חקלאות ישראל יום הדבורים העולמי ירוק נעים

מועצת הדבש ללא האבקת הדבורים לא יהיה לנו מזון

כנס הדבוראים השנתי ב-18 בדצמבר יעסוק בהאבקה החקלאית על ידי דבורת הדבש ◄בכנס, יוצגו שני מחקרים מובילים בתחום שפורסמו לאחרונה בעולם; מדעני אוניברסיטת סטרלינג, מצאו במחקרם, כי שימוש במינוני חומרי הדברה, ברמות דומות לשימוש בענף החקלאות, גורם לנזק בריאותי בחדק הדבורה, בעזרתו אוספות הדבורים את הצוף ואבקת הפרחים וכן פוגע בזמזום הדבורה.
0
0
זאב מידן, מנכל מועצת הדבש | רקע: דבורה ופרח | צילום: תקשורות יעל שביט | עיבוד: שולי סונגו© 
זאב מידן, מנכל מועצת הדבש

לרגל כנס הדבוראים השנתי (18 בדצמבר 17) שיעסוק בהאבקה החקלאית על ידי דבורת הדבש, מתריע זאב מידן, מנכל מועצת הדבש; “בשנים האחרונות דבורי הדבש בעולם נמצאות בסכנה קיומית מתמדת וכי על כולנו להבין את משמעות השמירה על הדבורה לצורך קיומנו “בעולם המחקר מעניקים למחקרים על ענף הדבורים חשיבות עליונה”.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק’ או בטוויטר.

מנכל מועצת הדבש מר זאב מידן, מתריע, כי; “בשנים האחרונות דבורי הדבש בעולם, נמצאות ב’סכנה קיומית מתמדת’ וכי על כולנו להבין את משמעות השמירה על הדבורה לצורך קיומנו.

בעולם המחקר, מעניקים למחקרים על ‘ענף הדבורים’ חשיבות עליונה, הדבורים מאביקות 80% מייצור גידולי החקלאות בעולם וללא הדבורה לא תתקיים ‘האבקה’ ואי לכך, לא יהיה מזון מן הצומח לאנושות ולחי ויפגע ענף החקלאות כולו”.

דברי מנכל מועצת הדבש בישראל, הובאו על רקע כנס הדבוראים השנתי ב-18 בדצמבר שיעסוק בהאבקה החקלאית על ידי דבורת הדבש.

משרד ’תקשורות’ – יעל שביט יחסי ציבור ותקשורת, ממשרדי יחסי הציבור המוערכים והמובילים בישראל, מסר לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה’ כי ‘כנס הדבוראים השנתי‘ הנקרא על שם הטייס והדבוראי המפורסם תת אלוף זוריק לב זכרו לברכה, בן כפר ביל”ו אשר נפל ב“מלחמת יום הכיפורים” מתקיים זו השנה ה-25.

הכנס יתקיים ב-משרד החקלאות בקריה החקלאית בבית דגן, בהשתתפות מנהל שירות ההדרכה והמקצוע (שה’מ) מר חנן בזק, מדריכי שה’מ, מנכל מועצת הדבש, מר זאב מידן וכן חוקרים מהארץ ומהעולם, ראשי ארגונים חקלאיים, דבוראים ועוד, כל זאת במטרה להעלות את המודעות לחשיבותו של הענף ושמירתו.

על פי מועצת הדבשעולה, כי; “תהליכי ה”עיור” המואצים שהשתלטו על שטחי “ריאות ירוקות” ופרדסים, צמצמו משמעותית את אזורי מרעה בהן צמחים צופניים (Nectar) למרעה דבורים הנמשכים אל הצמח בעקבות הצוף, ברחבי המדינה, המהווים מקור מזון לדבורי הדבש.

אנו פועלים בשיתוף גופים שונים במטרה לעודד שתילת עצי צוף ו-שיחים צופנים להמשך קיומן של הדבורים“. הכנס השנתי שיתקיים במשרד החקלאות, יעסוק בהאבקה החקלאית על ידי דבורת הדבש ובנושא חשיבותה השמירה על דבורי הדבש להמשך קיום ענף החקלאות וייצור מזון.

העובדה, היא, כי על אף הטכנולוגיות המתוחכמות שהמציא האדם, לא הצליח להתחקות אחר פעולת האבקת הגידולים החקלאיים באמצעים טכנולוגיים. את האבקת הצמחים עדיין מבצעים רק חרקים ודבורים.

█  שימוש במינוני חומרי הדברה, ברמות דומות לשימוש בענף החקלאות, גורם לנזק בריאותי בחדק הדבורה

עצם פעילות ההאבקה היא שמקיימת את גידול המזון, ירקות ופירות. פעילות זו הינה קריטית להמשך קיומה של חקלאות וייצור מזון ולעתיד ייצורו של מזון בעולם.

במועצת הדבש, אומרים, כי שימוש במינוני חומרי הדברה, ברמות דומות לשימוש בענף החקלאות, גורם לנזק בריאותי בחדק הדבורה וכי בישראל, ערך הייצור החקלאי הנובע מהאבקת הגידולים החקלאיים על ידי הדבורים, עומד על כ- 2.5 מיליארד שקלים בשנה!

בישראל כיום 500 דבוראים המטפלים ב-110,000 כוורות הפזורות באלפי נקודות מרעה צופני ברחבי הארץ. 60,000 כוורות משמשות להאבקת גידולים חקלאיים של פירות וירקות.

בכנס, יתקיימו דיונים והרצאות מקצועיות בנושא הקריטי של שימור ענף הדבורים ופעילות האבקת הדבורים בתנאי החיים הבעייתיים הגורמים להרס שטחי המרעה ומקורות המזון הצופניים לדבורים ויוצגו המחקרים האחרונים בתחום שהתקיימו במטרה למגר עד כמה שניתן את תופעת היעלמות הדבורים.

בין ההרצאות בכנס; מר גלעד אלירז מ-משרד החקלאות, יסקור את מערך יבוא הדבש, מר שלומי זרחין, שירות ההדרכה והמקצוע, יעדכן בנושא תמותת כוורות, מיקי נוי, שה’מ, יסקור את ענף האבוקדו התלוי בהאבקת הדבורה, דר’ ויקטוריה סורוקר, מנהל המחקר החקלאי, תסקור את המגמות האחרונות באירופה לטיפול במכוורת, מר בוריס יעקובסון, השירותים הווטרינריים מערך בדיקות המכוורת, מר חגי שפיגלר, מהאוניברסיטה העברית, התנהגות הדבורים, הגב’ יעל אריהן, הפקולטה לחקלאות ברחובות חשיבות תזונה ליכולת הלמידה בדבורת הדבש, מר אבי בן-שמעון, מחברת ToBe2 יציג פיתוח טכנולוגיה חדשנית למיגור תופעת היעלמות הדבורים.

בכנס, יוצגו שני מחקרים מובילים בתחום אשר פורסמו לאחרונה בעולם; מדעני אוניברסיטת סטרלינג, מצאו במחקרם, כי שימוש במינוני חומרי הדברה, ברמות דומות לשימוש בענף החקלאות, גורם לנזק בריאותי בחדק הדבורה, בעזרתו אוספות הדבורים את הצוף ואבקת הפרחים, וכן פוגע בזמזום הדבורה.

במחקר מוביל בתחום אשר נערך באוניברסיטת קיימברידג’ נמצא, כי דבורת הדבש מצליחה לאתר את צוף הפרחים, מזונה העיקרי, בזכות ‘הילה כחולה’ הנוצרת סביב עלי הכותרת של הפרח ומאותת לדבורה על מיקומו המדויק של מקור האביקים ב-פרח. פרטים באתר מועצת הדבש – לחץ כאן להגיע אליו.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן