חקלאות ישראל פסח צרכנות

למעלה ממיליון ביצים נחתו הלילה בארץ ישראל במשלוח הראשון

באוויר ובים, מיליוני ביצים מגיעים מהיום אל ישראל. משלוחים אלה, מצטרפים ליותר מ-100 מכולות ביצים בכמות כוללת של למעלה מ-30 מיליון ביצים שנמצאות בדרכן אל ישראל ויגיעו עד סוף אפריל דרך הים ◄ במשרד החקלאות, מדגישים, כי בשל המחסור בביצים, נמכרות ביצים שאינן נושאות חותמת והן לא מפוקחות הן מהמגדלים והן מהרשות הפלסטינית. מדובר בביצים שאינן ראויות למאכל. במצב הנוכחי, אכילת ביצים כאלו, עלולה לגרום לתחלוּאה ולהעמיס על בתי החולים.
0
0
צרכן רוכש ביצים בסופרמרקט | עיבוד צילום ממחושב: שולי סונגו©
צרכן עם תבניות ביצים

משלוח ביצים מוּטס הראשון ממדינת פורטוגל, שכלל למעלה ממיליון ביצים, נחתו הבוקר (יום שלישי, י”ג בניסן התש”פ) בישראל. המשלוח הראשון של ביצים בטיסה נעשה בהתערבות משרד החקלאות, בשיתוף עם משרד ראש הממשלה ובהנחייתו, יזם והוביל מהלך מורכב של מתן אפשרות ל’יבואנים’ לייבא ביצים בהטסה, כל זאת, כדי לצמצם את זמן השינוע למדינת ישראל וכדי להקטין את המחסור החמור שנוצר בביצים למאכל ערב ליל סדר וחול המועד פסח.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

מחר (יום רביעי, י”ג בניסן התש”פ, ה-8.04) צפוי לנחות מטוס נוסף ממדינת אוקראינה, עם כחצי מיליון ביצים. ב-משרד החקלאות ומשרד ראש הממשלה, מציינים, כי ‘משלוחים אוויריים‘ נוספים צפויים במהלך ימי חול המועד פסח.

משלוחים אלה, מצטרפים ליותר מ-100 מכולות ביצים בכמות כוללת של למעלה מ-30 מיליון ביצים שנמצאות בדרכן אל ישראל ויגיעו עד סוף אפריל ‘דרך הים‘.

מחר, רביעי (8.4) צפוי לנחות מטוס נוסף מאוקראינה עם כחצי מיליון ביצים. משלוחים אוויריים, נוספים צפויים במהלך ימי החג. משלוחים אלה, מצטרפים ליותר מ-100 מכולות ביצים בכמות כוללת של למעלה מ-30 מיליון ביצים שנמצאות בדרכן אל ישראל ויגיעו עד סוף  אפריל דרך הים.

כזכור, משרד החקלאות, פתח מכסה לייבוא ביצים בפטור ממכס ממדינות האיחוד האירופי עוד בינואר. לאור ‘משבר הקורונה’ הגדיל המשרד את המכסה הפטורה ממכס ליבואני הביצים בהיקף של כ-100 מיליון ביצים, אך הן לאור הגדלת הביקוש המקומי בארצות אלו והן לאור בעיות שינוע וזמני הפלגה, המשווקים לא מצליחים לייבא ביצים כמענה לביקוש הגובר של הצרכנים.

על כן גיבש משרד החקלאות נוהל תמיכה שמטרתו להקטין את המחסור בביצים באמצעות הבאת הביצים למדינת ישראל ב-הטסה. זאת מתוך הבנה, כי ביצה, בהיותה מוצר במחיר מפוקח, לא משתלם ליבואנים להטיסה.

לאור זאת, ביקש משרד החקלאות תקציב ייעודי לתמיכה ביבואנים שיפעלו להבאת ביצים גם במטוסים, ממדינות שאיכות הביצה בהן בטוחה. היקף התקציב שנקבע לצורך התמיכה ביבואני הביצים בגין הביצים שהוטסו הוא כ-12 מיליון ₪.

█ משרד החקלאות; “אכילת ביצים שאינן נושאות חותמת ולא מפוקחות, עלולה לגרום לתחלוּאה…”

כזכור, משרד החקלאות נקט בנוסף בפעולות נוספות לאפשר הגעת כמות גדולה של ביצים לישראל, מחוץ לארץ; אישור מהיר של מדינה נוספת, שניתן יהיה לייבא ממנה ביצים (אוקראינה); הפעלת נוהל “רשת ביטחון ליבוא ביצים” על מנת לתמרץ יבואנים להביא עוד ביצים לישראל; והסטת נתיבים וקיצור משך ההפלגה לביצים שמגיעות באניות.

דוברת משרד החקלאות ופיתוח הכפר הגב’ דפנה יוריסטה, מסרה לאתר ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ כי; משרד החקלאות אינו מייבא בעצמו אף מוצר ובכלל זה, גם לא מייבא ביצים.

על כן, כאשר המשרד, מזהה מחסור במוצר מסוים בשוק, שהייצור המקומי אינו מסוגל לספק (כמו עתה ב-ביצים), המשרד מייצר את הכלים והתמריצים ליבוּאנים על מנת שישלימו את החסר.

במשרד החקלאות, מדגישים, כי בשל המחסור בביצים, נמכרות ביצים אשר אינן נושאות חותמת והן לא מפוקחות הן מהמגדלים והן מהרשות הפלסטינית. מדובר בביצים שאינן ראויות למאכל.

במצב הנוכחי, אכילת ביצים כאלו, עלולה לגרום לתחלוּאה ולהעמיס על בתי החולים. לכן, דווקא עתה, יש להקפיד ביתר שאת על רכישת ביצים בחנויות או ברשתות השיווק ולא בשווקים מאולתרים, לא בלוּלים ולא מ”דלת אל דלת“. על הביצים להיות מוחתמות כנדרש וארוזות ב’אריזות קמעוניות סגורות‘ בכל הצדדים.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן