בריאות הציבור חקלאות ישראל

מגדלי הפירות: מזיק פסילת ההדר האסייתית שפלש מייבוא תוצרת חקלאית

המזיק שפלש לישראל מאיים להשמיד את מטעי פירות ההדר בארץ ◄מנכל ארגון מגדלי הפירות בישראל מר ירון בלחסן; "שרי הממשלה הדוחפים את הרפורמה בחקלאות, המציעה לשנות את תקנות 'הגנת הצומח' ולייבא לישראל מזיקים חדשים, עדיין לא הבינו את משמעות הנזק שהם מובילים במו ידיהם ומוליכים את חקלאות ישראל לאבדון... עם הצגת הרפורמה בחקלאות, על ידי משרדי האוצר והחקלאות, פרסמו אנשי המקצוע של שירותי הגנת הצומח, אזהרה חמורה מפני כניסת מזיקים ומחלות".
0
0

ארגון מגדלי הפירות בישראל, מתריע מפני אישור הרפורמה ההרסנית בחקלאות, המציעה להציף את המדינה בפירות וירקות שגדלים ללא פיקוח – ולייבא ‘מזיקים’ מחוץ לארץ ומגדיר את התרעתו; אזעקת ‘צבע אדום’ טרם פגיעה קשה בחקלאות של ארץ ישראל.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק או בטוויטר.

המזיק החדש וההרסני ‘פסילת ההדר האסייתית’ (Diaphorina citri) אשר פלש לארץ ישראל מחוץ לארץ אוּתר במעל ל- 750 דונם מ-פרדסי עמק חפר, וגורם ל’גרינינג‘ מחלה חיידקית, בלעדית לעצי הדרים.

החיידק, מועבר על ידי פסילת ההדרים האסיתית והאפריקאית הנחשבת למסוכנת ביותר בעולם ההדרים!

מחלת הגרינינג עלולה להרוג עצים, מה שמפחית מאוד את התפוקה של הפרדס. מדובר בחיידק, המתפשט מעץ לעץ על ידי וקטורים פסילידיים למחלת הגרינינג בעצי ההדר,

לדברי אנשי שירותי הגנת הצומח; ‘אם לא יצליחו להכחיד את הנגע במבצע ממוקד, יהיה זה איום ממשי על ענף ההדרים המקומי, עד כדי הכחדתו, כפי שקרה במקומות אחרים בעולם’.

מנכל ארגון מגדלי הפירות בישראל מר ירון בלחסן; “שרי הממשלה הדוחפים את הרפורמה בחקלאות, המציעה לשנות את תקנותהגנת הצומח‘ ולייבא לישראל מזיקים חדשים, עדיין לא הבינו את משמעות הנזק שהם מובילים במו ידיהם ומוליכים את חקלאות ישראל לאבדון”.

בלחסן, מוסיף, כי, “עם הצגת הרפורמה בחקלאות, על ידי משרדי האוצר והחקלאות, פרסמו אנשי המקצוע של שירותי הגנת הצומח, אזהרה חמורה מפני כניסת מזיקים ומחלות.

לכן, לא מובנת גישת השרים, אשר במקום החמרה, מעוניינים עוד להקל על יבואנים ובעלי רשתות השיווק הטייקונים, לייבא בקלות מרבית, תוצרת חקלאית טרייה מארצות בחוץ לארץ

היבוּא לעיתים אין בהן פיקוח, וכן להקל התהליך אף יותר ליבואנים, גם בקריטריונים של תקנות הגנת הצומח, שזה אסון בפני עצמו.

בלחסן; התעלמות מוחלטת של שר החקלאות מדוח אנשי משרדו, מציג, הרפורמה עתידה להביא לירידה של עד חצי מיליון טון בייצור פירות...

מטעם ‘משרד ת ק ש ו ר ו ת – יעל שביט’ ייעוץ תקשורתי, תדמיתי ואסטרטגי, דוברות ויחסי ציבור, נמסר על ידי הגב’ נטע שושן לפורטל כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ כי מר בלחסן, מציין, כי; “יש להבין שכאשר סעיפים אלו יאושרו, יתקיים האיום המוחשי של חדירת מזיקים קטלניים לענפי הפירות והירקות ואף יגרום להפקרה חסרת אחריות של בריאות הציבור.

בכך חורצת הרפורמה את גורל החקלאות – על ידי ייבוא מזיקים, שיחדרו לישראל בחסות ייבוא חופשי, של תוצרת חקלאית ממדינות זרות”.

“לצערנו, שרי הממשלה מתעלמים באופן נחרץ מדעתם המקצועית של אנשי המקצוע במשרדם הם וראו איזה אבסורד, משרד החקלאות עצמו, הוא זה שהכריז כעת, בדאגה על מאבק במזיק החדש וההרסני שפלש לישראל מחוץ לארץ.

ולמרות האזהרות מצד משרד החקלאות – ממשיכים שרי החקלאות והאוצר, בתהליך הרפורמה ההרסנית, כאילו אין אזעקות שבר, זאת בנוסף להתעלמות מוחלטת של שר החקלאות מדין וחשבון של אנשי משרדו שלו, אשר מציג כי הרפורמה עתידה להביא לירידה של עד חצי מיליון טון בייצור פירות, הפסד של 3 מיליארד שקלים,

איבוד של מחצית משטח המטעים בישראל ובסופו של דבר גם ללא הורדה של מחירי המזון לצרכן. על מבקר המדינה והממשלה עצמה לבדוק את המניעים שמביאים שרים לרצון כה עז לשינוי הרסני שכזה, שבוודאי אינו שינוי מקצועי” אמר בלחסן.

אל; מאמר של דר’ צלילה בן-דוד, מטעם השירותים להגנת הצומח ולביקורת על; “סכנת הפלישה של פסילת ההדר האסייתית“.

אל; הבעת עמדה מקצועית של הנהלת השירותים להגנת הצומח ולביקורת בנוגע לשינויים הצפויים במתודולוגיה לאישור ייבוא חומר צמחי במסגרת חוק ההסדרים.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן