חקלאות ישראל מים

מועצה אזורית הגליל העליון יש להגדיל הקצבות המים לחקלאות

ראש מועצה אזורית הגליל העליון, מר גיורא זלץ, הדגיש את חשיבות הקטנת הקיצוץ בהקצבות המים לחקלאות, לכלכלה ולאיכות הסביבה; החשיבות האסטרטגית של התכנית לפיתוח מפעלי מים, להמשך קיום ופיתוח החקלאות בגליל העליון וכן את חשיבות התמיכה של מנכל רשות המים, בביצוע של תכנית הפיתוח.◄ יושב ראש החברה פיתוח הגליל, מר אורי דורמן; "קיימת חשיבות גדולה להגדלת הקצבות המים לחקלאות בשנת 2019, לאור המשקעים הרבים ובמטרה שהחקלאים, יוכלו לתכנן את היקף גידול גידולי שדה בקיץ הקרוב.
0
0
מימין: יושב ראש החברה פיתוח הגליל, מר אורי דורמן, ראש מועצה אזורית הגליל העליון, מר גיורא זלץ ומנכל רשות המים מר גיורא שחם | עיבוד צילום: שולי סונגו
אורי דורמן, גיורא זלץ, גיורא שחם

“ישנה חשיבות רבה להקטין את הקיצוץ בהקצבות המים לחקלאות, לכלכלה ולאיכות הסביבה בשנת 2019, לאור המשקעים הרבים ולנצל את מלוא הקצבות המים שיעמדו לרשות החקלאים לאחר 5 שנות בצורת שפגעו ביציבות של החקלאות באזור הגליל העליון וגרמו לנזק לכלכלת האזור…” – כך אומרים בין היתר ראש מועצה אזורית הגליל העליון, מר גיורא זלץ ועמיתו יושב ראש החברה פיתוח הגליל, מר אורי דורמן, בפגישה עם מנכל רשות המים מר גיורא שחם וצוות משרדו.

 ■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

בישיבה הוצגה תכנית רב שנתית לפיתוח מפעלי מים, לטובת אספקת מים לחקלאות בגליל העליון.

הוצגו מספר חלופות לתכנית הפיתוח, שמטרת העל שלהן, הינה להגדיל את אגירת המים בחורף ב-20 מיליון מטר מעוקב, קוּבּ  ()כך שניתן יהיה להתגבר על מחסור במים בקיץ בשנים רגילות ובשנות בצורת.

מנכל רשות המים מר גיורא שחם הבהיר ובישר, כי; “רשות המים תנהג בעניין הגדלת הקצבות המים, בהתאם ל’כללי המים לשנת 2019‘ הקובעים, כי כל 10 מילימטר, גשם שמעל 550 מילימטר, תגדל הקצבת המים לחקלאות לגליל העליון ב-1.5 מיליון קוּבּ.

כך שבהתאם למצב המשקעים, עד שבוע זה, הקצבת המים תגדל בכ-15 מיליון מטר מעוקב, שמשמעותה; הקטנת קיצוץ המים לחקלאות בשנת 2019 ל-10% מהשימוש במים בפועל בשנת 2015.

ככל שהמשקעים, ימשיכו, תגדל ההקצבה עד לכמות השימוש בפועל בשנת 2015.

ראש מועצה אזורית הגליל העליון, מר גיורא זלץ, הדגיש את חשיבות הקטנת הקיצוץ בהקצבות המים לחקלאות, לכלכלה ולאיכות הסביבה.

█ לנצל את מלוא הקצבות המים שיעמדו לרשות החקלאים לאחר 5 שנות בצורת שפגעו ביציבות של החקלאות

משרד ’יעל שביט-תקשורות’ לייעוץ תקשורתי ואסטרטגי, דוברות, המנוהל על ידי הגב’ יעל שביט, מסר לפורטל כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה’ כי כמו כן, ציין מר זלץ, את החשיבות האסטרטגית של התכנית לפיתוח מפעלי מים, להמשך קיום ופיתוח החקלאות בגליל העליון וכן את חשיבות התמיכה של מנכל רשות המים, בביצוע של תכנית הפיתוח.

מר זלץ, הודה למר שחם על החלטתו לפעול בעניין הקצבות המים לשנת 2019 בהתאם לכללים.

יושב ראש החברה פיתוח הגליל, מר אורי דורמן, הדגיש, כי “קיימת חשיבות גדולה להגדלת הקצבות המים לחקלאות בשנת 2019, לאור המשקעים הרבים ובמטרה שהחקלאים, יוכלו לתכנן את היקף גידול גידולי שדה (גד”ש) בקיץ הקרוב.

כמו כן, לנצל את מלוא הקצבות המים שיעמדו לרשות החקלאים לאחר 5 שנות בצורת שפגעו ביציבות של החקלאות באזור הגליל העליון וגרמו לנזק לכלכלת האזור”.

כמו כן, ציין דורמן, כי חשוב לקבל החלטה מוקדם ככל שניתן במתווה תכנית הפיתוח ולהתחיל מידית בהכנת התכניות וקבלת האישורים הנדרשים.

מר דורמן, אף הודה למר שחם על תמיכתו הגדולה והרוח הגבית שהוא מעניק להמשך קיום ופיתוח החקלאות באזור הגליל העליון.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן