הנאשם מוזס ועבור קבוצת “ידיעות אחרונות“.

באחת הפגישות שהתקיימה ביום 12.04.2014 ולקראת מערכת הבחירות לכנסת העשרים, הנאשם מוזס, הציע לנאשם נתניהו שוחד.

זאת, בכך שיביא לשינוי ניכר לטובה בקו ובאופן הסיקור של הנאשם נתניהו ובני משפחתו בכלי התקשורת מקבוצת “ידיעות אחרונות” ולשינוי לרעה באופן הסיקור של יריביו הפוליטיים, עד כדי “רעידת אדמה” ו”סיבוב הספינה“, כאמור בשיחתם.

מוזס, הציע, כי יעשה כן באופן שיבטיח את המשך כהונתו של הנאשם נתניהו כראש ממשלה לאורך זמן וזאת בתמורה לכך, שהנאשם נתניהו, ינצל את השפעתו כראש הממשלה לקדם חקיקה שתטיל מגבלות על “ישראל היום” ותביא להטבות כלכליות משמעותיות לנאשם מוזס ולעסקיו.

היועץ המשפטי לממשלה עורך דין אביחי מנדלבליט | עיבוד ממחושב: שולי סונגו©
אביחי מנדלבליט

הנאשם נתניהו לא סירב להצעת השוחד ולא הפסיק בעטיה את השיחה עם הנאשם מוזס, והגם שלא התכוון לקדם את הצעת החוק, המשיך לנהל עם הנאשם מוזס, שיחה ארוכה ומפורטת על מרכיבי ההצעה והציג בפניו מצג לפיו יש אפשרות של ממש שיעשה שימוש בכוחו השלטוני על מנת לקדם חקיקה המיטיבה עם הנאשם מוזס.

הנאשם נתניהו, פעל כאמור על מנת להמשיך את השיח ובכך לגרום לנאשם מוזס להשפיע לטובה על אופן סיקורו בכלי התקשורת מקבוצת “ידיעות אחרונות” בתקופת הבחירות ולגרום לו לפעול למניעת פרסומים שליליים שיפגעו בו או במשפחתו, לפחות בתקופה זו וכל עוד השיחות ביניהם נמשכות

בהמשך לפגישה זו ועל מנת לשמר אצל הנאשם מוזס את הרושם, כי הוא בוחן את היתכנות קידום החקיקה, האמורה, הנאשם נתניהו, נפגש עם יושב ראש הקואליציה, זאב אלקין, ועם יושב ראש ועדת הכנסת, יריב לוין, כאשר לנגד עיניו האפשרות שדבר קיומה של הפגישה, ייוודע לנאשם מוזס.

בפגישה זו, הבהירו אלקין ולוין לנאשם נתניהו, כי לא ניתן יהיה לקדם את החקיקה בתקופה זו. בהמשך לכך, קיים הנאשם נתניהו, ביוזמתו, פגישה נוספת עם הנאשם מוזס, במהלכה הציג בפניו מצג לפיו יפעל לקדם את החקיקה לאחר הבחירות וזאת במטרה להמשיך עמו את השיח על הצעת השוחד.

במעשיו אלה, הציע הנאשם מוזס לנאשם נתניהו את הצעת השוחד.

במעשיו אלה, עשה הנאשם נתניהו, מעשה הפרת אמונים הפוגע פגיעה מהותית באמון הציבור בעובדי הציבור ובנבחריו ובטוהר המידות של האחרונים.

בכך שניצל את מעמדו ואת כוח המשרה על מנת לקבל טובת הנאה אישית ובכך שבהיותו נבחר הציבור הבכיר ביותר, העביר מסר לפיו הצעות שוחד הן כלי שניתן לעשות בו שימוש לשם קידום אינטרסים הדדיים של עובדי ציבור בכירים ואנשי עסקים וכי אין פסוּל בעסקאות שוחד.

אל כתב האישום המלא נגד ראש הממשלה מר בנימין נתניהו.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן