חדשות חיות בית | חיות מחמד כלבים

כלבים לאחר חיסון לכלבת Nobivac rabies תופעות לוואי זניחות

תופעות לוואי שדווחו מאפיינות כל מוצר רפואי וכל חיסון שהוא וכוללות, בין היתר; חום וכאב מקומי ועד לתופעות אלרגיה ו-הלם. יצוין, כי עד כה לא דווח מקרה של מוות. עם קבלת הדיווחים ועל מנת לשמור על בריאות בעלי החיים, פועל משרד החקלאות, בשיתוף עם היצרן "חברת MSD" והיבואן הישראלי לביצוע תחקיר אודות המקרים שהתגלו בישראל. משרד החקלאות, מסר, כי הוא ממשיך לעקוב אחר הדיווחים, ונמצא בקשר עם היבואן וכן עם היצרן העולמי.
0
0
כלב מוכה כלבת ברקע: חיסון ב'תרכיב כלבת - Nobivac rabies' מתוצרת חברת MSD | צילום: Depositphotos | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
כלב מוכה כלבת

כלבים לאחר חיסון בתרכיב כלבת Nobivac rabies האם נמצאו אצלם תופעות לוואי לאחר חיסון ב’תרכיב כלבת – Nobivac rabies’ מתוצרת חברת MSD? משרד החקלאות, מיהר היום (יום ראשון, ג’ באב התשפ”ב) להבהיר ולהדגיש, כי מתוך כ-100,000 כלבים שחוּסנו בתרכיב, עד כה התקבלו בסך הכל רק כ- 10 דיווחים מאומתים על תופעות לוואי כתוצאה מחיסון כלבת באמצעות התרכיב שבנדון.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

עולה, כי באחרונה, נפוץ ב’רשתות החברתיות‘ גל שמועות לעניין תופעות לוואי בכלבים לאחר חיסון ב-תרכיב כלבת Nobivac rabies מתוצרת חברת MSD.

משרד החקלאות, מציין, כי תופעות לוואי שדווחו מאפיינות כל מוצר רפואי וכל חיסון שהוא וכוללות, בין היתר; חום וכאב מקומי ועד לתופעות אלרגיה ו-הלם.

יצוין, כי עד כה לא דווח מקרה של מוות. עם קבלת הדיווחים ועל מנת לשמור על בריאות בעלי החיים, פועל משרד החקלאות, בשיתוף עם היצרן “חברת MSD” והיבואן הישראלי לביצוע תחקיר אודות המקרים שהתגלו בישראל.

משרד החקלאות, מסר, כי הוא ממשיך לעקוב אחר הדיווחים, ונמצא בקשר עם היבואן וכן עם היצרן העולמי.

במקביל, השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות, נמצאים בקשר עם הרופאים הווטרינריים הרשותיים והמרפאות הווטרינריות.

התרכיב המדובר רשוּם בשירותים הווטרינריים בישראל (בנוסף לעוד ארבעה חיסונים כנגד מחלת הכלבת), ונמצא בשימוש בקרב מדינות רבות באירופה מזה שנים רבות.

מדובר בתרכיב של החברה העולמית MSD המספקת למדינת ישראל סוגי תרכיבים רבים נוספים.

משרד החקלאות מבקש מהציבור הרחב, ככל שעולה החשד לתופעות לוואי בבעל חיים שחוסן נגד מחלת הכלבת בתרכיב שבנדון, יש לדווח ישירות, לכתובת המייל: bioplanPV@bioplan.co.il

מטעם דוברת משרד החקלאות ופיתוח הכפר הגב’ דפנה יוריסטה מסר סטודנט דניאל מאייר, לאתר כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ כי את “סוג התרכיב, ניתן לראות ב’פנקס החיסונים של בעל החיים‘ או לפנות ולבדוק זאת עם הווטרינר.

משרד החקלאות ממשיך להיות זמין לכל שאלה בנושא באמצעות מוקד המשרד הזמין 24/7, בטלפון: 6016*“.

אל; תרכיב כלבת Nobivac rabies מתוצרת חברת MSD.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן