חדשות בריאות כירורגיה פלסטית ואסתטית

ישראל אינה ערוכה להתמודדות עם אירוע כוויות רב נפגעים

כך קובע ומזהיר 'האיגוד הישראלי לכוויות' בעקבות גל השריפות ברחבי ישראל: "מדינה לא ערוכה להתמודדות עם אירוע כוויות רב נפגעים. תחום הטיפול בכוויות, סובל ממחסור חמור במיטות לטיפול נמרץ בכוויות ואין לנו אפילו מיטה אחת ייעודית לילדים..." ◄ דר' ירון שהם; "המצב חמור ומטריד במיוחד לגבי ילדים, היות ובמדינת ישראל כיום אין אפילו מיטה אחת ייעודית לטיפול נמרץ בכוויות בקרב ילדים!".
0
0
פרופ' יוסי חייק חבר האיגוד הישראלי לכוויות באיגוד לכירורגיה פלסטית | רקע: דליקה | צילום: נמרוד ארונוב | עיבוד: שולי סונגו
פרופ’ יוסי חייק

בעקבות גל השריפות הנוכחי, קיים חוסר מוכנות של מדינת ישראל להתמודדות עם ‘אירוע כוויות רב נפגעים’ – כך התריע אמש (מוצאי שבת, כ’ באייר, התשע”ט) האיגוד הישראלי לכוויות, המהווה חלק מתוך האיגוד לכירורגיה פלסטית בהסתדרות הרפואית;  רופאי האיגוד מציינים, כי הם המתמודדים עם טיפול בנפגעי כוויות על בסיס יומי, והמחסור בתקציבים ובמרכזי כוויות, עלול לא לאפשר טיפול מציל חיים במקרה של אסון עם נפגעים רבים במקביל.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

זאת ועוד חברי האיגוד, טוענים; משרד הבריאות, הציג את כוונתו להקים ארבעה ‘מרכזי כוויות ארציים’ הכוללים ‘מיטות טיפול נמרץ ייעודיות לטיפול בכוויות’ כאשר כבר בשנת 2012 בעקבות ‘אסון השריפה בכרמל’ אך מאז הוקם רק ‘מרכז כוויות’ אחד.

‘האיגוד הישראלי לכוויות’ שבאיגוד לכירורגיה פלסטית, מדגישים, כי מדובר בצורך לאומי וחיוני שמטרתו להעניק טיפול מודרני ומציל חיים תוך צמצום הסבל לנפגעי הכוויות.

יושב ראש האיגוד הישראלי לכוויות ומנהל יחידת הכוויות ב‘המרכז הרפואי האוניברסיטאי סורוקה‘ בית חולים בעיר באר שבע, דר’ ירון שהם, אמר, כי; “מדינת ישראל אינה ערוכה להתמודדות עם אירוע כוויות רב נפגעים, מצבנו היום לוקה במחסור חמור בתשתיות ובתקציבים.

אין לנו מערך גדול מספיק לטיפול בכוויות שיכול להתמודד עם תרחיש של קליטה וטיפול בנפגעי כוויות רבים במקביל. עיקר הקושי הוא במספרן המדאיג והנמוך מאוד של מיטות טיפול נמרץ בכוויות במדינת ישראל.

עובדה זו אף פוגעת קשות באיכות הטיפול הרפואי בנפגעי כוויות מורכבים באופן יומיומי ולא רק בזמן חירום.

המצב חמור ומטריד במיוחד לגבי ילדים, היות ובמדינת ישראל כיום אין אפילו מיטה אחת ייעודית לטיפול נמרץ בכוויות בקרב ילדים!

אנחנו מתריעים, היום, כי אם חלילה בעקבות גל השריפות הנוכחי, או אירועים אחרים בעתיד, יתרחש אסון עם נפגעי כוויות רבים במקביל, לא נוכל לתת מענה רפואי הולם”. סיכם דר’ שהם.

כוויות הן פגיעה מורכבת אשר יכולה להחמיר ולגרום לנזק בשלב החריף או הממושך” – מוסיף ואומר, מנהל ‘היחידה לטיפול נמרץ כוויות בשיבא’ וחבר האיגוד לכירורגיה פלסטית, פרופ’ יוסי חייק.

דר' ירון שהם 'האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית' | רקע: כוויה | צילום: נמרוד ארונוב | עיבוד: שולי סונגו
דר’ ירון שהם

 דר’ כהן; “עד היום, למרבה הצער בחלוף 7 שנים, הוקם רק מרכז כוויות אחד בישראל…”.

“יש לטפל בנפגע כוויה באופן מיידי באמצעות צוות מיומן ובעל ניסיון, תוך שימוש במיטות ייעודיות המאפשרות מתן טיפול נמרץ שמטרתו היא מניעת זיהומים וריפוי מהיר של הכוויה, תוך שמירה על נוחות מרבית לנפגע הכוויה“. סיכם פרופ’ חייק.

יושב ראש ‘האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית’ דר’ מאיר כהן, הדגיש, כי; “כבר בשנת 2012, בעקבות ‘אסון השריפה בכרמל’ הוציא משרד הבריאות, חוזר מקיף בו הוצגה הכוונה להקים 4 מרכזי כוויות ארציים הכוללים מיטות טיפול נמרץ ייעודיות לטיפול בכוויות.

עד היום, למרבה הצער בחלוף 7 שנים הוקם רק מרכז כוויות אחד במדינת ישראל. מדובר בצורך לאומי חיוני ממדרגה ראשונה”.

דוברת ‘האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית בהסתדרות הרפואית’ הגב’ נאוה עינבר, מסרה לפורטל כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה, כי האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית, הוקם במטרה להוות מסגרת ארגונית מקצועית לכ- 300 הרופאים המומחים והמתמחים העוסקים בכירורגיה פלסטית בישראל ולפעול לקידום ופיתוח המקצוע בתחום הטיפול, ההוראה והמחקר.

האיגוד, המהווה חלק בלתי נפרד מההסתדרות הרפואית בישראל, מטפח קשרים עם ארגונים בינלאומיים העוסקים בניתוחים פלסטיים ומתעדכן בחידושים ומגמות במטרה ליישמם בארץ.

כחברי ‘איגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית’, יכולים להצטרף רופאים ורופאות בעלי תואר מומחה בכירורגיה פלסטית.

האיגוד, מפעיל עמוד פייסבוק כן אתר אינטרנט פתוח לציבור הכולל את רשימת המומחים וממליץ להיכנס אליו לפני ההחלטה על ביצוע ניתוח פלסטי או הליך אסתטי.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן