ירוק נעים עסק ירוק צרכנות ירוקה

כלי פלסטיק חד-פעמי במשרד: רוצים להיגמל, כך תעשו זאת נכון, מדריך

כל מה שרציתם לדעת על גמילה מפלסטיק חד-פעמי במקומות העבודה: המשרד להגנת הסביבה מפרסם מדריך מיוחד לצמצום השימוש בכלים חד-פעמיים במשרדים - כך תעשו את זה נכון ◄ השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג; "לנו כממשלה, יש אחריות כפולה, הן כקובעי המדיניות בישראל והן ככוח צרכני משמעותי במשק. במעבר לשימוש בכלים רב-פעמיים חוסכים פעמיים: גם על הכלים וגם על הפסולת".
0
0

החדשות הרעות; בשנה אחת מיוצרות 370 אלף טונות של פסולת פלסטיק הנובעת ממוצרים שהם חד-פעמיים במהותם (בקבוקי משקה, שקיות, כלים חד פעמיים, אריזות). כלים חד-פעמיים בכלל וכלים המכילים פלסטיק בפרט, הם קצרי חיים מטבעם והופכים במהירות, לאחר שימוש אחד, לפסולת הגורמת לנזק סביבתי משמעותי.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראלכאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

החדשות הטובות; היום (יום שלישי, י’ טבת תשפ”ב) פרסם המשרד להגנת הסביבה, סוג של מדריך מיוחד ל’מקומות עבודה‘ שנועד להביא לצמצום השימוש ב’כלים חד-פעמיים‘ ב-משרדים וב-מקומות העבודה.

יצוין, כי המדריך, מיועד ללוות משרדים בכלל ואת משרדי הממשלה בפרט, בכל הקשור לפרידה מהשימוש היומיומי ב-כלים חד-פעמיים.

תמר זנדברג השרה להגנת הסביבה; “לנו כממשלה, יש אחריות כפולה, הן כקובעי המדיניות בישראל והן ככוח צרכני משמעותי במשק.

עלינו לשמש דוּגמה, להציג חלוּפה, ולהראות, כי מקומות עבודה, יכולים וצריכים להתחשב בסביבה שבה הם פועלים.

ההוצאה הממשלתית על כלים חד־פעמיים היא בבחינת השלכת כספי ציבור לפח, וגם במגזר הפרטי אין כל מקום לשימוש בפסולת חד-פעמית.

במעבר לשימוש בכלים רב-פעמיים, למעשה, חוסכים פעמיים; גם על הכלים וגם על הפסולת“.

כלי פלסטיק חד-פעמי, המכילים פלסטיק בפרט, הם קצרי חיים מטבעם והופכים במהירות, לאחר שימוש אחד, לפסולת הגורמת לנזק סביבתי משמעותי.

כבר בשנת 2019, הוציא המשרד להגנת הסביבה את הכלים החד-פעמיים משימוש, ובהמשך הצטרפו משרדים נוספים. אז איך עושים את זה נכון?

ערימת בקבוקי פלסטיק מוכנים למיחזור | Depositphotos | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
פלסטיק למיחזור

ראשית, יש לקבל החלטה ניהולית על צמצום הכלים החד-פעמיים במשרד. לאחר מכן, עורכים מיפוי של מוקדי השימוש ומקימים צוות מלווה בארגון.

ואז מתחילים את העבודה האמיתית; מחלקים לעובדים כוסות זכוכית ובקבוקים TO GO, מגישים שתייה בקנקנים בישיבות מרובות משתתפים, מציבים במטבחון מדיחים קטנים לשטיפת כוסות ואפילו מחמגשיות ארוחות הצהרים, ניתן להיפרד באמצעות סיכום עם חברת ההסעדה על השאלת כלים רב-פעמיים.

מטעם אגף תקשורת, דוברות והסברה של המשרד להגנת הסביבה, נמסר על ידי הגב’ אורית הראל לאתר כאן ישראל כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ כי בשנה אחת מיוצרות 370 אלף טונות של פסולת פלסטיק הנובעת ממוצרים שהם חד-פעמיים במהותם (כמו; בקבוקי משקה, שקיות, כלים חד פעמיים, אריזות).

כלים חד-פעמיים בכלל וכלים המכילים פלסטיק בפרט, הם קצרי חיים מטבעם והופכים במהירות, לאחר שימוש אחד, לפסולת הגורמת לנזק סביבתי משמעותי.

עולה, כי פסולת זו, תופסת מקום הולך וגדל ב’מִטְמָנוֹת‘ (או מִטְמָנוֹת אַשְׁפָּה או מִזְבָּלָה או מַדְמֵנָה או אתר הַטְמָנָה) היא אתר המשמש להטמנת פסולת לאחר שסוּלקה מן המקום שבו נוצרה.

פסולת זו, כידוע, מביאה להגדלת עלויות הניקוי ופינוי אשפה, וגורמת לזיהום הים, השטחים הפתוחים והמרחב הציבורי.

אל מדריך מלא של המשרד להגנת הסביבה לצמצום השימוש בכלים חד פעמיים.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן