מבזקים חדשות ‘כאן ישראל’ עיתונות | תקשורת המונים רדיו | טלוויזיה

מוטי רוזנבלום מנכל מועצת העיתונות בישראל פרש מתפקידו

מוטי רוזנבלום; "במהלך השנים הללו, הרחבנו מאד את פעילות בתי הדין לאתיקה (בראשותו של פרופ' חיליק לימור וממלא מקום עורך הדין חנוך קינן), תוך כדי עדכון והתאמת תקנון האתיקה לרוח התקופה (על ידי דר' תהילה אלטשולר ופרופ' חיליק לימור) - והכל במטרה להגן על עיתונות מקצועית ואתית ולאפשר לעוסקים במקצוע זה - שבלעדיו אין דמוקרטיה - למלא את שליחותם ◄ זה הזמן להודות להן אישית, על הזכות שניתנה לי, להיות חלק בארגון המיוחד הזה, המגן על חופש הביטוי במדינת ישראל ועל האתיקה העיתונאית בתקשורת הישראלית".
0
0
מוטי רוזנבלום מנכל מועצת העיתונות בישראל ברקע: לוגו מועצת העיתונות בישראל | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
מוטי רוזנבלום, פורש

מוטי רוזנבלום העיתונאי והעורך בעיתון מעריב, בתחנת השידור גלי צהל ובטלוויזיה בכבלים, פרש היום (יום ראשון, ט”ז באדר תשפ”א) סופית מתפקידו מנכל מועצת העיתונות בישראל בו כיהן עד לאחרונה.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

מוטי רוזנבלום, הודיע בינואר 2021, על פרישתו הצפויה מהתפקיד בסוף פברואר 2021 ביחד עם נשיאת מועצת העיתונות בישראל, כב’ שופטת בית המשפט העליון (בדימוס), דליה דורנר, זאת לאחר שהִתְגַּלְּעוּ חוסר הסכמה מהותי על התנהלותם במועצה מצד מיעוט מִילִיטַנְטִי של חברי מועצה, לא חפים מאינטרסים אישיים.

העיתונאי רוזנבלום, החל לכהן כמנכל מועצת העיתונות והתקשורת בישראל ביולי 2016, לאחר שהתבקש לקחת את התפקיד על ידי נשיאת המועצה, הגב’ דורנר.

יצוין, כי מועצת העיתונות והתקשורת הנחשבת כגוף וולונטרי, שהוקם בשנת 1963, כל ידי העיתונות (מוצאים לאור, עורכים ועיתונאים) ונציגי ציבור.

מוטי רוזנבלום, כתב בפנייתו אל חברי מועצת העיתונות והתקשורת בישראל; “חברות וחברים, היום אני מסיים פרק נוסף בחיי, שנמשך ארבע שנים ושמונה חודשים, כמנכל מועצת העיתונות בישראל, בראשותה של הנשיאה, שופטת בית המשפט העליון (בדימוס), דליה דורנר ושל ממלאת מקומה עורכת דין ארנה לין.

זה הזמן להודות להן אישית, על הזכות שניתנה לי, להיות חלק בארגון המיוחד הזה, המגן על חופש הביטוי במדינת ישראל ועל האתיקה העיתונאית בתקשורת הישראלית.

דליה דורנר, שופטת בית המשפט העליון (בדימוס), נשיאת מועצת העיתונות | עיבוד ממחושב: שולי סונגו©
דליה דורנר, פורשת

היו אלה שנים מאתגרות במיוחד עבורי, בהן הרמנו ברבים את קולה של המועצה, בעשרות מפגשים מן הסוג האישי, בכל רחבי המדינה, כמו גם בהודעות רבות לעיתונות שפורסמו במגוון כלי תקשורת – כתובה, אלקטרונית ואינטרנטית (תודות לחברי צוות התגובות בראשותו של חיים שיבי ול-דובר המועצה, אמיר רוזנבליט).

במהלך השנים הללו, הרחבנו מאד את פעילות בתי הדין לאתיקה (בראשותו של פרופ’ חיליק לימור וממלא מקום עורך הדין חנוך קינן), תוך כדי עדכון והתאמת תקנון האתיקה לרוח התקופה (על ידי דר’ תהילה אלטשולר ופרופ’ חיליק לימור) – והכל במטרה להגן על עיתונות מקצועית ואתית ולאפשר לעוסקים במקצוע זה – שבלעדיו אין דמוקרטיה – למלא את שליחותם.

תודה אישית ומקרב לב, לרבים מבין החברות והחברים במליאת המועצה ובוועדות השונות, על שיתוף הפעולה ועל הנכונות הלא מובנת מאליה, להשקיע מזמנם ומיכולתם, על-מנת לקדם את מטרות מועצת העיתונות.

תודה מיוחדת ליועצים המשפטיים של המועצה; עורכת דין יעל גרוסמן , ודר’ נוי ברינט, כמו גם  למשנים ליועמש – עורכי הדין איתן להמן, מיכל סיבל דראל ואילן שדי, על הסיוע הנרחב והמסור, שהעניקו ומעניקים, בהתנדבות כמובן, למועצת העיתונות בישראל.

ולסיום – תודה רבה מאוד לקרני לב ארי, על העבודה המושקעת ועל הנאמנות”. סיכם מוטי רוזנבלום.

מרדכי (מוטי) רוזנבלום | תמצית ביוגרפיה

ב-4 בינואר 1946, הגיח לאוויר העולם מרדכי (מוטי) רוזנבלום עם סיום מלחמת העולם השנייה בקזחסטן, שהייתה אז חלק מברית המועצות לשעבר.

לאחר מספר חודשים, שבה המשפחה הצעירה, לעיר ורשה בירת פולין, כדי לחפש קרובי משפחה אשר נותרו בחיים לאחר השואה.

ב’מחנה העקורים וצלר‘ שבגרמניה, המיועדים לעלייה לארץ ישראל באוקטובר 1947, נולד אחיו הצעיר דוב (דובי) שהתגייס לצהל כבר בגיל 17 ושירת בחטיבת גולני.

בגיל 19 וחצי ה-9 ביוני 1967, ביומה האחרון של מלחמת ששת הימים, נפל סמל דוב רוזנבלום, שהיה לוחם ב’גדוד 12 של גולני‘ בקרב תל פאחר.

משפחתו עלתה לארץ ישראל בספטמבר 1948 והתיישבה בעיר העולים, לוד. אבי המשפחה, שלמה רוזנבלום התקבל לעבודה ברכבת ישראל ובתוך זמן קצר נחשב לאחד מנהגי הקטר הראשונים במדינת ישראל.

מוטי, נשוי ללביאה, אב לשתי בנות וסבא לארבעה נכדים ומתגורר בעיר ראשון לציון.

עיתונאי מוטי רוזנבלום, איור הקריקטוריסט יעקב פַרְקַש, המכונה: זאב
מוטי רוזנבלום, איור: זאב

בתחילת שנת 1971, החל רוזנבלום את הקריירה העיתונאית שלו, כפרילנסר במדור הספורט של העיתון מעריב ואחרי מלחמת יום הכיפורים, התקבל לעבודה במשרה מלאה בעיתון שהיה אז הנפוץ במדינה.

באותה תקופה הוזמן רוזנבלום לתחנת גלי צהל כאיש מילואים ובמשך 35 שנים, הגיש פינות ותוכניות ספורט בהן התמחה וגם אקטואליה, והגיש את מבזקי החדשות של גלצ בלילות.

משנת 1989, הצטרף אל תחנת הטלוויזיה בכבלים “גוונים“, שפעלה באזור ראשון לציון, רמלה ו-לוד.

בתוך כך, פעל מוטי רוזנבלום בצנעה בפעילות למען הקהילה רצופה בעמותות שונות לטובת הציבור. בין היתר היה חבר בעמותת “לב החסד“, שעסקה בחלוקת מזון למשפחות נצרכות, בכל סוף שבוע; וכן ב”עמותה למלחמה בסמים” בעיר ראשון לציון.

זאת ועוד; רוזנבלום משנת 2014, עד היום, הוא נרגש ונלהב להיות פעיל בעמותת “ידידי הסיסים” ואף משמש כיושב ראש העמותה.

העוסקת בשימור אוכלוסיית הסיסים בארץ ישראל (עופות המבלים את עיקר זמנם באוויר וקרובים למשפחת הסיסיים. במשפחה סוג יחיד, סיס מצויץ, ובו 4 מינים) ובהעלאת מוּדעות ציבורית לקיומה של ציפור זו.

█  פרסומים נוספים;

מוטי רוזנבלום, כתב מאות רבות של מכתבים אל אחיו הצעיר דובי שנפל, בהם נהג לשתף אותו בכל מה שקורה בחיי המשפחה, במדינה ובחייו האישיים, ותיבל אותן בהגיגים בתחומים השונים של החיים.

רוזנבלום, פרסם במקביל מספר ספרים, ביניהם; “קל לגדל סבא” (נכתב בשיתוף עם ידידו הסופר והעיתונאי ברוך מאירי מעיתון ‘מעריב’); “על מי אני חושב“, כמו גם את סיפורו של נח שקלאר; “לפני המבול ואחריו“.

בשנת 2017, זמן קצר לאחר שהתקבל כחבר באגודת הסופרים העבריים בישראל, פרסם רוזנבלום, חלק מהמכתבים שכתב לאחיו הצעיר דובי הי”ד בשם: “החמסין נשבר דובי וגשם החל לרדת…“.

█  סרטים דוקומנטריים;

מוטי רוזנבלום, הפיק וביים עשרות סרטי תעודה, בהם;

  • ילדים ברמה” עם סי היימן – סיפורם של ארבעה ילדים ברמת הגולן.
  • היי אדם” – סיפור חייו ומותו של האלוף אלברט מנדלר.
  • רני אחד” – סיפורו של אלוף ישראל באגרוף תאילנדי, במהלך אליפות בינלאומית בתאילנד.
  • להיות נקי” – על כפר זוהרים, המשמש ככפר גמילה מסמים.
  • גבולות מסוכנים” – מסע חיפוש אחר צעיר ישראלי שנרצח ונשדד בבהוטן שבהרי ההימליה.
0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן