מאזני הצדק

הביטוח לאומי: הפסיק להעניק כל שירות מיוחד לעורכי דין

לשכת עורכי הדין; "בהוראה שנתן הביטוח הלאומי לעובדיו, אנו מטפלים ומחר בבוקר (ג’) תוגש עתירה לבית המשפט הגבוה לצדק (בג"ץ), בגין התנהלותו הבלתי חוקית של המוסד לביטוח לאומי ◄ מנגד שוקל ועד עובדי הביטוח הלאומי את כל הצעדים החוקיים העומדים לרשותם, כולל הגשת תביעת דיבה נגד ראשי לשכת עורכי הדין ◄ עו"ד אפי נוה, ראש לשכת עורכי הדין; "הלשכה בראשותי לא תיכנע בשום אופן לסוג זה של בריונות ומסע ההסברה לציבור, יימשך כמתוכנן".
0
0
הביטוח לאומי: הפסיק להעניק כל שירות מיוחד לעורכי דין
הביטוח לאומי: הפסיק להעניק כל שירות מיוחד לעורכי דין

ב’לשכת עורכי הדין בישראל’ זועמים על המוסד לביטוח לאומי לאחר שהורה והנחה את עובדיו “להפסיק להעניק כל שירות מיוחד לעורכי דין”, וזאת “בעקבות קמפיין לשכת עורכי הדין נגד הביטוח הלאומי”. מנגד מסר ועד עובדי הביטוח הלאומי, כי הוא שוקל את כל הצעדים החוקיים בהם הגשת תביעת דיבה נגד ראשי לשכת עורכי הדין.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

לשכת עורכי הדין בראשות עורך הדין אפי נוה, תקפו היום (שני, ב’ באלול התשע”ו) את הודעת המוסד לביטוח לאומי ותארו אותה; “התנהלות בריונית ובלתי חוקית זו מצד מוסד ממשלתי (!) היא ההוכחה שאין היום ברירה אלא לפנות למוסד לביטוח לאומי רק באמצעות עורך דין בכל עניין, גם אם הזכאות היא ודאית ולכאורה מדובר בעניין פשוט”.

עורך הדין אפי נוה, ראש לשכת עורכי הדין, כתב בדף הפייסבוק שלו כי; “חשוב להדגיש, כי הקמפיין של לשכת עורכי הדין, בא בתגובה ישירה להתנהלות כוחנית מתמשכת של הביטוח הלאומי, כלפי ציבור עורכי הדין המייצגים לקוחות מול המוסד.

בהתנהלותו החמורה והבלתי חוקית מוכיח המוסד לביטוח לאומי, שוב, כי בכוונתו להמשיך ולפגוע בציבור הזכאים באמצעות התנכלות לעורכי הדין המייצגים אותם, לרבות בהתנהלות בלתי חוקית, כדי להשאיר בידיו כספי ציבור המגיעים לזכאים לפי כל דין”.

ראש לשכת עורכי הדין עורך הדין נוה, הוסיף ואמר, כי; “לגבי ההוראה שנתן הביטוח הלאומי לעובדיו, אנו מטפלים בכך, ומחר בבוקר (ג’) תוגש עתירה לבית המשפט הגבוה לצדק (בג”ץ), בגין התנהלותו הבלתי חוקית של המוסד לביטוח לאומי“.

“צר לנו מאוד על התנהגות הביטוח הלאומי הפוגעת בציבור הזכאים, הנכים והנזקקים, אך הלשכה בראשותי לא תיכנע בשום אופן לסוג זה של בריונות, ומסע ההסברה לציבור, יימשך כמתוכנן”, הבטיח וסיכם עורך הדין אפי נוה, ראש לשכת עורכי הדין.

ועד עובדי הביטוח הלאומי: עורכי דין המבקשים להרוויח על חשבון הציבור

מנגד מסר ועד עובדי הביטוח הלאומי, כי הוא שוקל את כל הצעדים החוקיים בהם הגשת תביעת דיבה נגד ראשי לשכת עורכי הדין.

מוקדם יותר פורסם, כי עובדי הביטוח הלאומי בסניפים, כמו גם במשרד הראשי, מפסיקים מיד הענקת כל שירות מיוחד או העדפה לעורכי דין המבקשים להרוויח על חשבון הציבור ולדחוק אזרחים מן השורה לשולי התור.

לטענת ועד עובדי הביטוח הלאומי, הנחייתו לעובדיו שלא לתת שירות מועדף לעורכי דין המייצגים לקוחות בפני המל”ל, באה בצעדיהם החריפים הננקטים מהיום, בשל הקמפיין השלילי בו מסע שיסוי והכפשה בו נוקטת לשכת עורכי הדין כנגד עובדי הביטוח הלאומי.

“לאור השיפור הניכר בשירות שמעניקים עובדי המוסד לביטוח לאומי, יותר ויותר ישראלים, מבינים, כי אין כל סיבה שעורך דין ירוויח על חשבון הסבל שלהם.

מצב דברים זה, בנוסף לכותרות הצצות חדשות לבקרים על עורכי דין המורשעים בגניבת כספי לקוחותיהם, הוביל ככל הנראה, מישהו ב-לשכת עורכי הדין לאבד את העשתונות ולצאת בקמפיין מכפיש המטעה את הציבור בזדון – והכול מתוך בצע-כסף” – הטיח ועד עובדי הביטוח הלאומי כהסבר על הפסקת הענקת טובות וקדימות לעורכי דין.

המוסד לביטוח לאומי

אחד מעמודי התווך שעליהם נשענת המדיניות החברתית בישראל הוא המוסד לביטוח לאומי. הוא פועל מתוקף חוק הביטוח הלאומי שהתקבל בכנסת בנובמבר 1953.

מתוך כוונה להבטיח לאוכלוסיות חלשות ולמשפחות שנקלעו למצוקה זמנית או ממושכת בסיס כלכלי לקיומן נועד המוסד לביטוח הלאומי.

כיום מעוגנות בחוק הביטוח הלאומי תכניות לביטוח זקנה ושאירים, אימהות, ילדים, נפגעי עבודה, נכות כללית, סיעוד, אבטלה, פשיטת רגל ופירוק תאגיד.

לבד מגמלאות בכסף נותן המוסד לביטוח לאומי שירותי שיקום והכשרה מקצועית לנכים, לאלמנות ולנפגעי איבה, שירותי סיעוד ושירותי ייעוץ לקשישים.

המוסד לביטוח לאומי, מופקד גם על ביצוע חוקים נוספים והסכמים בתחום הביטוח הסוציאלי, החשוב שבהם הוא חוק הבטחת הכנסה שנועד להגן על כל משפחה בישראל מפני אובדן הכנסה ולהבטיח קיום בסיסי לאוכלוסיות נזקקות.

הביטוח הלאומי, מסייע גם בפיתוח שירותי רווחה בקהילה לאוכלוסיות עם צרכים מיוחדים, כגון; קשישים, נכים, נוער וילדים במצוקה.

לשכת עורכי הדין בישראל

לשכת עורכי הדין בישראל הוקמה בשנת 1961 כגוף אוטונומי שמוסדותיו העיקריים נבחרים בבחירות דמוקרטיות, ע”י כלל עורכי הדין, על-פי חוק לשכת עורכי הדין, התשכ”א – 1961.

יעד הלשכה ומטרותיה הם לאגד את עורכי הדין בישראל ולשקוד על רמתו וטהרו של מקצוע עריכת הדין.

לשכת עורכי הדין הוא המוסד האחראי על מימוש רוב הזכויות החברתיות במדינת ישראל, על פי רוב בדרך של תשלומי העברה. פעילות המוסד לביטוח לאומי מוסדרת בחוק הביטוח הלאומי, שהתקבל בכנסת בנובמבר 1953.

כמו כן, עוסקת לשכת עורכי הדין בישראל במימושם של חוקים נוספים בתחום הביטחון הסוציאלי, כגון; חוק הבטחת הכנסה ובהסכמים עם ממשלת ישראל, הנוגעים לביטחון סוציאלי.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! לחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן