חקלאות ישראל יום הדבורים העולמי צרכנות ירוקה קולנוע נעים

מועצת הדבש ודבוראים מברכים הסרט ‘ארץ הדבש’ למועמד לאוסקר

הסרט הייצג את מקדוניה; "ארץ הדבש" על פי המבקרים, יכול ועשוי "לעקוץ" את מתחריו ולזכות ב'אוסקר 2020' לפרס הסרט התיעודי הטוב ביותר ולפרס הסרט הבינלאומי (הזר) הטוב ביותר ◄ מנכל מועצת הדבש מר זאב מידן; "אני שמח מאוד על הצלחתו של הסרט "ארץ הדבש" אשר מעלה על נס את ענף הדבוראוּת החשוב ביותר לקיום החקלאות בעולם ולייצור מזון מן הצומח" ◄ מועצת הדבש ודבוראי ישראל, ישתתפו ב-ט"ו בשבט, חג החקלאות והאדמה, בתערוכה החקלאית הגדולה בישראל, במחקר ופיתוח (מופ) ערבה תיכונה וצפונית בתחנת "יאיר" ב-חצבה, בתאריכים; 12-13.2.2020.
0
0
מנכל מועצת הדבש מר זאב מידן, ברקע: הדבוראית הטידזה מורטובה בסרט "ארץ הדבש" | צילום: ליובומיר סטפנוב | עיבוד ממחושב: שולי סונגו©
זאב מידן

“ארץ הדבש” מצפון מקדוניה, הוא הסרט הראשון המועמד ב’אוסקר 2020′ לפרס הסרט התיעודי הטוב ביותר ולפרס הסרט הבינלאומי (הזר) הטוב ביותר. מועצת הדבש ודבוראי ישראל, מברכים על הצלחתו של הסרט החשוב, המביא למודעות בינלאומית את ענף הדבוראוּת והדבש, הענף החשוב ביותר בתחום החקלאות וייצור המזון בעולם, בזכות היותה של דבורת הדבש המאביקה (מפרה) העיקרית בטבע.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

ארץ הדבש” הינו סרט הביכורים של הבמאים תמרה קוטבסקה וליובמיר סטפנוב, שהצילומים עבורו נמשכו שלוש שנים וכבר זכה בתחרות הבינלאומית בפסטיבל דוקאביב ה-21, בפרס הצילום בפסטיבל סאנדנס ובשלל פרסים בפסטיבלים נוספים ברחבי העולם וכעת מועמד לאוסקר.

הסרט “ארץ הדבש” על פי המבקרים, יכול ועשוי “לעקוץ” את מתחריו ולזכות ב‘אוסקר 2020’ לפרס הסרט התיעודי הטוב ביותר ולפרס הסרט הבינלאומי (הזר) הטוב ביותר.

מנכל מועצת הדבש מר זאב מידן, אומר; “אני שמח מאוד על הצלחתו של הסרט “ארץ הדבש” אשר מעלה על נס את ענף הדבוראוּת החשוב ביותר לקיום החקלאות בעולם ולייצור מזון מן הצומח“.

באמצעות הסרט, ניתן ללמוד על חייהם של הדבוראים הנשזרים בחיי הדבורה, כאשר כולם יחד נתונים לתנאי האקלים המשתנים, לתנאים הגאוגרפיים המאתגרים ומנהלים אורח חיים ייחודי על פי עונות השנה, חיים מרתקים ומפעימים כאחד.

הסרט, מחדד את חשיבות השמירה על דבורת הדבש, בתקופה קריטית זו, בה הדבוראים בעולם כולו מתמודדים עם תופעת היעלמות הדבורים שמתרחבת עם הזמן וקיים חשש גדול לחיסול גידולי מזון ונזק לענפי הקוסמטיקה, הבריאות והטכסטיל.

אנו מאמינים, כי הצלחתו הבינלאומית תסייע בקידום המודעות וההבנה, כי על כל אחד מאתנו נדרש להגן על “המעופפת הקטנה” ולהכיר בזה שעתיד האנושות תלוי בהישרדותן של דבורי הדבש, האחראיות להאבקת 80% מסך הגידולים החקלאיים בעולם.

“ארץ הדבש” עוסק ב-הטידזֶה מוּרטוֹבָה, שהיא כנראה הדבוראית האחרונה באירופה שעדיין רודה דבש מכוורות טבעיות

כבר לפני 60 שנה הזהיר אלברט איינשטיין, כי ארבע שנים בלבד לאחר היעלמות הדבורים, לא תישאר חקלאות ולא יהיה מזון בעולם. לכן, על כולנו להירתם ולעזור לשמור על קיומו של ענף זה”.

ארץ הדבש” עוסק בהטידזֶה מוּרטוֹבָה, שהיא כנראה הדבוראית האחרונה באירופה שעדיין רודה דבש מכוורות טבעיות, החבויות בפסגות צוקים ובנקיקים שאליהם היא נאלצת לטפס בשבילים צרים, לתחוב את ידיה החשופות אל לבם של נחילים מזמזמים.

הסרט ליווה את הדבוראית האמיצה במשך 3 שנים, בביתה הרעוע והמבודד שהיא חולקת עם; אמה, כלבה וחתולתה, במסעותיה המפרכים אל הדבורים, בנופי מקדוניה היפים ובטקסי הרדייה, המכשפים שלה וגם במסעותיה אל השוּק, למכור את הדבש.

השגרה הקשה אבל מחממת הלב, מופרת פתאום, כשלמקום מגיעה משפחה של נוודים. כוונתם להקים מכוורת מלאכותית מסודרת מאיימת על פרנסתה של מורטובה, אבל קרבתם ובעיקר המפגש עם ילדיהם, מפוגגים את בדידותה.

ממשרד תקשורות יעל שביט חברה ליחסי ציבור ב-יסוד המעלה, הוסיפה הגב’ נטע שושן לאתר ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ כי מועצת הדבש ודבוראי ישראל, ישתתפו בט”ו בשבט, חג החקלאות והאדמה, בתערוכה החקלאית הגדולה בישראל, במחקר ופיתוח (מופ) ערבה תיכונה וצפונית בתחנת “יאיר” בחצבה, בתאריכים; 12-13.2.2020.

שם יציגו את פועלם של דבוראי ישראל, עולמה המרתק של דבורת הדבש, הסבר על פעולת האבקה, טעימות של דבש ישראלי איכותי וכן יוצג פרויקט הנטיעות הצוּפניות שמטרתו לתת מענה להתמעטות צמחי הצוּף, המהווים מזון עיקרי לדבורת הדבש.

הכניסה ללא תשלום. מופ (מחקר ופיתוח) ערבה תיכונה וצפונית, טלפון; 077-5681603.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן