בריאות הציבור חדשות בריאות מחלות - כל מה שרצית לדעת קורונה | Covid-19

מדא, ערוך לפינוי הישראלים שינחתו בארץ מ’ספינת הקורונה’

מנכל מגן דוד אדום, מר אלי בין: "במדא, אנו ערוכים לפינוים של 12 הישראלים שינחתו בארץ, לאחר שהייה של כשבועיים בספינת התענוגות מול חופי יפן. על מנת שלא לקחת סיכונים, החובשים והפראמדיקים שיפנו אותם, ימוּגנו ב'ערכות מלאות' המיועדות למקרים מאין אלו. אנו פועלים בתיאום ובשיתוף פעולה מלא עם משרדי הבריאות והחוץ, עם רשות שדות התעופה ועם בית החולים שיבא בתל השומר".
0
0

 

12 הישראלים, נוסעי ספינת תענוגות  ה”דיימונד פרינסס” העוגנת בנמל יוקוהאמה הנמצאים בשבועיים האחרונים בבידוד על האנייה מחשש להידבקות ב’נגיף הקורונה’, מול יפן, יפנו באמבולנסים של מגן דוד אדום, באופן מבוּקר לאחר נחיתתם בנמל התעופה בן גוריון בימים הקרובים אל המרכז הרפואי שיבא בתל השומר.

 ■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

צוותי מדא מתמגנים מ'הקורונה' בחליפות מיגון - צילום דוברות מדא - פברואר 2020 | עיבוד ממחושב: שולי סונגו©
צוותי מדא מתמגנים מ’הקורונה’

דובר מגן דוד אדום, מר זכי הלר, דיווח הבוקר (רביעי, כ”ד בשבט התש”פ), כי חובשים ופראמדיקים של מדא, ערוכים לפינוי שניים עשר הישראלים, כשהם מוּגנים בעזרת חליפה מיוחדת, מסיכה, כובע ומשקפיים, על פי הפרוטוקול, הנהוג במקרים בהם קיים סיכוי וחשש להדבקה בנגיף.

לאחר הפינוי, האמבולנסים, יעברו חיטוי על ידי מערכת מיוחדת, המבטיחה שמירה על בריאותם של החולים והפצועים הבאים שיפונו בהם, ושל צוותי מדא.

מנהל אגף רפואה במדא, מר רמי מילר: “צוותי מגן דוד אדום ערוכים במהלך כל השנה ופועלים במיומנות ובמקצועיות בכל מקרה בו הם נדרשים למתן טיפול רפואי ופינוי של חולים החשודים כנשאים של מחלות זיהומיות.

לפיכך, נושא; מיגון צוותי מדא ו-חיטוי האמבולנסים הוא לא דבר חדש עבורנו, ואנו מתורגלים ומנוסים בו גם בשגרה”.

מנכל מגן דוד אדום, מר אלי בין: “במדא, אנו ערוכים לפינוים של 12 הישראלים שינחתו בארץ, לאחר שהייה של כשבועיים בספינת התענוגות מול חופי יפן. על מנת שלא לקחת סיכונים, החובשים והפראמדיקים שיפנו אותם, ימוּגנו ב’ערכות מלאות’ המיועדות למקרים מאין אלו.

אנו פועלים בתיאום ובשיתוף פעולה מלא עם משרדי הבריאות והחוץ, עם רשות שדות התעופה ועם בית החולים שיבא בתל השומר”.

כך מתמגנים צוותי מדא מ’הקורונה’ בחליפות מיגון – צילום: דוברות מדא – פברואר 2020 ©

משרד הבריאות, הרחיב לאחרונה, את הגדרת המקרה של חשד ל”נגיף הקורונה” לצורך ביצוע בדיקת מעבדה לחוזרים מהיעדים שצוינו

זכרו על פי הנחיות משרד הבריאות על הציבור לשקול את נחיצות הנסיעות ליעדים; תאילנד, יפן, הונג קונג, סינגפור, מקאו, דרום קוריאה ו-טיוואן, זאת בנוסף לאזהרת המסע שניתנה לגבי סין.

משרד הבריאות, הרחיב לאחרונה, את הגדרת המקרה של חשד ל”נגיף הקורונה” לצורך ביצוע בדיקת מעבדה לחוזרים מהיעדים שצוינו לעיל.

על פי ההגדרה החדשה, אדם שעונה על אחד משני הקריטריונים הבאים;

  1. שהה במגע הדוק עם חולה מאומת

או

  1. שהה באחד מהיעדים שצויינו.

ובתוך 14 יום מהמגע עם החולה המאומת או מהחזרה מאחת המדינות האמורות, הופיעו אצלו; חום מעל 38 מעלות, שיעול, קושי בנשימה או תסמין נשימתי אחר.

על מי שעונה לקריטריונים אלה, יש לגשת למרפאה או אל בית חולים, בתיאום והודעה מראש על הגעתם, תוך כיסוי האף והפה במסכה או בבד.

להימנע ממגע עם הסובבים, להימנע מנסיעה בתחבורה ציבורית ולפעול בהתאם להוראות המפורטות באתר המשרד. פרטים נוספים באתר משרד הבריאות.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן